Galtvortskolens forslagstråd V2

Alt som omhandler Galtvortskolen, og ikke hører hjemme i noen av de andre kategoriene. Du finner også informasjon fra rektor og administratorer her.

Re: Galtvortskolens forslagstråd V2

Innlegg Bendic Johnson » 05 Des 2013 01:13

Supert det med forhåndsvisning av profilen! Digger det, det ble skikkelig bra, og var veldig etterlengtet.
Kjipt at GB-forslaget mitt var vanskelig. Men jeg ser at det kan bli misbrukt. Folk altså.

Trollmannssjakk er jeg for!
Ser egentlig for meg at det popper opp i et nytt lite vindu, som et spill man kan spille mens man holder på med andre ting på siden. Det må vel mye 3D og animering til om det skal være likt trollmannssjakk, ettersom det er mer brutalt enn vanlig sjakk. Så jeg ser for meg bare brikkene ser ut som trollamnnssjakk og ellers er spillet som vanlig sjakk, for å gjøre det "lettere". Kaster bare ut ideer, lol :P
love,
me
Brukerens avatar
Bendic Johnson
Futt
 
Innlegg: 11
Registrert: 16 Nov 2013 00:27


Re: Galtvortskolens forslagstråd V2

Innlegg Moe Alice Rainfall » 05 Des 2013 01:30

At den boksen man skriver pm/up i er like bred som selve meldinga du sender avgårde ville vært supert. Vet det går an og dra den og gjøre den større men ja. Større standard størrelse ville vært flott. Så kan man lettere se hvor mye man faktisk har skrevet i rollespill
(du får lov og kalle meg Mari)
Brukerens avatar
Moe Alice Rainfall
Psykoblokkhåndterer
 
Innlegg: 2310
Registrert: 08 Mai 2010 13:39


Re: Galtvortskolens forslagstråd V2

Innlegg Channe » 05 Des 2013 01:56

- RPG-chatten: At nyeste meldinger kommer nederst istedenfor øverst. :> (Det virker mer praktisk enn jeg først trodde)
Brukerens avatar
Channe
Galtvortskolens beste medlem
 
Innlegg: 5601
Registrert: 14 Des 2008 14:11


Re: Galtvortskolens forslagstråd V2

Innlegg Supersimon » 05 Des 2013 18:54

Heisann!
Trollmannssjakk blir det desverre ikke noe av - vi har hatt det tidligere men programvaren er såpass utdatert og skrøpelig at vi ikke tar sjangsen på det..

RPG-chatten blir fikset neste gang den er åpen

Større felt på PMer er på plass.

Formelbøker er en RPG-funksjon, ta kontakt med f.eks. Eliza på hovedsiden for å diskutere dette.
Supersimon
Utvikler
 
Innlegg: 41
Registrert: 15 Nov 2013 21:50


Re: Galtvortskolens forslagstråd V2

Innlegg Nelly D. Elanta » 05 Des 2013 19:58

Nå har jeg dessverre ikke lest igjennom alle forslagene og sett om de forslagene jeg har å komme med har blitt foreslått før, men jeg kan foreslå dem likevel!

1. Innboksen
Skulle gjerne kunne sett flere PMer i innboksen per side. Det er ikke like problematisk nå, som det det var før, etter at de nyeste PMene ligger øverst uansett. Men det hadde vært greit og vært mer oversiktlig, dersom man f eks lette etter en PM eller ble nødt til å gå tilbake en god stund. Hadde kanskje funket med 50? Og heller ha mindre mellomrom mellom hver PM. Litt mellomrom hadde vært fint, kanskje halvparten av det mellomrommet det er nå!

2. Profil-informasjon
Personlig synes jeg det "bilde" hvor det står Informasjon med hvit skrift på en lilla murbakgrunn ikke passer inn i resten av oppsettet på profilen, og synes at dette like gjerne kunne blitt fjernet fra hele profilen. Kun tekst hadde kanskje funket, men bakgrunnen er i mine øyne bare forstyrrende.

3. Navn på sider
Jeg synes at de som har flere sider på profilen burde få mulighet til å endre navn på alle sidene sine, inkludert siden som automatisk blir kalt Hovedsiden.

4. Gjestebok
Jeg savner de kodene man puttet inn i bunnen av kodene for å få gjesteboka i en annen farge, font og størrelse. Noen av disse gjestebøkene gjorde det mye enklere å lese det som stod og var mye renere enn det den standard gjesteboka er nå. Så mitt forslag er å enten åpne for disse kodene igjen, eller rett og slett gjøre om på kodene, slik at alle gjestebøkene f eks er i arial og en mellomgrå farge og hakket mindre enn den er nå. Men personlig synes jeg vi burde få mulighet til å velge selv. Og heller lage regler for hvordan kodene skal brukes, så ikke noen misbruker dem og liknende.

