Marck gjør ting han faktisk/tror han kan

Har du noe grafikk du vil vise frem? Eller kanskje en hjemmeside? Noe du vil ha respons på? Vis det fram her!

Marck gjør ting han faktisk/tror han kan

Innlegg Marck Carhal » 07 Jan 2012 23:08

Musikk, ja.
Siden jeg har fått meg innspillingsstudio og greier og greier (og siden jeg ikke eier det grann av andre artistiske ferdigheter bortsett fra musikk) så hadde jeg tenkt at jeg kunne dele singer/songwriter-prosjektene med dere (som forøvrig bare er to, inntil videre).
Her er den eneste jeg har spilt inn: http://www.nrk.no/urort/Laat/378554/default.aspx

Note: Det at det er så urytmisk er fordi jeg har en litt dårligere pc enn jeg skulle ha ønsket at jeg hadde. Pcen takler ikke programmet helt, noe som fører til hopping i trackene under innspilling, samt mystiske forsvinninger av metronomet. OG jeg får ikke gjort noe med nivået på vokalen.

EDIT: Nå funker tydeligvis ikke urørt, så det blir litt vanskelig å høre på den...
EDIT TO: Lastet den opp på soundcloud også, så der går det an å høre http://soundcloud.com/blekmorkt/mitt-ord
Ka du syns om aksjekursan?
Marck Carhal
Klysekulemesteren
 
Innlegg: 5381
Registrert: 23 Des 2009 00:57
Bosted: Der Ingen Skulle Tru At Nokon Kunne Bu


Re: Marck gjør ting han faktisk/tror han kan

Innlegg Joke Luminou » 08 Jan 2012 02:24

Dette er jo flott! Jeg pleier vanligvis ikke å sjekke responstråden med mindre Twiggy, Sine, Eamane, Robyn eller Isabel (jeg er grådig kresen på tekst/bilder) oppdaterer -- og jeg er redd jeg ikke kan komme med noe konstruktivt å si, ettersom du i all sannsynlighet er mer flittig enn hva jeg er når det kommer til musikk. Men ja. Flott, var det! Var det slik at teksten var skrevet selv?
“There are two tragedies in life. One is to lose your heart's desire. The other is to gain it.”
Brukerens avatar
Joke Luminou
Legende
 
Innlegg: 5940
Registrert: 26 Des 2009 23:21
Bosted: Rogaland


Re: Marck gjør ting han faktisk/tror han kan

Innlegg Marck Carhal » 08 Jan 2012 02:33

Takk! Ja, jeg har skrevet den selv.
Ka du syns om aksjekursan?
Marck Carhal
Klysekulemesteren
 
Innlegg: 5381
Registrert: 23 Des 2009 00:57
Bosted: Der Ingen Skulle Tru At Nokon Kunne Bu


Re: Marck gjør ting han faktisk/tror han kan

Innlegg Marck Carhal » 09 Jan 2012 11:34

Haha, tusen takk! :p Har egentlig ganske mørk stemme :p
Ka du syns om aksjekursan?
Marck Carhal
Klysekulemesteren
 
Innlegg: 5381
Registrert: 23 Des 2009 00:57
Bosted: Der Ingen Skulle Tru At Nokon Kunne Bu


Re: Marck gjør ting han faktisk/tror han kan

Innlegg Eàmané Wesenberg » 09 Jan 2012 13:17

jeg likte den. stemmen din sprekker litt, men det er bare å øve seg. du kan bli veldig bra. ^^
Bilde

Hello, my name is Kami
Brukerens avatar
Eàmané Wesenberg
Trollmannsjakkmesteren
 
Innlegg: 4982
Registrert: 14 Des 2008 13:44
Bosted: Jamba


Re: Marck gjør ting han faktisk/tror han kan

Innlegg Marck Carhal » 09 Jan 2012 13:43

Takk! Egentlig så har jeg aldri hatt planer om å bli noe stort som soloartist, så stemmen min har egentlig bare forfalt etter stemmeskifte:/
Ka du syns om aksjekursan?
Marck Carhal
Klysekulemesteren
 
Innlegg: 5381
Registrert: 23 Des 2009 00:57
Bosted: Der Ingen Skulle Tru At Nokon Kunne Bu


Re: Marck gjør ting han faktisk/tror han kan

Innlegg Twiggy Watcliff » 10 Jan 2012 22:08

AHAHAHAHAHH Spille duett sammen du er så flink på gitar! Og for å være ærlig, til tross for din "forfalne" etter-stemmeskifte-stemme, tror jeg at du med en oppvarmingsrunde kunne sunget bedre enn en god del av de folkene som har vunnet/kommet langt i Idol. Du har særpreg.
Livet er som en eske konfekt, som Forest Gump sier. Ikke fordi du ikke vet hva du får, men fordi 80 % av det smaker dritt.
Brukerens avatar
Twiggy Watcliff
Heksebrygg
 
Innlegg: 2828
Registrert: 14 Des 2008 22:57


Re: Marck gjør ting han faktisk/tror han kan

Innlegg Billie » 10 Jan 2012 22:34

Denne var faktisk ikke dårlig. Men så liker jeg å høre nordnorsk, og blir megalykkelig hver gang. Er du fra Tromsø-området? Hørtes på en måte slik ut. Teksten var heller ikke dårlig.. Veldig veldig bra. Og har faktisk ikke noe å si på stemmen din... Den passer sangstilen, og har et særpreg.
Brukerens avatar
Billie
Syvendeklasse trollmann/heks
 
Innlegg: 83
Registrert: 06 Aug 2010 01:52


Re: Marck gjør ting han faktisk/tror han kan

Innlegg Marck Carhal » 10 Jan 2012 22:48

Takk! Flott at dere liker det jeg lager!
^Jeg er oppvokst like utenfor Tromsø, men har en del ord fra Vesterålen + at tonefallet er en blanding mellom de to.

Twiggy Watcliff skrev:tror jeg at du med en oppvarmingsrunde kunne sunget bedre enn en god del av de folkene som har vunnet/kommet langt i Idol. Du har særpreg.


Reverb, kompressor og equalizer ftw! xp Alle sammen som noen sinne har hørt meg synge uten mikrofon mener jeg ikke burde få lov å kore engang:p (riktignok passer denne sangen stemmen min perfekt).
Og duett høres smashings ut(:
Ka du syns om aksjekursan?
Marck Carhal
Klysekulemesteren
 
Innlegg: 5381
Registrert: 23 Des 2009 00:57
Bosted: Der Ingen Skulle Tru At Nokon Kunne Bu


Re: Marck gjør ting han faktisk/tror han kan

Innlegg Billie » 11 Jan 2012 00:26

Jeg aner ikke hvordan de prater i Vesterålen. Men Tromsødialekt hører jeg omtrent daglig :)
Brukerens avatar
Billie
Syvendeklasse trollmann/heks
 
Innlegg: 83
Registrert: 06 Aug 2010 01:52



Gå til Respons

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester

cron