SE HER. Og responder meg.

Har du noe grafikk du vil vise frem? Eller kanskje en hjemmeside? Noe du vil ha respons på? Vis det fram her!

SE HER. Og responder meg.

Innlegg sesica » 22 Aug 2010 20:28

Jeg har også skaffet meg responstråd. Antageligvis kommer det bare historier, og kanskje litt foto hit. Siden det er det jeg holder mest på med. Jeg vil veldig gjerne ha respons, både komplimenter og kritikk. På forhånd takk.

Det første er en slags historie om Caine og hva han holdt på med i deler av sommerferien. Historien har ikke noe navn enda, worddokumentet er lagret som 'Maria's wedding'. Jeg legger ut litt og litt, jeg. Så får dere kommentere etterhvert. :D

This was not like he var used to. Normally, when he was home, it was just he and Maria, his mom. This time it was so different, a lot of people were in and out of their home all the time. All of them were really exited for Maria's wedding. Caine regretted that he had come several days before the wedding. Nobody could leave him alone. Maria's sister, Caine's aunt, even made him buy an new outfit.
Caine didn't even know the guy his mum was engaged to. Maria barely knew him herself. At least it felt that way to Caine. Edilio Argyros had only been in his life for a couple of days. It was not more than two weeks ago he got an owl from Crete to Hogwarts, saying his mom was about to marry a man who, in his head, was completely stranger. Caine did not know that Maria was seeing someone at all. Not that he cared too much.
Argyros and Maria were going to marry and Caine was invited, of course. After all, he was Maria's only child. Caine only got a week to get to Greece. And now he was there, sleeping on a friend's, – Dimitri, - sofa because he could not handle sharing house with the happy couple who contained of his mom and his future stepfather. Caine and Edilio did not get along at all. Of course, Edilio was a good guy. He had tried to get to know Caine. The only problem was that Caine refused all of Edilio's gentle tries to become friends.

- Sina.
Sist endret av sesica den 02 Aug 2011 23:40, endret 1 gang
Sina - Caine - Maximillian
sesica
Gygrids yndling
 
Innlegg: 612
Registrert: 10 Jun 2010 15:25
Bosted: Oppe i treet utenfor huset ditt -


Re: I just wanna show you guys something

Innlegg Daniella V. Frances » 22 Aug 2010 21:15

Sina, du er fliiinkfliiink.
BAZINGA
Brukerens avatar
Daniella V. Frances
De Vises Stein
 
Innlegg: 3317
Registrert: 11 Mai 2010 21:47


Re: I just wanna show you guys something

Innlegg Harriet » 23 Aug 2010 18:22

Braa. Jeg tror du viste meg teksten her før. Bra, iallefall. ~
This dream must end
This world must know
That we all depend on the beast below
Brukerens avatar
Harriet
Professor Slurs yndling
 
Innlegg: 1322
Registrert: 07 Mar 2010 08:45
Bosted: Et melkespann


Re: I just wanna show you guys something

Innlegg sesica » 24 Aug 2010 17:02

Mhm, det er sant. Noen av dere har lest litt av den fra før. :D

________________
The hole thing ended in a big fight between Caine and Maria. Maria had yelled at him in a way that she had never done before. Not funny at all. Maria had showed up at Dimitri's house a hour earlier, to apologize. The only thing Caine said, was that it was okay. He knew that he had been a jerk, running away from home like that. On the other side, Maria couldn't have been looking to much after him. Caine was staying at the most obvious place, his best friend's house, and Maria had used two days on finding him. Maria was smart, she realize that Caine needed time for himself. Caine was fine with that, he did not want to stay with Edilio and Maria. Maria was not quite as happy, but if he promised to come to the wedding, she would let him sleep at Dimitri's place.
Dimitri was a bit older than Caine. Both him and his girl friend, Lyndia, was of age. They were seventeen years old, and Caine was fifteen. That had never been a problem, Caine had been friends with them both for years. Now was Caine standing in front of a mirror while Lyndia was trying to fix his necktie. He did not like it. Not only because Lyndia was way to close but also because it was only a hour until he had to be in the church.
_________________
Tusen takk til dere begge. :3 Kommenter gjerne skrivefeil og slikt. ^^

