Hemmeligheter [Historie]

Har du noe grafikk du vil vise frem? Eller kanskje en hjemmeside? Noe du vil ha respons på? Vis det fram her!

Hemmeligheter [Historie]

Innlegg Nelly D. Elanta » 21 Jan 2010 22:21

Jeg begynte å skrive en historie for noen dager siden. Fem dager siden, fakisk. Historien har foreløpig samme navn som emnet. Og jeg vil gjerne vite hva folk synes. Positivt eller negativt. Jeg er fortsatt ikke ekspert, og har sikkert feil og alt sånt. Jeg blir bare glad hvis dere gir meg råd og tips og sier hva jeg kan gjøre bedre osv.

Jeg har ikke skrevet så mye enda, ettersom jeg har hatt lekser de siste dagene, og holder på med andre ting på fritiden.
Første del er ikke så lang, og det er ikke så mye poeng i den, men det kommer i neste del.
Jeg har vurdert å ha kapitler,men jeg kommer ikke til å legge ut et og et, for det blir for mye hver gang.
Neste gang legger jeg sikkert ut mer enn dette.



1. Kapittel

”Heather?” ropte Ashlee fra badet. ”Hvor er alle parfymene dine, hen?” Jeg la hodet i hendene. For et mas. ”De ligger i skapet til høyre ved dusjen,” ropte jeg tilbake. Hvorfor skulle hun alltid låne ting av meg?
Jeg lot hodet ligge i hendene mine en stund, før jeg så opp da jeg hørte noen i døråpningen. ”Hva synes du?” spurte hun.
Hun poserte for meg i døråpningen. Den ene hånden hennes hvilte på hofta, og den andre på dørkarmen. Kjolen hun hadde tatt på seg var rett og slett nydelig. Den klamret seg fast til den slanke kroppen hennes, helt ned til midten av lårene hennes. Den fikk brystene hennes til å se større ut. Himmelblå var hennes farge. Fargen fikk øynene hennes til å se enda lysere ut enn det de egentlig var. Det brune, nesten svarte, håret hennes rakk henne ned brystene. I kveld var det helt rett. Hun kledde det. Det smale ansiktet hennes fikk henne til å se en smule eldre ut i kveld. Ashlee hadde peiling på sminke. De høyhælte skoene gjorde henne noen centimeter høyere også.
”Nydelig,” mumlet jeg. Det var grunnen til at ingen la merke til meg. Ashlee fikk all oppmerksomheten. Alltid. Slik hadde det alltid vært, og slik kom det alltid til å være. Det var ingenting jeg kunne gjøre. Jeg måtte bare leve med det.
”Og når har du tenkt til å skifte?” Hun gikk mot meg, mens hun gransket meg. ”Vi reiser snart. Det vet du, jo.”
Hun var halvveis borte ved døra da jeg snakket. ”Jeg vet ikke hvilken kjole jeg skal gå med.” Hun snudde seg. ”Heather, da?” Hun ga meg et lite smil. ”Du vet du alltid kan spørre meg om råd. Hvis du vil, så kan du låne en av meg?” Jeg smilte. Ashlee var tross alt verdens beste storesøster.
Hun gikk tilbake til rommet sitt og kom ikke tilbake før hun hadde funnet tre kjoler. Ingen av dem kunne måle seg med den nydelige kjolen hennes, men de var bedre enn de få kjolene jeg hadde i mitt skap.
Den ene var kullsvart. Kort og tettsittende. Ashlee likte den på meg, men jeg synes den fikk meg til å se mye eldre ut, og det eneste jeg tenkte var: ”se-så-sexy-jeg-er!”. Tettsittende, trange kjoler var ikke noe for meg. Dessuten fikk den brystene mine til å se enda mindre ut, ettersom den var litt for stor. Ashlee var to år eldre enn meg, men ikke særlig mye høyere. Hun gikk også bare en klasse over meg. Hun ventet et år, fordi jeg ikke ville at hun skulle gå to klasser over meg. Derfor gikk hun et år ekstra i barnehagen.
Den andre kjolen var mønstret. Blomster i hvit og svart fylte overflaten og subbet helt ned til gulvet, da jeg prøvde den. Den var alt for stor, selv om den var veldig fin. Ashlee måtte også innrømme at den var for stor for meg.
Den tredje og siste kjolen var perfekt. En fin mørk lilla farge og stroppløs. Det var paljetter over brystene og rundt ryggen. Resten av kjolen var stoff som rakk meg ned til under rumpa.
”Wow,” mumlet Ashlee. ”Du ser fantastisk ut, Heath.” Jeg så på meg selv i speilet. Speilbildet så ikke ut som meg. Ansiktet var å gjenkjenne, men ikke kroppen. Den så minst et år eldre ut. Det var som om den hadde blitt byttet ut med en annen. Da jeg snudde meg, var Ashlee borte. Jeg så meg forvirret rundt. Hvor ble hun av?
”Se hva jeg fant!” skrek hun, mens hun kom løpende inn med et par høyhælte sølvsko, en i hver hånd. De passet perfekt. Akkurat den dagen var jeg glad for at vi hadde samme skostørrelse.
Ashlee tilbød seg til å ta på meg sminke, og jeg må innrømme at resultatet kunne ikke vært bedre. Øynene mine var fremhevet av øyenskygge, eyeliner og maskara. De så større ut. Leppene mine så mer fyldige ut, og med lip glossen hun hadde smurt på, skinnende. I tillegg gjenkjente jeg ansiktet mitt.
”Vi må nesten gå nå!” ropte Dan fra underetasjen. Jeg smilte til Ashlee, som gjengjelte smilet mitt.
Vi gikk ned trappa sammen, og fant Dan og Beth halvveis ute av huset. De var adoptiv foreldrene våre, selv om Ashlee og jeg var søstre og kom fra England, akkurat som dem. Vi gikk ut og satte oss i baksetet på den svarte mercedesen vår. Jeg følte meg finere enn noen gang. Denne gangen skulle ikke Ashlee få all oppmerksomheten.


Hva synes dere? Jeg vil ikke røpe så mye enda. Historien har liksom ikke startet ordentlig.
"Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift, and that's why they call it the present."
Tumblr: http://lookingstupid.tumblr.com/
Brukerens avatar
Nelly D. Elanta
Prefekt
 
Innlegg: 185
Registrert: 28 Jun 2009 18:40


Re: Hemmeligheter [Historie]

Innlegg Eleesha Lantern » 23 Jan 2010 17:46

Wow! Jeg liker den, og du skriver flott!
Eleesha Lantern
Syvendeklasse trollmann/heks
 
Innlegg: 81
Registrert: 19 Sep 2009 22:05


Re: Hemmeligheter [Historie]

Innlegg Nelly D. Elanta » 23 Jan 2010 20:51

Eleesha Lantern skrev:Wow! Jeg liker den, og du skriver flott!

Tusen takk! : ) Jeg har snart tenkt å legge ut litt mer, men jeg vil skrive litt mer først,så jeg ikke går tom, hvis du skjønner? Pluss at jeg må nesten bli ferdig med skoleoppgaven min også - Som jeg har skrevet en side på (av 3) ^^
"Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift, and that's why they call it the present."
Tumblr: http://lookingstupid.tumblr.com/
Brukerens avatar
Nelly D. Elanta
Prefekt
 
Innlegg: 185
Registrert: 28 Jun 2009 18:40



Gå til Respons

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 16 gjester

cron