Hva synes du om den nye filmen?

Her kan dere diskutere bøkene, spillene og filmene.

Re: Hva synes du om den nye filmen?

Innlegg Julia Hyrule » 18 Aug 2009 22:08

For min del synes jeg at filmen var utrolig bra. Jeg leste et eller annet sted at Dult egentlig skulle hente Harry på toget, men skuespilleren var utilgjengelig når de filmet scenen. Draco var utrolig bra i rollen sin. Men han var ikke den eneste. Jeg syns Bellatrix også var veldig flink. Hun er akuratt sånn jeg hadde forestilt meg henne. Enkelte deler var jo dårlige, men ikke like dårlige som i OotP. Den sugde, med en stooooor S. Den gikk utrolig fort. Men nå prater vi om Hbp. Den beste filmen hittil, veldig tett etterfult av 3'ern, som blir spionert på av 1-ern, som har 2'ern hengende i hælene på seg, som har 5'ern LANG etter seg. Enig med at de satt inn noen uventede scener, som at Wiltersen-huset brant ned, men jeg syntes det var en .. bra ting å sette inn. Den hadde ikke noe mening, men passa likevel inn. Syns JEG da. Humlesnurrs død var trist, men kunne blitt veldig mye tristere også. Humøren på feil sted, syns jeg egentlig at var... vel, morsom, rett og slett! Kanskje den ikke passet inn, men det var morsomt. Scenen i hulen har jeg ganske mange klager over. Det var IKKE sånn jeg forestilte meg den. Ka faan, De dukker opp på en kliffe MIDT i havet! oO Og Harry i boka beskriver hulen som et slags hav. I filmen ser det ut som en knøttliten innsjø. Romantikken fokuserte de kanskje mye på, men det var intressant å se på. Men filmen var utrolig bra alt i alt, gir den enn klar 6-er.
(Moii er bare 11 år og digger å skrive mye (aa)
Who needs a man when you have Harry Potter?
Julia Hyrule
Fjerdeklasse trollmann/heks
 
Innlegg: 53
Registrert: 05 Jul 2009 10:49


Re: Hva synes du om den nye filmen?

Innlegg Melody Lee Silver » 18 Aug 2009 22:13

Maeghan MacGregor skrev:Alt i alt, så har jeg egentlig gitt opp at filmene skal bli som bøkene, det blir bare ikke gjort, dessverre.


Vel, det startet ganske bra da. Filmen De vises stein er ikke mye ulik seg selv. :)
Mel.
Melody Lee Silver
Gullsnopp
 
Innlegg: 480
Registrert: 01 Jan 2009 17:43
Bosted: Ravnklos oppholdsrom


Re: Hva synes du om den nye filmen?

Innlegg MAP » 04 Sep 2009 22:09

Jeg likte den ikke. Men så likte jeg den, fordi det er Harry Potter, om dere skjønner? Jeg synes det handla alt for mye om kjørelighets-tullet, og altfor lite om de viktige tinga. F. eks timene med Humlesnurr og for ikke å snakke om at døden hans gikk aaaalt for fort, rett og slett. Boka handler jo mest om at Humlesnurr skal forbedrede Harry til å drepe Voldemort og at vi liksom skal lure litt på hvem Halvblodsprinsen er, og bli helt :o når vi finner ut at det er Slur. Altså, har man lest bøkene, så er det jo ingen overraskelse, men for de som ikke har lest dem, så.. Ja, også synes jeg den var litt for komisk i visse situasjoner. Den scena der Ginny roper opp trappa var teit, synes jeg. O__o Og de hadde ikke med Fleur i det hele tatt. Men alikevel så gråt jeg når Humlesnurr døde og alt sånn, men det er ikke min favorittfilm, for å si det sånn. Det er jo vanskelig å lage en film av en bok, jeg skjønner det, spesielt når den er verdenskjent og alle har sin egen lille film i hodet, men her synes jeg nesten ikke at de kan bruke det som unnskyldning, for det var så mye de kunne gjort mye bedre. Jeg tror han ressisøren prøver for hardt for å lage filmene større og bedre. .__.
OGSÅ BRANT DE NED WEASLEYHUSET, WTF! Hvor skal de ha bryllupet daaaaaa.
Det må de ha med i neste film, ellers blir jeg forbanna, tror jeg.

Men så er det Harry Potter, da, og jeg tror jeg kommer til å se den mange flere ganger. :lol:
Bilde
MAP
Prefekt
 
Innlegg: 183
Registrert: 28 Des 2008 14:17


Re: Hva synes du om den nye filmen?

