Juleferien elns

Har du noe grafikk du vil vise frem? Eller kanskje en hjemmeside? Noe du vil ha respons på? Vis det fram her!

Juleferien elns

Innlegg Emilie » 03 Jan 2010 20:10

Yeez. Jeg skriver en del, eller litt da. Her er den jeg har satt mest tid til. Den er ikke "Best" eller noe som ligner men jeg har prøvd. Ikke drep meg om det er noe galt i måten å skrive på, jeg er i nybegynnerr stadiet ennå.

Kapittel 1. Siste gang? Eller en gang til?

”Vi ses snart da…” sa Melody med kvalt røst og håpefullt blikk, som om hun trodde det ville skje noe uventet galt eller at det ville gå helt bra, eller perfekt. Det lange blonde håret med den rosa luggen lå matt og pent over hodet på henne, og tuppene vaiet litt i vinden. ”Jeg vet det, men det er hardt og ta farvel… tenk om de ikke lar deg dra!” stotret jeg fram med det korte, rufsete og brune håret viftende svakt vinden med snø som virvlet rundt. Melody slapp henne. ”Ta deg sammen, Emilie!” Jeg snufset kort. Tanken på å la Bestevennen i stikken hos noen som ikke likte henne noe videre var ikke akkurat fristende ”Jammen…” Jeg ble avbrutt av den pene klokke klare røsten til Melody. ”Ikke noe jammen, jeg kommer til Edinburgh neste uke så vi ses da.” Jeg sank litt sammen og nikket med hodet. Hodet mitt var bare ett eneste virr varr av tanker og undret meg om noen kunne forstå en ting av dem. Hovedtema var selvsagt at Melody skulle flytte inn. Jeg smilte spakt og smilet så mer ut som en pinefull grimase, ikke at det blidgjorde henne. Jeg la merke til at snøen virvlet bak oss og et gjorde humøret en tanke blidere og det skjeve smilet mitt fant veien til ansiktet mitt. Melody tok et godt og kraftig tak og kofferten. Hun stoppet smilte litt satt ut og jeg vinket spakt til henne med et slapt smil og Melody vinket tilbake til henne. ”Farvel, og vi ses snart da!” Ansiktet hennes hadde en merkelig fase jeg ikke kunne sette fingeren på, men jeg ville tyde det! Jeg tok siste innspurt i vinkingen min, mens tankene febrilsk prøvde og finne ut av hva hun hadde tenkt på. Jeg tok min egen koffert i hånden i et slapt tak først før det ble en taus stillhet fra min side og jeg så kofferten hennes forsvinne inn på et annet tog. Jeg trakk pusten igjen i tanke og å gi meg litt mer mot og glede før jeg skulle sette foten min til det første skrittet nærmere familien min og de andre elevene som fylte seg opp mellom spor 9 og 10. Jeg trasket sakte bortover, skritt for skritt og så en stor klynge med elever står bort på perrongen. Jeg kunne ikke la være å trekke på smilebåndet og stå og se på dem en liten stund. Med tankene på helt andre steder enn de hadde vært for ett minutt siden sto jeg helt, helt stille. Det var avgangs elever, og noen av de mest populære elevene på skolen, selvsagt var det flest smygardinger som jeg kunne se. De fleste så kjente ut, jeg hadde ikke snakket med dem og visste heller ingen navn. Noen kunne det være jeg visste navn på, men jeg kom ikke på noen der og da. Jeg trasket videre bortover og fortsatte igjen tydingen av ansiktet til Melody men jeg kunne virkelig ikke skjønne hva som hadde foregått inni hodet hennes da, det kom ikke til meg nå heller og jeg lot den saken ligge.
Bilde
Brukerens avatar
Emilie
Prefekt
 
Innlegg: 186
Registrert: 31 Mar 2009 18:36
Bosted: Galtvort


Re: Juleferien elns

Innlegg Melody Malfang » 03 Jan 2010 20:20

den er super bra...
"Our loved ones never die. They stay with us forever. -Sirius Black
Melody Malfang
Skytsverge
 
Innlegg: 402
Registrert: 01 Feb 2009 16:43
Bosted: Litt overalt


Re: Juleferien elns

Innlegg Ashley Yates » 03 Jan 2010 20:54

Du har lagd 4 like tråder..........
Ashley Yates
 


Re: Juleferien elns

Innlegg Emilie » 03 Jan 2010 21:04

Rettelse, nettet var dumt, og fikk meg til det
Bilde
Brukerens avatar
Emilie
Prefekt
 
Innlegg: 186
Registrert: 31 Mar 2009 18:36
Bosted: Galtvort



Gå til Respons

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 25 gjester

cron