Fanfiction

Har du noe grafikk du vil vise frem? Eller kanskje en hjemmeside? Noe du vil ha respons på? Vis det fram her!

Fanfiction

Innlegg Ian Kabra » 03 Des 2011 18:05

En novelle jeg laget til GS sin julekonkurranse.

SJOKOLADEFROSKER - AV IAN KABRA, GRIFFING


Salander så på Marden.
”Vi burde ikke være her, Marden. Hva om Nask finner oss?”
Klokken var 23:30 en mørk høstkveld på Galtvort høyere skole for hekseri og trolldom. Alle husene hadde gått til oppholdsrommene sine, og et mørkt teppe av søvn hadde lagt seg over slottet. Alle hadde lagt seg, og maleriene hadde returnet til rammene sine. De eneste som var oppe, var Griffingene Salander og Marden, og Herr Nask og den ufyselige katta hans.
”Slapp av, Sal. Jeg hørte noen 7.-klassinger snakke om et rom her, rett rundt hjørnet.”

Marden hadde tilfeldigvis overhørt noen eldre elever den dagen snakke om et rom i åttende etasje. Et magisk rom. De kalte det <<Nødvendeligrommet>>. Det hadde visst magiske krefter. Om du tenkte ordentlig hardt på noe du trengte, ville det dukke opp inn i rommet. Og Marden hadde fått en utrolig idè.

Salander så bekymret på Marden. Det var stille i hele slottet. Det var et helt annet sted på nattestid, da alt hadde slått seg til ro. Nå bevegde ikke trappene seg, og nå var det ingen 1.-klassinger som bekymret løp rundt og lette etter klasserommene sine. Det var et fremmed sted nå, følte Salander. Mørket forandret Galtvort.
”Så du tror at om du tenker ordentlig hardt på Sjokoladefrosker, vil det dukke opp masse av dem?”
”Ja! Også kan jeg selge dem billigere enn det de koster i Galtvang! Jeg kommer til å bli rik!”
”Og hvorfor må jeg være med?” spurte Salander småfrustrert. Han kunne vært i den nydelige sengen sin nå, og sovet så mye han bare ville. I morgen skulle Griffing spille mot Smygard, og han ville være uthvilt til kampen. Han skulle jo ikke spille, men fortsatt.
”Fordi, jeg trenger noen til å hjelpe meg med å bære alt godteriet, og du kan jo Vingardium Leviosa, så du passer perfekt!” sa Marden, og så på Salander som om han var en hund som skulle lære grunnleggende triks. Det var åpenbart for begge at Marden trengte noen til å bli med, fordi han var mørkeredd. Salander hadde hørt ham noen ganger om natta, at han snakket i søvne.
”Nei, professor. Ikke mørket...ikke mørket…” Salander kunne ikke dy seg å le litt.

”Vel, her er vi. Det var her 7.-klassingene sa det var. Det skulle være rett-” Marden ble stille. Salander skjønte hvorfor.

Her var det jo ingenting!

De lusne 7.-klassingene hadde sikkert lurt Marden, og visst at han tyvlyttet. De hadde dratt ham helt opp hit på midten av natta for ingenting! Nå ville Nask sikkert komme rundt hvert øyeblikk. Og Marden var kjempesulten.

”Salander, hva gjør vi nå?” spurte Marden fortvilet. Han hadde ikke spist siden frokost. Han ville spare appetitten for sjokoladefroskene. Nå kunne han så vidt stå på bena.
”Ikke vet jeg!” ropte Salander mens han så Marden gå fortvilet frem og tilbake langs veggen mens han tenkte på sjokoladefrosker. Hvordan kunne han bekymre seg om sjokoladefrosker på en tid som dette?! Om Nask eller den katta kom nå, ville begge bli fersket, og de ville få arrest.
De var begge så bekymret at de ikke så hva som snek seg innpå dem bakfra.

”Mjau!” sa Fru Hansen, katten til Nask bak dem. Den mjauet ikke særlig høyt heller, bare et rolig mjau.
”Ææææ!” Skrek Salander til. Det skriket kunne vekket opp hele slottet!
Salander var skrekkslagen, men Marden bare fortsatte å gå fram og tilbake ved veggen. Så sulten på sjokolade var han.
”Å nei, å nei å nei Marden! Nå drar den til Nask!” skrek Salander i frykt mens Fru Hansen løp rundt hjørnet og ut av sikte. Man kunne høre et ”Hva? Hørte du noe der borte? Kom!” Fra Nask, og så hørte man skritt og den klingende lyden av lanternen hans.

”MARDEN! Tror du at du kunnne konsntrere deg litt! Vi må gjemme oss!” ropte Salander mot Marden.
”Er det noen dører he-” sa Salander før han så på veggen. En dør. En tredør! Hvordan kunne de ha unngått den?
Døren var nøttebrun, og så innbydende på Marden og Salander. Nå hadde Marden også fått øye på døra.
Nask var like rundt hjørnet. De spurtet mot døra og rev den åpen. De hadde forventet et lite kott å gjemme seg i, eller et klasserom.

I stedet ble Griffingene Salander og Marden møtt av en massiv bølge av deilige ferske Sjokoladefrosker.
Something worth fighting for.
Ian Kabra
 
Innlegg: 1
Registrert: 27 Nov 2011 15:38


Re: Fanfiction

Innlegg Tidus Phoenix De Angeles » 08 Jan 2012 14:23

Liker, altså! Dette er min andreplass, definitivt ^^
"Lykken er to puffer."
Tidus Phoenix De Angeles
Polyksir
 
Innlegg: 3734
Registrert: 01 Jan 2009 14:19
Bosted: Le Café Musain



Gå til Respons

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 21 gjester

cron