Rollespillerne (og andre lengre historier)

Har du noe grafikk du vil vise frem? Eller kanskje en hjemmeside? Noe du vil ha respons på? Vis det fram her!

Re: Rollespillerne (og andre lengre historier)

Innlegg Twiggy Watcliff » 28 Des 2010 21:49

Det var første gang jeg delte seng med Jack. Med klærne på, naturligvis. Jeg hadde greid å roe meg ned nok til å spise middag, men innen jeg var ferdig med å spise, hadde tidenes verste hodepine angrepet meg. Derfor hadde Jack hjulpet meg opp til rommet sitt, hvor jeg nå lå på sengen hans med armene hans rundt meg. Han kysset meg mykt på kjeven og sukket så det kilte i øret. ”Det var jo ikke meninga å gi deg hjerteinfarkt heller, da,” mumlet han mens fingrene hans strøk langsomt opp og ned langs armen min. Jeg smilte for meg selv og rødmet lett. ”Det var ikke meninga og nesten få det heller.” Jack lo lavt, og jeg snudde meg mot ham for å se inn i de nydelige, brune øynene hans. De minnet meg om smeltet sjokolade. Han rødmet lett da blikkontakten overgikk et halvt minutt, og så ned. Det som befant seg der, fikk ham tydeligvis til å rødme enda mer, så det endte med at vi begge bare lo. ”Jeg er en klønete kjæreste. Hvilken gutt går fra konseptet for å unngå å se pupper, liksom?”
”Jeg syns det er veldig søtt. Litt barnslig, men mest voksent. Du vil nok bare ikke sette meg ut.”
”Sant nok. Men Will?” Han kremtet lavt og gjenopprettet blikkontakten. ”Hvis du trenger tid til å tenke på det, har du nesten seks måneder på deg. Men ikke hold meg på pinebenken for lenge, vær så snill?” Jeg la hodet mitt inntil brystet hans og sukket dypt.
”Jeg snakket med pappa om det i sted. Han ble veldig overrasket og litt overveldet, men han sa at det er et tilbud kun en idiot kunne takket nei til. Han sa det er få som får se så mye av den fantastiske verdenen vi lever i, og at når jeg har sjansen, burde jeg ta den.” Jack smilte ikke bredt, men en liten krusning i munnviken var mulig å spore.
”Så… Hva vil du?” Jeg lukket øynene. Kjente pusten hans mot ansiktet. Jeg visste han så på meg, og det fikk en herlig frysning til å gå ned over ryggen på meg. Det var deilig bare å ligge sånn, uten å gjøre noe som helst. Da jeg fikk i gang stemmebåndene mine, følte jeg nesten at de ødela for meg.
”Syns du jeg er en idiot?” Det kom et merkelig snøft fra ham.
”Hva i alle dager har det med saken å gjøre?”
”Pappa sa at bare idioter kunne takke nei til å oppleve de mest storslagne steder i verden. Syns du jeg er en idiot?” Han så forvirret på meg.
”Så klart ikke?”
”Greit,” flirte jeg og kysset ham. Som takk for alt det utrolige jeg hadde opplevd sammen med ham (og for femmeren jeg fikk på prøven da jeg var sur på ham; jeg husket det enda, nemlig). ”Siden jeg ikke er en idiot, får jeg vel bli med, da!”