Edit: lol, jeg greide å dele skrive feil. xD
Sist endret av sesica den 24 Aug 2010 17:10, endret 1 gang
Sina - Caine - Maximillian
sesica
Gygrids yndling
 
Innlegg: 612
Registrert: 10 Jun 2010 15:25
Bosted: Oppe i treet utenfor huset ditt -


Re: I just wanna show you guys something

Innlegg Daniella V. Frances » 24 Aug 2010 17:08

Sinaaa ~ Bra skrevet, liker historien. Kan ikke finne noen gramatiske feil ((((((((_:
BAZINGA
Brukerens avatar
Daniella V. Frances
De Vises Stein
 
Innlegg: 3317
Registrert: 11 Mai 2010 21:47


Re: I just wanna show you guys something

Innlegg Leah Kiowa Laurence » 24 Aug 2010 19:42

Har jeg lest hele?
Du må legge ut noen av vannbildene dine før jeg gjør det for deg.
EKTE KULHET SERVERT PÅ SØLVFAT
Brukerens avatar
Leah Kiowa Laurence
Basilisken i Mysteriekammeret
 
Innlegg: 2766
Registrert: 07 Jul 2010 10:40


Re: I just wanna show you guys something

Innlegg sesica » 26 Aug 2010 15:31

- “Caine, be nice. I know that you don't like Edilio, or the fact that your mom is getting married, but you have to be happy. Everyone's happy when it's a wedding.” Lyndia was dressed in a pretty, dark red dress. She looked up at Caine and tried to catch his eyes. It was not easy, because he was starring over her head and into the air, completely in his own thoughts. - “Yeah, okay. I'll be happy,” he murmured in a sarcastic way.
Caine looked at himself in the mirror and raised his left hand to untie the tie. Lyndia backed two steps and sighted. - “Do it yourself, then. Just remember that you promised Maria you'll be there,” she said and turned around. - “Forty minutes,” was the last Caine heard from her before he was alone at Dimitri's bathroom.

Jeg vil gjerne ha litt kritikk, ting dere synes er rart, kommentarer om karakterene, retting av skrivefeil, og så videre. Også må den ha en tittel, hjelpe meg? :3
Sina - Caine - Maximillian
sesica
Gygrids yndling
 
Innlegg: 612
Registrert: 10 Jun 2010 15:25
Bosted: Oppe i treet utenfor huset ditt -


Re: I just wanna show you guys something

Innlegg Daniella V. Frances » 26 Aug 2010 15:57

DET VAR BRA OG JEG FINNER IKKE NOE KRITIKK ((((: Du er fliink Sina.
BAZINGA
Brukerens avatar
Daniella V. Frances
De Vises Stein
 
Innlegg: 3317
Registrert: 11 Mai 2010 21:47


Re: I just wanna show you guys something

Innlegg sesica » 27 Aug 2010 17:05

Aw, takk-takk. Nå kommer en novelle-greie jeg skrev i vinter, skoleoppgave.

Hemmeligheten
Snøfnuggene smeltet om til vanndråper i det mørke håret mitt som allerede var vått. iPoden spilte av en gammel R.E.M.-sang og jeg gikk fort, nesten i takt med musikken. Jeg snudde meg brått i dét jeg merket skyggen som kom bakfra, og jeg pustet lettet ut i det jeg så den velkjente skikkelsen til Thomas. Han kikket som vanlig fort rundt for å forsikre seg om at vi var alene. Den mørke veien var helt stille og Thomas smilte fornøyd mens jeg halte iPoden opp fra lomma for å klikke på stoppknappen. Han virket oppspilt over noe og tok seg knapt nok tid til å gi meg en klem før han begynte å prate om ett eller annet han var nødt til å vise meg. - ''Seth, du kan ikke fortelle dette til noen, men jeg må vise deg noe.'' Jeg smilte og forsikret han om at jeg ikke kom til å fortelle det til noen, det kom jo ikke akkurat til å bli den første hemmeligheten vår.

