Respons til RPG-ansvarlige

Har du noe grafikk du vil vise frem? Eller kanskje en hjemmeside? Noe du vil ha respons på? Vis det fram her!

Re: Respons til RPG-ansvarlige

Innlegg Eàmané Wesenberg » 25 Okt 2011 01:19

Å være på fornavn med hverandre er vel det samme som å ha en vennlig tone mellom seg. Man bruker etternavn for å markere distanse, enten det er til lærere, andre høytstående personer eller rett og slett folk man ikke kjenner eller liker. Enkelt. ^^
Bilde

Hello, my name is Kami
Brukerens avatar
Eàmané Wesenberg
Trollmannsjakkmesteren
 
Innlegg: 4982
Registrert: 14 Des 2008 13:44
Bosted: Jamba


Re: Respons til RPG-ansvarlige

Innlegg sesica » 25 Okt 2011 19:03

..... Synes godt at det kan bli gjort sånn som i boka! (:

Synes folka kan være litt flinkere til å rolle med dem det passer å rolle med. Sånn.. at Fred og Frank blir sett mer sammen og Cho og Harry kanskje er i chatten samtidig og... sånt!
Sina - Caine - Maximillian
sesica
Gygrids yndling
 
Innlegg: 612
Registrert: 10 Jun 2010 15:25
Bosted: Oppe i treet utenfor huset ditt -


Re: Respons til RPG-ansvarlige

Innlegg Nathanee Safirius » 25 Okt 2011 20:25

Stephanie Larcita skrev:Syns det er altfor mye regler i rpgen nå for tiden, og det dreper fantasien litt. Er redd for å være urealistisk og da blir det jo diskusjon, og på toppen av det hele får man kanskje en advarsel eller arrest. Tørr jo nesten ikke rpge. Folk klager på at det ikke skjer noe i rpg, at folk bare drikker te og ser ut i lufta.. men det er jo sikkert pga. alt nå fortiden er liksom urealistisk. Alt ''må'' jo være på en bestemt måte, osv. Ting MÅ jo skje akkurat som sånn i boka. Skader faktisk ikke å spille f.eks. putekrok i storsalen, det hadde bare vært gøy.

Nå er vi jo i den 7ende boka og det vil vi vel forsette med å være i (sant?). Harry er jo ikke så mye sammen med Cho i den siste boka, mest sammen med Ron og Hermine. Men ja.. Harry, Ron og Hermine kan gjerne bli sett på samme tid, men det kan jo sikkert å bli litt vanskelig for alle de tre å være i chatten samtidig.


Vi er i femte boka, og jeg og Channe som atm er in charge her har bestemt oss for at magien skal komme tilbake, litt etter litt. Det at folk skriker 'urealistisk!' til hverandre blir en mindre og mindre vanlig hendelse nå, og vi vil ha enda mindre av det i framtiden. ^-^
Brukerens avatar
Nathanee Safirius
Verifiserum
 
Innlegg: 381
Registrert: 02 Jan 2009 23:19


Re: Respons til RPG-ansvarlige

Innlegg Annabelle Thorn » 26 Okt 2011 16:42

Det at vi er i den femte boka står under "Nye RPG-ansvarlige søkes!"-nyheten. ^^'

Ellers savner jeg at ansvarlige kanskje ikke trenger å være så avhengig av hverandre - ser det er et par som hvert fall alltid dulter etter noen andre. Hadde vært greit om de rollespilte med andre folk også, sånn helt ut av det blå. Om de altså hadde tatt litt kontakt og initiativ og det. Ser folk har blitt flinkere i det siste, da, så jeg regner med det som har vært bare har vært fordi enkelte har vært sjenerte elns.

Og ang. det med arrester og advarsler pga. urealisme så sier vi fra først via pm. Gjør i hvert fall jeg. 8)
Smaker som fargestifter etter klokken to på ettermiddagen.
Brukerens avatar
Annabelle Thorn
Trollmannshatt
 
Innlegg: 142
Registrert: 22 Aug 2010 13:59
Bosted: Narnia


Re: Respons til RPG-ansvarlige

Innlegg Ivory Yovaile » 26 Okt 2011 18:22

Annabelle Thorn skrev:Og ang. det med arrester og advarsler pga. urealisme så sier vi fra først via pm. Gjør i hvert fall jeg. 8)
bro you look so cute right now. dude you are so fucking adorable
Brukerens avatar
Ivory Yovaile
Ungarsk hornsvans
 
Innlegg: 8538
Registrert: 26 Mai 2010 17:53
Bosted: Royal bed.


