Respons til RPG-ansvarlige

Har du noe grafikk du vil vise frem? Eller kanskje en hjemmeside? Noe du vil ha respons på? Vis det fram her!

Re: Respons til RPGannsvarlige

Innlegg Lysandra Tonks » 22 Apr 2010 08:57

Nå har jeg ikke sett noen av de nye rpg-ansvarlige opptre i rolle enda, men sånn generelt vil jeg bare si at det er såpass vanskelig å sette seg inn i en rolle og gjennomføre denne hundre prosent, at samme person ikke burde spille mer enn én rolle, kanskje to om man faktisk er flink nok til det. Er man usikker på hvordan rollefiguren man skal spille oppfører seg, bør man som folk her sier lese bøkene, og så heller øve seg på msn eller noe med en annen ansvarlig til man føler at man mestrer det.

De virkelige karakterene har så utrolig mye å si for helhetsopplevelsen medlemmene får av GS, og hvis Slur går rundt og knurrer og tar poeng fra Smygard, stemmer ikke det overens med verken filmene, bøkene, eller noen av de andre som har spilt Slur på GS tidligere. Consistency people : ) (Som minner meg på at hvis flere personer deler på å spille samme rollefigur, er det viktig å gi hverandre litt oppdateringer etter hvert som man rollespiller. Det er litt kjipt hvis Slur #1 gir en smygarding arrest, men når Slur #2 logger på senere aner han ikke hva som har skjedd.)
Brukerens avatar
Lysandra Tonks
Psykoblokk
 
Innlegg: 1274
Registrert: 14 Des 2008 13:37
Bosted: Colorado, USA


Re: Respons til RPGannsvarlige

Innlegg Channe » 22 Apr 2010 16:21

Lysandra Tonks skrev:De virkelige karakterene har så utrolig mye å si for helhetsopplevelsen medlemmene får av GS, og hvis Slur går rundt og knurrer og tar poeng fra Smygard, stemmer ikke det overens med verken filmene, bøkene, eller noen av de andre som har spilt Slur på GS tidligere. Consistency people : ) (Som minner meg på at hvis flere personer deler på å spille samme rollefigur, er det viktig å gi hverandre litt oppdateringer etter hvert som man rollespiller. Det er litt kjipt hvis Slur #1 gir en smygarding arrest, men når Slur #2 logger på senere aner han ikke hva som har skjedd.)

JA! Akkurat! Og i tillegg bør de være mer samkjørt og ikke forholde seg til bare én person under hele rollespillet. :)
Brukerens avatar
Channe
Galtvortskolens beste medlem
 
Innlegg: 5601
Registrert: 14 Des 2008 14:11


Re: Respons til RPGannsvarlige

Innlegg John McVinkel » 22 Apr 2010 17:39

Channe skrev:
Lysandra Tonks skrev:De virkelige karakterene har så utrolig mye å si for helhetsopplevelsen medlemmene får av GS, og hvis Slur går rundt og knurrer og tar poeng fra Smygard, stemmer ikke det overens med verken filmene, bøkene, eller noen av de andre som har spilt Slur på GS tidligere. Consistency people : ) (Som minner meg på at hvis flere personer deler på å spille samme rollefigur, er det viktig å gi hverandre litt oppdateringer etter hvert som man rollespiller. Det er litt kjipt hvis Slur #1 gir en smygarding arrest, men når Slur #2 logger på senere aner han ikke hva som har skjedd.)

JA! Akkurat! Og i tillegg bør de være mer samkjørt og ikke forholde seg til bare én person under hele rollespillet. :)


Channe, til akkurat det så er det jo vanskelig å lese alt som står i chatten. Fordi når de virkelige karakterene er der så kommer det gjerne mange inn der.
I've changed.
John McVinkel
Fabeldyr
 
Innlegg: 579
Registrert: 12 Sep 2009 19:38


Re: Respons til RPGannsvarlige

Innlegg Channe » 22 Apr 2010 18:00

John McVinkel skrev:Channe, til akkurat det så er det jo vanskelig å lese alt som står i chatten. Fordi når de virkelige karakterene er der så kommer det gjerne mange inn der.