Innlegg Heather G Blake » 05 Sep 2009 22:37

Jeg synes filmen var rotete, enkelt og greit. Det var liksom ingen sammenheng med alt som skjedde.
Brukerens avatar
Heather G Blake
Ministerkandidat
 
Innlegg: 237
Registrert: 14 Des 2008 14:42
Bosted: Jentesovesalen i Griffingtårnet.


Re: Hva synes du om den nye filmen?

Innlegg Esmeralda Asimka » 28 Sep 2009 12:55

Hermione McDragon skrev:
Heather G Blake skrev:Jeg synes filmen var rotete, enkelt og greit. Det var liksom ingen sammenheng med alt som skjedde.

Ja..., det er som med de andre filmene, man må ha lest boka for å forstå handlingen.


Jeg er ttly enig med Heather. Bare masse rot. Ikke noen "rød tråd" gjennom HELE fimen. Noen steder, ja. Men ikke hele.

Og Hermione? Du MÅ ikke ha lest bøkene for å se filmene. Men for å se f. eks HBP, så må man ha sett, om ikke alle, de fleste. I de andre filmene, så er det faktisk sammenheng i det som skjer. I HBP? Null sammenheng.
Brukerens avatar
Esmeralda Asimka
Wiltersens Wærste
 
Innlegg: 975
Registrert: 14 Des 2008 14:06


Re: Hva synes du om den nye filmen?

Innlegg Millian Brooke » 28 Sep 2009 16:27

Helt grei, kunne vært mer nøyaktig etter boka ;)
Bilde
Dette er min signatur
Brukerens avatar
Millian Brooke
Sprengstjertskrutt
 
Innlegg: 777
Registrert: 26 Sep 2009 16:47


Re: Hva synes du om den nye filmen?

Innlegg Pam Channing » 15 Okt 2009 08:57

HIET skulle brenne opp for å vise hvor dramatisk ting var i magiverdenen. I boken er det bare masse avisartikler som Harry leser som viser dette, og det ville blitt svært kjedelig i filmen. Don't you read?
*´¨)
¸.•´¸.•*´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ Channing
Brukerens avatar
Pam Channing
Fjærpenn
 
Innlegg: 458
Registrert: 15 Des 2008 11:58


Re: Hva synes du om den nye filmen?

Innlegg Vinjas » 17 Okt 2009 10:21

Enkoli skrev:
Chrystina DeSelentos skrev:Først vil jeg si at som film var den veldig god.
Men tro mot boka...... Ikke spesielt.
Og det var DULT som fant Harry som fant Harry på toget..... IKKE Lulla..... -.-
Hermine - Ronny - Lavendel- tingen..... var litt overvudert. Det var kjempemorsomt, ja.
Men Hermine har da aldri avslørt følelsene sine sånn, som jeg kan huske.
Wiltersen-huset brenner. WHAT?
Togstasjon-tingen i begynnelsen forvirra meg. Henta ikke Hunlesnurr Harry i Hekkveien, da?
En av mine favoritt-scener i boka, ihvertfall.
Hulen.... spennende..... Det var fint, og godt skuespill, men Harry blir trukkett under vann...? O_O
After all, jeg gikk hjem med en forholdsvis god følelse etter en lang film.

Helt enig. Jeg ble heeelt satt ut av at huset brenner, menmen. De har vel en slags... plan. :| Jeg blir alltid stressa når de endrer på så mye fra boka. >_>

Meeen jeg syns starten var veldig tøff. Filmen er bra laga. Tøff filming og bra effekter, men det har vel aldri vært noe problem for WB :P


Så enig, så enig! ^^
Mathilde Alecto Flume
Brukerens avatar
Vinjas
Gomp
 
Innlegg: 9
Registrert: 15 Jul 2009 23:52


Re: Hva synes du om den nye filmen?

Innlegg Pam Channing » 17 Okt 2009 19:32

Jeg må si jeg er svært skuffet over den nyeste Harry Potter filmen...

Daniel Radcliffe gjorde en forferdelig jobb som Harry denne gangen. Jeg skulle trodd at etter å ha spilt den samme personen i over 6 år så burde han kjenne den såpass godt at det ville være null problem å leve seg inn i den. Men den gang ei... Hele prestasjonen var stivt og uttrykksløst. Jeg gikk rett og slett lei av å se det samme uttrykket til Daniel i 2 1/2 time selv om omstendighetene varierte rundt han som bare det. Han hadde det samme forvirrede uttrykket fra da han leste i avisen om seg selv til da Humlesnurr døde. Noe sier meg at Daniel ville gjort en glimrende jobb sammen med Kristen Stewart siden hun tydeligvis bare kan ett uttrykk. Jeg trodde ikke på replikkene Daniel leverte, og det var mye pusting og pesing mens han sa ordene. Diskjonen hans var også ganske slurvete. Den eneste gangen jeg trodde på det Daniel gjorde i denne filmen var da han matet Humlesnurr med vannet mens han satt og skrek av smerte. Men dette gjør ikke opp for den døde reaksjonen vi senere så da Harry vitnet at hans store forbilde og nære venn ble drept at Severes Slur og dyttet over kanten av kraften til formelen. Det var som om Harry tenkte "Søren heller. Der døde Humlesnurr. Ja, ja. Livet går da videre". Og man skulle ha trodd at Harry ville i det minste blitt LITT frustrert og sint når han pratet om at amuletten var falsk og at alt han og Humlesnurr hadde gjort var til ingen nytte. Han har jo så ekstremt mye raseri ellers i filmene. Tenk, Humlesnurr kunne ha vært i livet om de hadde visst at amuletten alt var blitt stjålet av noen andre.