5. Notater
Personlig hadde jeg hatt bruk for å ha notatene under min profil-menyen. Det hadde gjort det lettere å ta i bruk notatene og mye lettere å finne dem.
"Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift, and that's why they call it the present."
Tumblr: http://lookingstupid.tumblr.com/
Brukerens avatar
Nelly D. Elanta
Prefekt
 
Innlegg: 185
Registrert: 28 Jun 2009 18:40


Re: Galtvortskolens forslagstråd V2

Innlegg Channe » 05 Des 2013 20:49

Vil bare kommentere på noen av forslagene dine. :>

1. 50 blir alt for mye, synes jeg. Og vi trenger at sletteknappen ligger nederst, istedenfor øverst. Er så stress å markere pm-ene du vil slette, og så må du scrolle opp igjen, liksom. xD

4. Kanskje dette bør bli en vip-funksjon?
Brukerens avatar
Channe
Galtvortskolens beste medlem
 
Innlegg: 5601
Registrert: 14 Des 2008 14:11


Re: Galtvortskolens forslagstråd V2

Innlegg Nelly D. Elanta » 05 Des 2013 21:24

Channe skrev:Vil bare kommentere på noen av forslagene dine. :>

1. 50 blir alt for mye, synes jeg. Og vi trenger at sletteknappen ligger nederst, istedenfor øverst. Er så stress å markere pm-ene du vil slette, og så må du scrolle opp igjen, liksom. xD

4. Kanskje dette bør bli en vip-funksjon?


30 da? Synes 10 er alt for lite med tanke på at man har mange aktive rollespill gående og gjerne skulle gått tilbake for å f eks ta opp noen gamle rollespill eller sjekke hvem man har rollet med. Med litt mindre mellomrom vil det ikke virke så veldig mye. Og det er vel ikke så mange som sletter pmer? Jeg har aldri slettet en eneste PM..... heh

Nja, kanskje. Men jeg synes ikke ALT som folk savner og har lyst på og har nytte av skal bli vip. Nå har vi allerede noen vip-funksjoner som folk gjerne skulle hatt uansett, og jeg synes det blir litt feil å legge alle godene over på vip, ettersom ikke alle har mulighet til å kjøpe poeng.
"Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift, and that's why they call it the present."
Tumblr: http://lookingstupid.tumblr.com/
Brukerens avatar
Nelly D. Elanta
Prefekt
 
Innlegg: 185
Registrert: 28 Jun 2009 18:40


Re: Galtvortskolens forslagstråd V2

Innlegg Abigael V. Gray » 05 Des 2013 21:42

Som Nelly, så har jeg også tenkt litt på det angående "Informasjon" som er på alle sine profiler. Synes på en måte det ser litt rotete ut, og det hender ofte at avatarene man bruker ikke passer helt inn? Det blir liksom et ganske stort og åpent rom helt øverst av profilen med litt tekst her og der. Kanskje om det hadde vært mulighet for å skrive det litt etter hverandre, og ha det helt øverst på profilen, der "Hovedsiden, Side 2" osv. står(Om man har flere sider, så kommer den teksten under). Jeg er superdårlig til å forklare, men jeg kan prøve bedre, heh.

(Eventuelt) Hovedsiden Side 2 Side 3
Navn: Ole Potter. Hus: Griffing. Klasse: 1. Galleoner: 1000. Rang: *sånn boks ellernoe*. (fortsette under om det blir for liten plass)
Linker: [gjestebok] [uglepost] [trollmannskort] [eiendeler]

Og så kan man ha avataren sin på selve profilen.

Da blir det kanskje ikke så veldig rotete, om folk skjønner hva jeg prøver å få frem, ahaha.
(Og eheh, Kami. Stjal Ole Potter fra deg.)
Pinky Promise?
Abigael V. Gray
Professor Slurs yndling
 
Innlegg: 1531
Registrert: 17 Jul 2011 00:51


Re: Galtvortskolens forslagstråd V2

Innlegg Bendic Johnson » 05 Des 2013 22:05

Jeg er veldig for det med gjesteboken!
Hadde jo vært best om alle kunne fått ha det, ettersom det gir en egen touch på profilen.
Men mulig det gir litt mer spenning og noe mer spesielt å være vip! Så er for den også.
Det var iallefall en veldig fin og snill "bug" som jeg vet mange savner. x)

Ang profilbilde: Husker i gamledager at det var en mye bedre ordning på det, eller det så iallefall bedre ut, om det var bedre ordning vet jeg ikke. Da kunne man ha mye større bilde og det var venstrestilt, pluss at det stod bedre med infoen under og sånt.
Har ei venninne som har screenshot av en gammel profil av hennes, som hun sa jeg kunne bruke. Om det blir mer snakk om dette her, så kan jeg gjerne vise hva jeg mener.. x)

Og når vi er inne på den informasjons-dingsen, så er jeg også enig der, men da syns jeg også det rang-tingen burde dempes noen hakk... Evt bare at det sto 1/10 elno? Eller jeg vet ikke. Bare de fargene som er litt syke.
love,
me
Brukerens avatar
Bendic Johnson
Futt
 
Innlegg: 11
Registrert: 16 Nov 2013 00:27


Re: Galtvortskolens forslagstråd V2

Innlegg Eàmané Wesenberg » 05 Des 2013 22:08

Abigael V. Gray skrev:(Eventuelt) Hovedsiden Side 2 Side 3
Navn: Ole Potter. Hus: Griffing. Klasse: 1. Galleoner: 1000. Rang: *sånn boks ellernoe*. (fortsette under om det blir for liten plass)
Linker: [gjestebok] [uglepost] [trollmannskort] [eiendeler]
(Og eheh, Kami. Stjal Ole Potter fra deg.)

sitter og småflirer nå, høhø xD
la oss la Ole Potter bli standard eksempelkarakter i alle sammenhenger hva
Bilde

Hello, my name is Kami
Brukerens avatar
Eàmané Wesenberg
Trollmannsjakkmesteren
 
Innlegg: 4982
Registrert: 14 Des 2008 13:44
Bosted: Jamba



Gå til Galtvortskolen

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 18 gjester

cron