Thomas satte kursen mot den mørke, snøkledde skogen på andre siden av veien. - ”Vi får håpe det ikke blir noe særlig mørkere. Det var ikke så mørkt da jeg løp en tur med Lucky i stad..” sa han og bet seg svakt i leppa. Thomas var ikke så veldig glad i mørket, og jeg visste det godt. Jeg fant hånden hans og klemte den fort før jeg slapp den igjen og flyttet blikket mot den smale stien han stirret innover. - ”Det går fint” sa han, som om han hadde skjønt at det var det jeg hadde ment. Jeg smilte idet han begynte å skritte innover i skogen. Mens vi fulgte den lille stien innover i den mørke skogen, sluttet det å snø.

- ”Er det veldig langt igjen til denne hemmeligheten din?” Jeg prøvde å si det uten å virke for utålmodig, men det funka ikke helt. Thomas småflirte og svarte: - ”Nja, det er et lite stykke igjen.” Jeg sukket lavt og så spørrende på han, men han ville ikke fortelle hva hemmeligheten var. Han skulle alltid være så hemmelighetsfull, men det er vel noe av det jeg liker ved han.

Den snødekte bakken hadde begynt å stige for en stund siden og nå var det helt tydelig at det gikk oppover. - ”Merker du at det er varmere her?” spurte Thomas akkurat i dét tanken om å ta av boblejakka dukket opp i hodet mitt. Jeg kikket bort på han og så at han alt hadde tatt av seg lua og nå dro ned glidelåsen på jakka. Øynene mine ble store da jeg skjønte at det faktisk var varmere her og jeg spurte: - ”Ja, hvorfor det?” Han smilte lurt uten å svare og jeg gjorde som han og tok av meg jakka. - ”Vent og se” smilte Thomas og flettet fingrene sine inn i mine.

- ”Nå er det ikke langt igjen, Seth” sa Thomas ivrig. Jeg lyste opp, - ”Kult”. Trærne ble bare tettere og tettere og de eneste sporene vi fulgte nå, var Thomas sine og en hund. Lufta var mye mildere og jeg ville tippet at det bare var noen få minusgrader. Thomas slapp hånda mi og satt farten opp. Han virket veldig ivrig på å vise meg hemmeligheten sin. Jeg fulgte etter ham så fort jeg kunne, jeg ble bare mer og mer nysgjerrig på å få vite hva det var han skulle vise meg.

Vi smøg oss mellom to trær som var veldig tett, og så sto vi plutselig på en klippe. Den lille, gresskledde plassen som åpnet seg foran oss var overveldende. - ”Jøss”, utbrøt jeg, helt ute av stand til å si noe bedre. Langt nedenfor klippen var det et helt annet sted som virket helt magisk. Himmelen hadde et svakt rosa preg og det var to måner. Selv lufta var annerledes her, den var varmere og liksom mye lettere. Thomas dukket opp ved skulderen min og stemmen hans var dempet. - ”Det er helt utrolig, ikke sant?” Jeg nikket, uten å ta blikket fra utsikten. Det var som en fantastisk dyrehage, med dyr fra et magisk land langt borte. Jeg kunne ikke gjøre noe annet enn å stå og stirre.

Håret mitt var tørt nå og jeg dro hånda gjennom det for å fikse det rufsete utseende igjen. Jeg vet ikke hvor lenge jeg sto og stirret utover den magiske verdenen før jeg kikket bort på Thomas. Han satt på en stor stein og så på meg. - ”Hvor er vi?” Jeg fant ikke på noe bedre å spørre om. Han smilte og klappet på steinen siden av seg for å hinte til at jeg skulle sette meg der. Steinen var behagelig varm, og jeg så opp på Thomas i håp om at han skulle fortelle om dette rare stedet. Stemmen hans var ivrig mens han fortalte at Lucky hadde funnet det for noen timer siden, når de var ute og gikk tur. - ”Det er helt magisk.”