Re: Respons til RPG-ansvarlige

Innlegg Annabelle Thorn » 26 Okt 2011 21:36

Stephanie Larcita skrev:[...]
Og ja... akkurat! Det er jo veldig stigmatiserende å få pm om at man har vært urealistisk. Føler seg jo egentlig veldig dårlig, "nei nå gjorde jeg noe dumt, gikk for langt!", også tørr man ikke rpge mer fordi man er redd for å gå for langt.... [...]

Altså, selv prøver jeg å ikke være for nazi. Holder man seg sånn ca. relevant til bøkene og tar hensyn til andre så går det greit for min del. Bare ikke lag et sort hull som suger opp elever i storsalen elns, så.
Smaker som fargestifter etter klokken to på ettermiddagen.
Brukerens avatar
Annabelle Thorn
Trollmannshatt
 
Innlegg: 142
Registrert: 22 Aug 2010 13:59
Bosted: Narnia


Re: Respons til RPG-ansvarlige

Innlegg Eàmané Wesenberg » 27 Okt 2011 00:25

Annabelle Thorn skrev:
Stephanie Larcita skrev:[...]
Og ja... akkurat! Det er jo veldig stigmatiserende å få pm om at man har vært urealistisk. Føler seg jo egentlig veldig dårlig, "nei nå gjorde jeg noe dumt, gikk for langt!", også tørr man ikke rpge mer fordi man er redd for å gå for langt.... [...]

Altså, selv prøver jeg å ikke være for nazi. Holder man seg sånn ca. relevant til bøkene og tar hensyn til andre så går det greit for min del. Bare ikke lag et sort hull som suger opp elever i storsalen elns, så.

Åh, det skal lite jeg gjøre en gang.
Bilde

Hello, my name is Kami
Brukerens avatar
Eàmané Wesenberg
Trollmannsjakkmesteren
 
Innlegg: 4982
Registrert: 14 Des 2008 13:44
Bosted: Jamba


Re: Respons til RPG-ansvarlige

Innlegg Channe » 27 Okt 2011 15:54

Stephanie Larcita skrev:Uansett om du ikke prøver å være nazi med å si ifra pga urealisme så blir det jo å føles sånn...

Kom på at det er greit å si ifra om urealisme til en person i chatten om noen løper rundt og skriker "avada kedavra" eller andre forbannelser, eller om det er annet med vold, osv.

..Det er jo faktisk akkurat det vi gjør. Jeg har ikke sett på _lenge noen som har kjefta pga urealistisk rpg som jeg har vært sterkt uenig i.
Brukerens avatar
Channe
Galtvortskolens beste medlem
 
Innlegg: 5601
Registrert: 14 Des 2008 14:11


Re: Respons til RPG-ansvarlige

Innlegg Channe » 27 Okt 2011 23:24

Akkurat. Derfor skjønner jeg virkelig ikke hvorfor du synes det er demotiverende og fantasidrepende å rpge i chatten...
Brukerens avatar
Channe
Galtvortskolens beste medlem
 
Innlegg: 5601
Registrert: 14 Des 2008 14:11


Re: Respons til RPG-ansvarlige

Innlegg Channe » 28 Okt 2011 14:48

Stephanie Larcita skrev:Har _aldri sagt at jeg syns det er noe demotiverende så aner ikke hvor du har fått det ifra meg. Syns bare det kan være litt fantasidrepende til tider - men godt hende det henger med fra tidligere perioder.. vetke jeg. Har kanskje ikke så lett for å gå videre og sånt. Mener sånn.. hvis jeg f.eks. hvis jeg hadde hengt i en lysekrone i storsalen er jeg sikker på at noen hadde kommentert det med "urealistisk".

tbh, tror jeg ingen hadde brydd seg.
Brukerens avatar
Channe
Galtvortskolens beste medlem
 
Innlegg: 5601
Registrert: 14 Des 2008 14:11



Gå til Respons

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester

cron