Jeg er fullt klar over det, Håvard. Det jeg mente, var at lærerne burde snakket mer med hverandre om en eller annen bestemt situasjon som har påstått mellom elevene, elns. At de ikke sto hver for seg. Det blir forvirrende for elevene og de selv. Og det går faktisk an å bytte hvem av elevene du snakker med. Man trenger ikke ta seg av alle, men om du virkelig ser noe bra å ta tak i, så grip sjansen.
Brukerens avatar
Channe
Galtvortskolens beste medlem
 
Innlegg: 5601
Registrert: 14 Des 2008 14:11


Re: Respons til RPGannsvarlige

Innlegg Nilordien » 22 Apr 2010 23:32

Det var en bra time idag ^^ :D
Bilde
Brukerens avatar
Nilordien
Blæreball
 
Innlegg: 795
Registrert: 17 Aug 2009 02:26
Bosted: What if you are so ugly that everyone died


Re: Respons til RPGannsvarlige

Innlegg Channe » 22 Apr 2010 23:38

Nilordien skrev:Det var en bra time idag ^^ :D

Yep. (Y)

Forresten, til dere rpg-ansvarlige:

Hei, jeg tenkte jeg skulle komme med et par tips til dere. Når dere skal ha timer, er det alltid lurt å sette en ekstra halvtime enn det du planlegger for å unngå tidspresset for å avslutte. Om timen blir kortere enn du tror, kan du avslutte tidligere, og heller la elevene rollespille videre til rpg-chatten stenges, istedenfor at rollespillet blir totalt kuttet på grunn av at tiden gikk fortere enn dere antok.

En annen ting, er at en av dere må lære dere å gå ut med karakterene, ellers skaper dette veldig forvirring blant alle, egentlig. Elever fortsetter å snakke til lærerne, fordi dere enda ikke har gitt noe signal på at dere har forsvunnet, men likevel er borte. :)
Brukerens avatar
Channe
Galtvortskolens beste medlem
 
Innlegg: 5601
Registrert: 14 Des 2008 14:11


Re: Respons til RPGannsvarlige

Innlegg Marck Carhal » 24 Apr 2010 21:30

Har lagt merke til at noen av de RPGansvarlige ikke rollespiller skikkelig. Det blir mest bare prating. Det som har kjennetegnet proffesorene er at de forteller omtrent alt karakteren gjør. De trenger ikke å gjøre det likt, og like langt som staben, men:
"Professor Minerva Mcsnurp(21:23): Frøken Diethel, hva skal dette bety?" Blir litt kort...
Ka du syns om aksjekursan?
Marck Carhal
Klysekulemesteren
 
Innlegg: 5381
Registrert: 23 Des 2009 00:57
Bosted: Der Ingen Skulle Tru At Nokon Kunne Bu


Re: Respons til RPGannsvarlige

Innlegg Channe » 24 Apr 2010 22:23

Marck Carhal skrev:Har lagt merke til at noen av de RPGansvarlige ikke rollespiller skikkelig. Det blir mest bare prating. Det som har kjennetegnet proffesorene er at de forteller omtrent alt karakteren gjør. De trenger ikke å gjøre det likt, og like langt som staben, men:
"Professor Minerva Mcsnurp(21:23): Frøken Diethel, hva skal dette bety?" Blir litt kort...

Det samme har jeg også reagert på. Dette må ordnes med på et vis.
Brukerens avatar
Channe
Galtvortskolens beste medlem
 
Innlegg: 5601
Registrert: 14 Des 2008 14:11


Re: Respons til RPGannsvarlige

Innlegg Desmond Zielkov » 25 Apr 2010 00:16

De trekker alt for mye poeng for småting! 50 minuspoeng bare fordi man banner? 5 eller 10 minuspoeng er langt mer realistisk.
Big money. Big women. Big fun.
Brukerens avatar
Desmond Zielkov
Stønne Stinas spøkeobjekt
 
Innlegg: 1734
Registrert: 14 Jun 2009 21:25


Re: Respons til RPGannsvarlige

Innlegg Sine Metu » 25 Apr 2010 11:33

De skal ikke trekke mer enn 10-15 minuspoeng i RL. Hvis det skjer, ta kontakt med Zack.
Ikke trykk her. Jeg advarte deg, altså.
Sine Metu
Rektor Humlesnurrs yndlingselev
 
Innlegg: 4804
Registrert: 16 Des 2008 19:35



Gå til Respons

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 30 gjester

cron