Epilog: Seks måneder senere

Jeg har vært på en flyplass før, sant skal sies. Men når du skal reise verden rundt i to måneder, kan selv den minste flyplass bli som en hel verden av reisende folk! Jeg finner fort ut at jeg måper, for Jack flirer stort til meg og legger armen rundt skuldrene mine. ”Det ser ut som du aldri har reist før,” mumler han og kysser meg lett på munnen. Derek og Chesca, som kommer slentrende med hver sin cola, plystrer og hoier og begynner å lage høye smaskelyder. Jeg ser kort på Jack og smiler. Han tar det helt kult nå, delvis fordi han har vendt seg til det, og delvis fordi han vet at familien hans ikke skremmer meg. Dessuten har han et nytt ess i ermet; vi har vært sammen i nesten nøyaktig et halvt år, og det har aldri Derek opplevd. ”Du sliter med å finne deg kule nok damer, brutter’n,” sier han alltid hver gang Derek kommer med en bemerkning. ”Det er sikkert fint å leke med barbiedokkene dine også, men det er liksom en fase. Du vokser så fort fra dem.” Funker hver gang. Pappa og Adele står et stykke unna og snakker med Henry og Wendy Everlith. De har kommet for å ønske oss en god reise, og jeg tror pappa skal gi meg en siste bursdagsgave (jeg fylte 15 den 17. juni) som jeg kan ha med på turen. Hvis ikke, har jeg ikke snøring på hva den lille pakken under armen hans er. Plutselig hører jeg et hvin og noe rødt og hårete overfaller både meg og Jack. ”Hei! Åh, jeg har savnet dere sånn!” Jeg måper og klemmer skikkelsen når jeg oppdager hvem det er; det er Jill!
”Hei! Så stor du har blitt!” Det høres sikkert ut som en skikkelig teit åpningsreplikk, men hun har vokst rundt ti centimeter, hun er til og med blitt høyere enn meg, og jeg hadde nok ikke kjent henne igjen om det ikke var for at hun så meg først. Jack fniser og ser på meg med hevede øyenbryn. Jeg er jo så dum, vet dere. Vi får hilse på foreldrene til Jill; de er kjempetrivelige og minner om datteren begge to, men man ser tydelig hvem det er hun har arvet utseendet fra. Hun er en naturtro kopi av moren sin. Vi innlemmer Jill’s foreldre i skravleklubben til våre egne, og når Jill kjenner igjen Adra, skjønner hun ingen verdens ting. Jeg må fortelle henne fem ganger at Adele er kjæresten til pappa, og at de møtte hverandre på hotellet like etter at rollespillsamlingen var ferdig. Hun gaper som en tosk og ser på meg som om jeg har matrealisert meg foran henne sånn uten videre. ”Du kødder,” ånder hun. Jeg rister på hodet og snur meg i det noen roper navnet mitt.
”Will! Will, Jack, herover!” Der står hele gjengen vår. Warwick, Mohinder og Radiya, som forresten har flyttet sammen alle tre, og Adrian, Janowice og Thaddius, som kjenner igjen Jill med en gang og nesten løfter henne i været når hun klemmer ham. Overraskelsen over å være samlet, hele gjengen, kunne ikke utgjort en bedre avskjedsfølelse. Det blir mye kyssing, klemming, ”så herlig å se deg igjen!” og ”så trist at dere skal reise, det blir så tomt uten dere”. Jack tar hånden min diskret og hvisker stille til meg.
”Vi må nesten dra snart.” Det er nesten så jeg ikke orker å reise. Jeg ser på Jill, som har smeltet helt inn i gjengen igjen selv om det er seks måneder siden sist. Jeg ser på Warwick og Mohinder, som står med en arm rundt hverandres skuldre og flørter stille med blikket mellom alle gangene noen klemmer dem, Janowice som ser vemodig på meg og Adrian og Thaddius som prøver å muntre opp hele gjengen med ivrige utrop som ”de reiser jo ikke for alltid da!” Jeg smiler for meg selv.
”Nei,” svarer jeg. ”Vi reiser ikke for alltid!”

Og der var den ferdig. Tusen takk for hjelpen, folkens, og jeg vil gjerne at dere hjelper meg litt med Saints of Santaleon også! Den blir fantasy, som dere sikkert vil legge merke til.
Livet er som en eske konfekt, som Forest Gump sier. Ikke fordi du ikke vet hva du får, men fordi 80 % av det smaker dritt.
Brukerens avatar
Twiggy Watcliff
Heksebrygg
 
Innlegg: 2828
Registrert: 14 Des 2008 22:57


Re: Rollespillerne (og andre lengre historier)

Innlegg Daniella V. Frances » 29 Des 2010 00:14

...Åhhhh, perfekte perfekte avslutning. Jeg elsker den historien.<33
BAZINGA
Brukerens avatar
Daniella V. Frances
De Vises Stein
 
Innlegg: 3317
Registrert: 11 Mai 2010 21:47


Re: Rollespillerne (og andre lengre historier)

Innlegg Filomena A Bouvier » 29 Des 2010 00:36

Dette anser jeg som en finfin bursdagsgave(selv om det ikke er det, lol). FANTASTISK, Tuva. Skjønt, jeg synes det gikk litt fort på slutten der?
'Fuck you, suck my balls.'
Filomena A Bouvier
Professor Slurs yndling
 
Innlegg: 1547
Registrert: 14 Des 2008 21:13


Re: Rollespillerne (og andre lengre historier)

Innlegg Twiggy Watcliff » 29 Des 2010 01:27

Filomena A Bouvier skrev:Dette anser jeg som en finfin bursdagsgave(selv om det ikke er det, lol). FANTASTISK, Tuva. Skjønt, jeg synes det gikk litt fort på slutten der?


Det gjør gjerne det når du skal rekke taxfrien før flyet går. xD Nei da. Jeg vet ikke hvor fort det burde gått der, jeg. Kunne jo ikke dra den ut for langt heller. Det er kjedelige med avslutninger som bare trekker ut og trekker ut.
Livet er som en eske konfekt, som Forest Gump sier. Ikke fordi du ikke vet hva du får, men fordi 80 % av det smaker dritt.
Brukerens avatar
Twiggy Watcliff
Heksebrygg
 
Innlegg: 2828
Registrert: 14 Des 2008 22:57


Re: Rollespillerne (og andre lengre historier)

Innlegg Toril C Jones » 29 Des 2010 01:56

Syns det var ei fin avslutning på historia eg. Alle samen samla igjen. Og historia di er fantastisk bra. Har vore utruleg kjekt å følgje den (: Likar måten du skriv på svært godt.
Toril C Jones
Professor
 
Innlegg: 6878
Registrert: 14 Des 2008 18:01
Bosted: Swansea.