Han reiste seg fra steinen og gikk bort til kanten av stupet. - ”Thomas?” Jeg så nervøst på han, hva var det han tenkte på? - ”Du, jeg har ikke tenkt til å hoppe ned, men se nå.” Smilet hans blendet meg fra og si noe mer. Han gliste og strakte ut armen mot stupet. Det var akkurat som om hånden hans møtte en usynlig vegg. - ”Hva i...” Jeg avbrøt meg selv og spratt opp. Det var noe der, som hindret oss i å komme ned til dette fantastiske landet. - ”Jeg tror ikke det er meninga dette stedet skal finnes... ” sa Thomas. - ”At det er en feil, det er ikke meningen at det skal være en kobling mellom vår verden og den. Den er sperret av, så vi i den vanlige verden ikke kommer dit. Dette er bare et vindu.” Håndflata hans lå inntil den usynlige veggen og han sukket dypt. Han satte seg ned på steinen igjen og så lengselsfullt ut mot noen fjell i det fjerne før han kastet et blikk over skulderen på den kalde, mørke skogen bak oss.

Jeg lente hodet mitt mot skulderen til Thomas og trakk inn lukten av det honningfargede håret hans. Det duftet herlig av appelsin. Månene på himmelen var i ferd med å forsvinne, og i nord kunne vi skimte strålene til morgensola. Vi hadde allerede fundert på hvordan tiden fungerte i denne rare verdenen, den var helt motsatt fra i vår verden og i tillegg virket det som om den gikk saktere. Thomas bøyde seg ned mot meg. Han hadde det med å kysse meg i sånne perfekte øyeblikk. Jeg derimot, fikk alltid trang til å kysse han på upassende tidspunkt. Midt i kantina på skola, foreksempel, men Thomas tillot det ikke. Han ville at det skulle forbli en hemmelighet, inntil videre, som han sa. Det eneste som fikk meg til å huske at det var en verden utenfor denne lille klippen var en høy lyd fra mobilen til Thomas. Han bannet lavt og halte den opp fra lomma. - ”Melding fra mamma, jeg må hjem.” Han sukket dypt. Han grep etter jakka si og dro den på seg.

-”Tilbake til Norge,” sa jeg idet vi gikk ut av den lille, varme lysningen. Kulda og snøen møtte oss som et sjokk. Thomas sukket og det var tydelig at han også helst skulle blitt sittende på steinen lenger. Veien gjennom skogen virket mye kortere nå, det var nesten som om det skulle være vanskeligere å komme til klippen enn tilbake. Lyset fra kjøkkenvinduet hjemme virket hyggelig. Blikket mitt vendte mot Thomas igjen og jeg slapp hånden hans sakte. Det var umulig for meg å la være å presse leppene mine mykt mot hans. - ”Husk at det er vårt hemmelige sted.” Hviskingen hans var det siste jeg hørte før jeg forsvant inn døra hjemme. - ”Natta, Seth.”

________________-

Nei, denne Seth er ikke den samme som GS-karakteren min, Seth Casadell. For det første, denne Seth er noen år eldre, og for det andre, han er homofil.
Sina - Caine - Maximillian
sesica
Gygrids yndling
 
Innlegg: 612
Registrert: 10 Jun 2010 15:25
Bosted: Oppe i treet utenfor huset ditt -


Re: I just wanna show you guys something

Innlegg Daniella V. Frances » 27 Aug 2010 17:09

Sinaaa, du er flink. Sånn serriøst, du er veldig flink til å skrive, og jeg finner egentlig ingenting å pirke påå (((:
BAZINGA
Brukerens avatar
Daniella V. Frances
De Vises Stein
 
Innlegg: 3317
Registrert: 11 Mai 2010 21:47



Gå til Respons

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 18 gjester

cron