Et skriveprosjekt

Har du noe grafikk du vil vise frem? Eller kanskje en hjemmeside? Noe du vil ha respons på? Vis det fram her!

Et skriveprosjekt

Innlegg Eàmané Wesenberg » 24 Jan 2010 13:09

Jeg vet at dere alle savner skrivegreiene mine, så derfor har jeg bestemt meg for å legge ut en ny fortsettelsesfortelling. Først og fremst fordi det er lenge siden sist og jeg ikke er helt sikker på hvor rustne ferdighetene mine er. Derfor vil jeg gjerne ha både kommentarer og konstruktiv kritikk. Jeg kommer nok ikke til å vurdere å utgi dette xD

Historien har foreløpig ingen tittel og ingen kapittelinndeling. Jeg legger ut en og en side etter som jeg blir ferdig med dem.

Jeg ble bedt om å holde et foredrag på en ukjent planet. Om kristendommen og Jesus, av alle ting. Jeg var hverken religiøs eller helt inneforstått med hvordan dette kunne være av akademisk verdi for utenomjordiske. Ikke var teologi mitt felt heller, jeg er professor i musikkhistorie. Allikevel aksepterte jeg oppdraget, mest på grunn av det mer enn tilfredsstillende honoraret de lovte meg.

De hentet meg i en metallfarget kapsel som landet i bakgården min og umiddelbart brant i stykker både sykkelen min og tomatplantene jeg hadde satt ut et par uker tidligere. Jeg ble nesten ikke sint, spenningen over å kunne reise til en annen planet overskygget det meste. Inni den satt to menn som jeg godt kunne tatt for å være amerikanske lastebilsjåfører, runde og skjeggete som de var, men de snakket sammen på et merkelig språk og slo først over til engelsk da de merket jeg var der.

”Ah, velkommen, mrs. Kelly. Vennligst bare slå Dem ned og føl Dem som hjemme,” sa den ene med stiv, gammeldags aksent som ikke hørtes helt naturlig ut. Jeg hadde lyst å påpeke at jeg ikke var gift, men lot det være og så meg rundt i stedet. Innredningen var påfallende ulik den man forventet å se i et romskip, ikke noe futuristisk hvitt lær eller kirurgisk stål. Veggene var malt i en dyp vinrød farge, og passasjersetene stod med ryggen mot veggene og var overtrukket med noe som så ut som tigerskinn. Musikk strømmet ut fra en høyttaler i veggen. Den minnet om Beethoven eller noe fra den tidsepoken, men jeg hadde aldri hørt stykket før. Facinert satte jeg meg ned for å lytte, og umiddelbart fikk jeg beskjed om å feste sikkerhetsbeltet.

Trailersjåførene, som jeg hadde begynt å kalle dem for meg selv, hadde igjen slått over til sitt eget, merkelige språk. De trykket på knapper og dro i spaker i den lille cockpiten sin, og så lettet vi. Gjennom vinduet så jeg bakgården og nabolaget bli mindre og mindre før de forsvant helt, og jeg tok meg i å undre på når jeg ville komme tilbake igjen.
Ettersom vi steg høyere og høyere opp gjennom stratosfæren, lente jeg meg bakover og tenkte på invitasjonen jeg hadde fått et par dager i forveien. Den hadde sett ut som et helt vanlig telegram, trykket på vanlig papir med vanlig skriverblekk. Jeg hadde først ikke tatt seriøst den delen om at ”vi ønsker Dem velkommen til vår planet” og tenkt at det bare var en merkelig forening med skrullinger som delte konspirasjonsteorier og slikt, men etter hvert som dagene gikk hadde jeg lekt med tanken på at ekte romvesener skulle komme og hente meg. Jeg må tilstå at jeg har drømt om det siden jeg var liten pike.