Re: Rollespillerne (og andre lengre historier)

Innlegg Twiggy Watcliff » 29 Des 2010 02:06

Toril C Jones skrev:Syns det var ei fin avslutning på historia eg. Alle samen samla igjen. Og historia di er fantastisk bra. Har vore utruleg kjekt å følgje den (: Likar måten du skriv på svært godt.


Da kan jeg glede deg med det faktum at jeg skriver en fantasyhistorie, nå, og innledningen er på forige side. :3
Will thou read it?
Og folkens, jeg har sagt det før, men jeg kan ikke få sagt det ofte nok: Dere er grunnen til at historien er ferdig. Dere er grunnen til at jeg har greid å jobbe meg gjennom... 66 sider med masse tekst og et halvt megatonn med fantasi. Det at dere har pushet på meg, er livsgnisten til denne historien. Og jeg håper virkelig at dere vil hjelpe meg med Saints of Santaleon, fordi den VIL jeg virkelig ha ferdig. :3
Takk!
Livet er som en eske konfekt, som Forest Gump sier. Ikke fordi du ikke vet hva du får, men fordi 80 % av det smaker dritt.
Brukerens avatar
Twiggy Watcliff
Heksebrygg
 
Innlegg: 2828
Registrert: 14 Des 2008 22:57


Re: Rollespillerne (og andre lengre historier)

Innlegg Toril C Jones » 29 Des 2010 02:25

Twiggy Watcliff skrev:
Toril C Jones skrev:Syns det var ei fin avslutning på historia eg. Alle samen samla igjen. Og historia di er fantastisk bra. Har vore utruleg kjekt å følgje den (: Likar måten du skriv på svært godt.


Da kan jeg glede deg med det faktum at jeg skriver en fantasyhistorie, nå, og innledningen er på forige side. :3
Will thou read it?

Såg det (: Har ikkje lese det endå, men eg vil truleg gjere det. Ikkje no, men om ikkje så alt for lenge (: Gler meg til å lese.
Toril C Jones
Professor
 
Innlegg: 6878
Registrert: 14 Des 2008 18:01
Bosted: Swansea.


Re: Rollespillerne (og andre lengre historier)

Innlegg sesica » 29 Des 2010 16:50

HEY DEN ER FERDIG. :'D Kultkultkult, gleder meg til mer av den andre historien.
Sina - Caine - Maximillian
sesica
Gygrids yndling
 
Innlegg: 612
Registrert: 10 Jun 2010 15:25
Bosted: Oppe i treet utenfor huset ditt -


Re: Rollespillerne (og andre lengre historier)

Innlegg Filomena A Bouvier » 30 Des 2010 01:23

Twiggy Watcliff skrev:
Filomena A Bouvier skrev:Dette anser jeg som en finfin bursdagsgave(selv om det ikke er det, lol). FANTASTISK, Tuva. Skjønt, jeg synes det gikk litt fort på slutten der?


Det gjør gjerne det når du skal rekke taxfrien før flyet går. xD Nei da. Jeg vet ikke hvor fort det burde gått der, jeg. Kunne jo ikke dra den ut for langt heller. Det er kjedelige med avslutninger som bare trekker ut og trekker ut.


Hahah, du har et poeng der. xD Jeg skumleste den første gang, og da jeg leste den nå nettopp, virket det bedre. Jeg antar at jeg bare var en smule for rask i svingen der. :3
'Fuck you, suck my balls.'
Filomena A Bouvier
Professor Slurs yndling
 
Innlegg: 1547
Registrert: 14 Des 2008 21:13


Re: Rollespillerne (og andre lengre historier)

Innlegg Nelly D. Elanta » 30 Des 2010 02:13

Jeg elsker Rollespillerne.. Jeg håper virkelig at du får gitt den ut en dag.. Det hadde også vært skikkelig kult om det hadde blitt en film. hhah. Uansett, jeg ser frem til å lese mer på den andre historien du har begynt på, som jeg nå ikke klarer å stave. Eller husker navnet på. Så glemsk jeg er. xD :3
"Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift, and that's why they call it the present."
Tumblr: http://lookingstupid.tumblr.com/
Brukerens avatar
Nelly D. Elanta
Prefekt
 
Innlegg: 185
Registrert: 28 Jun 2009 18:40



Gå til Respons

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester

cron