Emma Watson, en fantastisk person, men ikke særlig god som Hermione. Jeg ble rett og slett irritert når på henne under flere scener i filmen fordi hun overspilte så ekstremt mye. Er det virkelig så vanskelig å le normalt? Man trenger ikke gape opp som en eller annen GIGANTISK brødboks og innhalere som om man har astma for å spille at man ler. Dessuten trenger Emma å lære seg å kontrollere øyenbrynene sine. Det ødelegger veldig for henne når hun driver å beveger på dem kraftig opp og ned mens hun sier replikkene sine, særlig i scenen hvor Ron er forgiftet og Lavendel kommer inn. Den bimboreplikken kunne ha vært så bra om Emma ikke hadde overspilt så sinnsykt mye på reaksjonen hun hadde etter at hun sa det hun sa. Gråtescenen med Harry var fin, men når Emma skulle spille sint på Ron når han kommer hoppendes inn med Lavendel ble bare awkward. VELDIG awkward. Det føltes bare veldig som spill. Altså at sånn og sånn skal Emma gjøre her, og sånn og sånn skjer altså da. Hun hadde på en måte ingen motivasjon for rollen sin til å reise seg og gjøre det hun gjorde. Jeg forstår at hun ville sende fuglene på Ron fordi hun var skuffet, såret og sint på han, men imellom der og når hun sitter med Harry manglet total motivasjon. Det ble ikke noen oppbygning til handlingen hennes. Det var bare som om hun forberedte seg til å utføre en ny scene som om det hele bare var en stor test for kameravinklene og lyset. Jeg vet det er mye pirking her, men Emma hadde også noen flotte scener. Hun kan helt klart å dramatisere, men hun vingler litt her og der som Hermione enkelte ganger.

Tom Felton; hvor skal jeg i det hele tatt begynne? Good God, give this man an award! For et FANTASTISK spill av Tom Felton. Hans rolletolkning av Draco i denne filmen var AH-MAZING! Jeg ble så mektig imponert da jeg så på at jeg faktisk følte sympati for Draco. Draco var ikke lenger en random rolle som bare var til for å plage Harry. Han var menneskelig, en gutt med problemer, fortvilelse og frustrasjon. Baderomsscenen var bare fantastisk. Min favorittscene i hele filmen! Tom felton vet virkelig hvordan man spiller skuespill, og han stjal showet totalt denne gangen.

Bonnie Wright... hva i huleste driver du med? Alle scenene, alle replikkene, ALT var stivt, awkward, merkelig og ikke troverdig. Scenen hvor Ginny mater Harry med en kake var bare latterlig. Den føltes så påtrengt og merkelig at den bare ble helt idiotisk. Sært...veldig sært. Det var som om Bonnie var fraværendes under hele filmen. Null tilstedeværelse, og prøvde hun i det hele tatt å spille? Jeg så ikke en eneste gnist av Ginny i henne. Hver scene føltes ut som en kameratest på en åpen audition hvor randomme jenter får et stykke manus og skal framføre det på direkten med en gang. Replikkene hennes hørtes bare ut som... replikker. Alt hun gjorde føltes innøvd og unaturlig. Beklager, men Bonnes prestasjon var bare tragisk i denne filmen.