”Liker De musikken, mrs. Kelly?” spurte annenpiloten og snudde seg mot meg med et skjeggete glis. ”Det er en av våre egne komponister. Rahef Yahut, har du hørt om ham?” Jeg måtte pent tilstå at det hadde jeg ikke, og han så litt skuffet ut da jeg ganske så sant påpekte at favorittkomponisten hans nok ikke enda hadde nådd interplanetarisk berømmelse. Men vi kom etter hvert i en hyggelig samtale om musikk, og det viste seg at Huleh, som annenpiloten presenterte seg som, visste ganske mye om emnet. Førstepiloten, som Huleh kalte ”steinansiktet” men som egentlig het Kadorf, kom av og til med små innspill, men han konsentrerte seg først og fremst om flygingen. Da han litt senere uten forvarsel økte hastigheten til over lyshastighet, skjønte jeg at han egentlig var en skikkelig spøkefugl. Jeg foretrekker for min egen del å bli advart før jeg nesten får magen trykket ut gjennom ørene.
Bilde

Hello, my name is Kami
Brukerens avatar
Eàmané Wesenberg
Trollmannsjakkmesteren
 
Innlegg: 4982
Registrert: 14 Des 2008 13:44
Bosted: Jamba


Re: Et skriveprosjekt

Innlegg Sine Metu » 24 Jan 2010 13:12

Holy shit dude, du har en helt spesiell og egen skrivestil som er nydelig å lese. Du klarer å fange opp interessen til leseren med en gang, og teksten appellerer til omtrent alle. xD

Fortsett å skrive. C:
Ikke trykk her. Jeg advarte deg, altså.
Sine Metu
Rektor Humlesnurrs yndlingselev
 
Innlegg: 4804
Registrert: 16 Des 2008 19:35


Re: Et skriveprosjekt

Innlegg Nelly D. Elanta » 24 Jan 2010 14:15

Du må forsette og skrive, og jeg synes virkelig ikke skriveferdighetene dine har begynt å ruste?
Tvert i mot. Jeg gleder meg til å lese videre! : )
"Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift, and that's why they call it the present."
Tumblr: http://lookingstupid.tumblr.com/
Brukerens avatar
Nelly D. Elanta
Prefekt
 
Innlegg: 185
Registrert: 28 Jun 2009 18:40


Re: Et skriveprosjekt

Innlegg Victoria G Sawery » 24 Jan 2010 15:17

Wow, du har en utrolig flott skrivemåte som med det samme gjør meg interessert i hva du skriver. Jeg kommer til å følge med på dette :)
Victoria G Sawery
Wiltersens Wærste
 
Innlegg: 897
Registrert: 14 Des 2008 22:25
Bosted: Galtvort


Re: Et skriveprosjekt

Innlegg Isabel Hunter » 24 Jan 2010 15:58

Kamipj00zk, you know I love it. Og jeg elsker space-støff. Minner meg litt om Haikerens Guide til Galaksen. <33333 Skrivestilen din er awesome. (Det er fysisk umulig å overgå lyshastighet, i følge fysikklæreren vår. ily for doing it anyways. <33333333333
Bilde Bilde
Brukerens avatar
Isabel Hunter
Galtvortskolens beste medlem
 
Innlegg: 5648
Registrert: 15 Des 2008 17:46
Bosted: Kingston upon Thames, London, United Kingdom.


Re: Et skriveprosjekt

Innlegg Eàmané Wesenberg » 24 Jan 2010 16:17

Isabel Hunter skrev: (Det er fysisk umulig å overgå lyshastighet, i følge fysikklæreren vår. ily for doing it anyways. <33333333333

Om han ikke hadde gått over lyshastigheten, hadde det tatt over fire år for dem å komme til en annen planet, siden den nærmeste stjernen fra jorda er fire lysår unna. Så vidt jeg vet. 8-)
Bilde

Hello, my name is Kami
Brukerens avatar
Eàmané Wesenberg
Trollmannsjakkmesteren
 
Innlegg: 4982
Registrert: 14 Des 2008 13:44
Bosted: Jamba


Re: Et skriveprosjekt

Innlegg Isabel Hunter » 24 Jan 2010 16:22

Eàmané Wesenberg skrev:
Isabel Hunter skrev: (Det er fysisk umulig å overgå lyshastighet, i følge fysikklæreren vår. ily for doing it anyways. <33333333333

Om han ikke hadde gått over lyshastigheten, hadde det tatt over fire år for dem å komme til en annen planet, siden den nærmeste stjernen fra jorda er fire lysår unna. Så vidt jeg vet. 8-)

Yep, that's true. <3 Jeg elsker når folk vet sånne småting. :3
Bilde Bilde
Brukerens avatar
Isabel Hunter
Galtvortskolens beste medlem
 
Innlegg: 5648
Registrert: 15 Des 2008 17:46
Bosted: Kingston upon Thames, London, United Kingdom.


