Ny historie uten tittel

Har du noe grafikk du vil vise frem? Eller kanskje en hjemmeside? Noe du vil ha respons på? Vis det fram her!

Ny historie uten tittel

Innlegg Malena » 02 Okt 2010 17:10

Denne tråd blev på et tidspunkt brugt til at jeg skrev om en syg pige, men siden jeg ikke fik skrevet mere end to afsnit til den historie, har jeg valgt at skrive en ny historie. Det er ikke noget fantasy over den, og den falder ikke indenfor Harry Potter grænen. Og ja, den er skrevet på dansk. Og ja, nu skriver jeg også på dansk. Dette skyldes at min nuværende bopæl er i Danmark - og sådan kommer det til at være indtil jeg flytter tilbage til Norge i august. Og jeg forsøgte at skrive den tidligere historie på norsk, men - som danskerne så sødt udtrykker det - gik kage i den. Så derfor forsøger jeg ikke engang. For der kommer til at opstå en hel masse bøvl med at når jeg skriver 'må', så mener jeg 'kan', og I opfanger det som 'skal'. Se, det går jo ikke så godt? ;) Nu vel, men historiens første del er ved at blive skrevet. Når den er skrevet vil den blive klippe klistret ind i et indlæg på side to i den her tråd. Altså, er alle de kommentarer nedenunder på første side, nogle der hører til den første historie :)
Godt nytår til jer alle :)
Sist endret av Malena den 06 Jan 2013 00:38, endret 5 ganger.
Malena
 
Innlegg: 4
Registrert: 02 Okt 2010 16:53


Re: Angelas Fortelling; første avsnitt ute

Innlegg Malena » 12 Okt 2010 10:35

Innlegg sletta -
Sist endret av Malena den 06 Jan 2013 00:33, endret 1 gang
Malena
 
Innlegg: 4
Registrert: 02 Okt 2010 16:53


Re: Historien uten tittel; nytt avsnitt ute

Innlegg Martie A. Wothington » 12 Okt 2010 22:38

Først av alt må jeg si at det er en fin fortelling du har begynt på her. Nå har jo ikke jeg særlig god peiling på Cystisk Fibrose, men det virker som om du har det, ihvertfall slik du forteller om det.
Angående det du skriver om at du har bodd i Danmark i tre år, så merkes det uheldigvis på skrivingen, og forstyrrer lesingen ganske mye etter min mening. Har mange ordstillingsfeil eller hva det nå heter, som for eksempel "din mor" der det skulle vært "moren din", og det er det som forstyrrer mest.
Ellers er det ikke så lett å gi respons ettersom du ikke er ferdig ennå, eh. x)
Martie A. Wothington
Stønne Stinas spøkeobjekt
 
Innlegg: 1729
Registrert: 09 Jan 2009 22:08
Bosted: I ei trapp som går ner te en kjellar.


Re: Historien uten tittel; nytt avsnitt ute

Innlegg Malena » 13 Okt 2010 07:55

Stephanie W Larcita skrev:Jeg liker historien! (: Nå skal jeg ikke si så mye siden jeg ikke kan gi kritikk til sånt innen den her kategorien, men du er flink! Stå på, og det er jo bra du tar opp en sånn sykdom i en historie fordi det gjør at folk kanskje får mer greie på hva den sykdommen går ut på.

Tihi, det gjorde jeg også med klassen. Holdt et langt foredrag om Cystisk Fibrose :3

Stephanie W Larcita skrev:Tips vil kanskje å ha et spennende navn/overskrift på historien (eller delene/kapittelene) sånn at det kan pirre nysgjerrigheten til folk så flere kanskje får lyst til å lese. ^^

Jeg har også tenkt på overskrifter til de forskjellige deler. Det er det faktisk i mitt dokument :D Til selve historien dog, det er et større problem. Det har jeg ikke helt bestemt meg for ennå :s

Martie A. Wothington skrev:Først av alt må jeg si at det er en fin fortelling du har begynt på her. Nå har jo ikke jeg særlig god peiling på Cystisk Fibrose, men det virker som om du har det, ihvertfall slik du forteller om det.

Det kan man visst godt si ja, historien er basert på min kjæreste, eller ikke ham direkte. Hvordan skal jeg si det. Æhh .. hans opplevelser med sykdommen? Altså de ting jeg skriver er på en måte hans forløp i sykdommen. Det er viden ut fra ham jeg bruker. Øh .. hvis det gir mening? xD

Martie A. Wothington skrev:Angående det du skriver om at du har bodd i Danmark i tre år, så merkes det uheldigvis på skrivingen, og forstyrrer lesingen ganske mye etter min mening. Har mange ordstillingsfeil eller hva det nå heter, som for eksempel "din mor" der det skulle vært "moren din", og det er det som forstyrrer mest.
Ellers er det ikke så lett å gi respons ettersom du ikke er ferdig ennå, eh. x)

Heh, allerede forutsett det egentlig. På samme måte som at jeg med 100% på ett eller annet tidspunkt kommer til å skrive 'må jeg godt ....' istedet for 'kan jeg ....' xD
Har også vurdert om historien bør skrives på dansk istedet for :p
Malena
 
Innlegg: 4
Registrert: 02 Okt 2010 16:53


Re: Historien uten tittel; nytt avsnitt ute

Innlegg Isabel Hunter » 13 Okt 2010 09:01

Oooh, ja, skriv den på dansk. <3 Vi klarer sikkert fint å lese det, dersom du bare forklarer det om du skriver noen erkedanske ord.
Det virker som en interessant historie, og jeg liker skildringene dine. (:
Bilde Bilde
Brukerens avatar
Isabel Hunter
Galtvortskolens beste medlem
 
Innlegg: 5648
Registrert: 15 Des 2008 17:46
Bosted: Kingston upon Thames, London, United Kingdom.


Re: Historien uten tittel; nytt avsnitt ute

Innlegg Martie A. Wothington » 13 Okt 2010 10:28

Jaa, stemmer for dansk jeg også. : D
Martie A. Wothington
Stønne Stinas spøkeobjekt
 
Innlegg: 1729
Registrert: 09 Jan 2009 22:08
Bosted: I ei trapp som går ner te en kjellar.


Re: Historien uten tittel; nytt avsnitt ute

Innlegg Malena » 13 Okt 2010 21:00

Så blir det dansk, kan få min kjæreste til å gå det danske for å se om det er noe norsk imellom, og så kan jeg skrive ordforklaringer nederst ja :D Så kan det også være at jeg stopper med å svare lærerne mine på norsk :D

Norsk er som dansk, bare med stavefeil og omvendt ordstilling :D
Malena
 
Innlegg: 4
Registrert: 02 Okt 2010 16:53


Re: Historien uten tittel; nytt avsnitt ute

Innlegg Toril C Jones » 14 Okt 2010 00:10

Malena skrev:Norsk er som dansk, bare med stavefeil og omvendt ordstilling :D

Og det er difor bokmål kallast "danish norwegian" på engelsk (:

Bra historie, og eg er for at du skriv den på dansk. Det er nok lurast. Det er bra du sit fokus på denne sjukdommen. Har høyrt om den før, når vi hadde om gener og arv i naturfag. Ja, bra historie.
Toril C Jones
Professor
 
Innlegg: 6878
Registrert: 14 Des 2008 18:01
Bosted: Swansea.



Gå til Respons

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 16 gjester

cron