David Yates = WTF?! Hva i huleste er det han har drevet å røyket? Har han helt glemt hvordan han avsluttet den forrige filmen? I HP5 var ikke Harry forelsket i Ginny i det hele tatt. Han hadde nettopp slått opp med Cho og mistet gudfaren sin. Men nå, i HP6, når han ser Ginny i vinduskarmen virker det som om Harry har vært forelsket i Ginny i flere år. Sånn PLUTSELIG! Og de er begge på flørten og interesserte i hverandre. Alt føltes bare skikkelig påtrengt. Og hva søren tenkte David på når han skulle filme scenene? Det var noen ELENDIGE vinkelskifter og overganger. Filmingen var forferdelig, rett og slett. Det føltes ikke ut som om klippene passet sammen i det hele tatt. Som om noen hadde bestemt seg for å lage neste klipp speilvendt bare for å forvirre oss. Og enkelte ganger var det hopping bortover i klippet i samme perspektiv, om det dere skjønner? Feks at det var nærbilde av Dracos ansikt (i dunno) også POFF så befinner vi oss "litt" til høyre for ansiktet bare med LITT lengre avstand. WTF? Og hvor ble det av Hogwarts i filmen? Unnskyld meg, men befinner vi oss ikke på en magiskole? SKOLE! Det var null fokus på skoletimer. Og det var SVÆRT skuffendes at de ikke fokuserte mer på Slur som svareforsvarslærer. Dette er jo en viktig del siden det er den store forbannelsen Voldemort har gitt faget. Dessuten gikk det første halvåret ALT for fort. PLUTSELIG ble det vinter. Helt random. Og hva er poenget i å kutte ut den store kampen på Hogwarts på slutten av skoleåret? Om det ikke skulle være noen kamp, hvorfor i huleste gidder da dødseterne å risikere livet sitt ved å dra dit? Er det ikke mening at de ønsker å ta kontroll over skolen? Er det ikke derfor de prøver å komme seg inn dit? Hvorfor lage så enormt stor sak av å få noen dødsetere til Hogwarts bare for å se på at Humlesnurr blir drept for så å flykte? Hvorfor gikk de ikke tilbake gjennom skapet igjen etter at Humlesnurr ble drept? Det er jo den perfekte fluktveien siden det tydeligvis bare var en mann som tilfeldigvis sto i veien for dem på vei ut.

*Sukk* HP6 var bare idiotisk...latterlig...skuffendes. Bedre enn HP5 ja, men tragisk.
*´¨)
¸.•´¸.•*´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ Channing
Brukerens avatar
Pam Channing
Fjærpenn
 
Innlegg: 458
Registrert: 15 Des 2008 11:58


Re: Hva synes du om den nye filmen?

Innlegg Channe » 28 Okt 2009 23:06

Jeg skriver min mening, selv om mange av meningene er det samme som de andre.

Filmen generelt var helt elendig. De hoppet fra scene til scene, starten var alt for rask, og Harry på en Café?! Der dævva jeg nesten.
Wiltersen huser brant opp? Dette skjer ikke, og Pam: Selv om de skulle vise dramatikken, syns jeg de skulle byttet det med en eller annen scene som var viktigere. For eksempel: Flere av de minnene til Voldemort, mer krangel mellom Hermine og Ronny, eller noe sånt.
Og det som skuffa meg aller mest, var nok rumpeldunken. Bra laget. Det ser ekte ut, men hvor er stemninga?? De viser bare Ronny som tror han er så ubergod. Jeg mener.. hva skjedde med at speideren skulle ta snoppen? Lulla's kommentarer mens Ronny lå på sykehuset?
En siste ting.. Det ble alt for mye kliss med Gulla og Harry, Ronny og Lavendel. Ja, de kosa og sånn, men mange ganger ble det bare kjedelig å se på.

Karakterene

Harry: Alt for random, egentlig. Han er ikke Harry Potter lenger T_T Det er et eller annet ved han. Han har mista Harry krafta elns..

Ronny: Helt grei, sånn egentlig. Bare at han skulle vært litt mer.. slengt med ordene, vært litt mere pissed og sånn..

Hermine: Hun er så aldeles ikke noe Hermine lenger. Hun er ikke sånn skolenerd lenger. Hun er ikke viktigper. Hun er meer en helt vanlig, overdramatisert ungdom som kunne godt ha spilt i en eller annen såpeserie.

Humlesnurr: Han har roet seg litt ned, men han er fortsatt for brå. Dessuten sier han ting for fort. Det er meningen at andre skal TENKE på det han sier.

Slur: Ja. jeg måtte jo ta med yndlingskarakteren min. Altså.. boka og filmen heter jo "Halvblodsprinsen" Så hvor blir av alt spenninga der? <.< de nevner nesten ingenting, og på slutten blir det bare sånn.. "Ja, jeg er halvblodsprinsen." sånn helt random.. --, jeg vet ikke hva det er, men det er noe der som blir feil for meg. Dessuten så syns jeg Slur spilte litt dårlig denne gangen. Han var ikke helt Slur. Tror det har noe med utseendet, håret og oppførselen hans å gjøre.
Sist endret av Channe den 11 Apr 2010 15:06, endret 1 gang
Brukerens avatar
Channe
Galtvortskolens beste medlem
 
Innlegg: 5601
Registrert: 14 Des 2008 14:11



Gå til Harry Potter

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 10 gjester

cron