Re: Et skriveprosjekt

Innlegg Eàmané Wesenberg » 03 Feb 2010 21:28

Det virket som en liten evighet før jeg følte jeg kunne puste igjen. Da jeg så ut bakvinduet var det mørke og stjerner så langt jeg kunne se, stjernetåker og fjerne galakser jeg ikke kunne navnet på. Nesten rett ved siden av oss så jeg en liten planet eller måne, og ved å trykke ansiktet mot kanten av ruta så jeg en stor, rødaktig planet og bak den, en sol som virket ganske liten i forhold til den jeg var vant til. Det var ubeskrivelig vakkert.

Vi gikk inn for landing på den lille, grå månen, som da jeg så nærmere etter viste seg å være en av flere i en liten klynge. De så ut til å være koloniserte, iallfall bebygde. Vi svevde rolig over overflaten mens Kadorf ventet på landingstillatelse, og jeg studerte bebyggelsen fra bakvinduet. Det så hovedsakelig ut som stillaser, i tillegg til noen mindre, grå betonghus. Et av stillasene strakte seg like høyt som romskipet vårt, og jeg tok meg i å tenke at om man falt ned derfra, var man garantert en rask død. For å si det på den måten, liker jeg ikke høyder noe særlig.

Romskipet sank omsider ned på bakken da vi fikk landingstillatelse. Jeg var egentlig ikke overrasket over at luften virket like normal som den på jorden, selv om jeg ikke så tegn på verken atmosfære eller noe annet ovenfra. Huleh og Kadorf hadde akkurat kommet ut bak meg da jeg hørte et skrik.
Jeg snudde meg fort mot lyden, opp mot stillasene. Det samme gjorde Huleh og Kadorf. Det jeg så, fikk magen min til å knyte seg. Et menneske, eller hva de nå kalte seg som bodde her, falt ned fra toppen av det høyeste stillaset, akkurat som jeg hadde forestilt meg noen minutter tidligere. Jeg klarte ikke se vekk fra den slappe skikkelsen som falt gjennom lufta, klarte ikke lukke øynene før kroppen forsvant bak en av betongblokkene og jeg hørte den treffe bakken med et dumpt klask.

Det ble et veldig oppstyr. Folk slapp det de hadde i hendene og løp fram og tilbake. Kadorf tok meg lett i armen og hintet til at jeg skulle bli med ned fra plattformen, og jeg adlød selv om jeg hadde alt annet enn lyst til å se hva som skjedde akkurat nå. Jeg klarte ikke å tenke på annet enn om personen som falt ned hadde dødd i sammenstøtet med bakken, eller om han hadde vært død før han falt.

Jeg ble ledet inn i en bygning og ut en dør. To mennesker kom hastende forbi oss, bærende på en tildekket båre. Jeg tvilte ikke på at det var liket. Huleh pirket meg i siden og pekte foran oss, der en liten forsamling mennesker kom mot oss. Anføreren, en høy, skallet mann med gummiaktig ansikt satte opp farten og rakte meg profesjonelt hånden da han kom fram.
”Vi beklager at De måtte se dette, mrs. Kelly,” sa han. Selv om han antagelig var gammel, utstrålte han autoritet.
”Sikkerhetsbrudd er en sjelden vare her. Jeg er General Akdeh, og dette er mine trofaste rådgivere. Velkommen til Ishtar Måne.”


...mærp.
Bilde

Hello, my name is Kami
Brukerens avatar
Eàmané Wesenberg
Trollmannsjakkmesteren
 
Innlegg: 4982
Registrert: 14 Des 2008 13:44
Bosted: Jamba


Re: Et skriveprosjekt

Innlegg Sine Metu » 07 Feb 2010 14:38

Jeg elsker det, Kami. Du burde absolutt bli barnebokforfatter. C:
Ikke trykk her. Jeg advarte deg, altså.
Sine Metu
Rektor Humlesnurrs yndlingselev
 
Innlegg: 4804
Registrert: 16 Des 2008 19:35


Re: Et skriveprosjekt

Innlegg Victoria G Sawery » 14 Feb 2010 18:57

Du er utrolig flink til å skrive! Elsker det :)
Victoria G Sawery
Wiltersens Wærste
 
Innlegg: 897
Registrert: 14 Des 2008 22:25
Bosted: Galtvort



Gå til Respons

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 22 gjester

cron