Hva synes du om den nye filmen?

Her kan dere diskutere bøkene, spillene og filmene.

Re: Hva synes du om den nye filmen?

Innlegg Amina McGobbley » 27 Jul 2009 11:46

Olivia W. Embrini skrev:Jeg trodde det var Lulla som fant Harry på toget, har lest boka 5-6 ganger og det var da ærlig talt Lulla?! Jeg liker faktisk romantiske filmer+ bøker.


Nei, det var Nymfadora Dult som fant Harry på toget, ikke Lulla. Dult var nemlig plassert som svartspaner på Galtvang stasjon i sammen med et par andre svartspanere.
Proud Hufflepuff for ever and ever! Yellow and black is fantastic and thats why it rocks!
Brukerens avatar
Amina McGobbley
Blæreball
 
Innlegg: 794
Registrert: 14 Des 2008 17:51
Bosted: Håsblås oppholdsrom, ellers Melrose i Skottland


Re: Hva synes du om den nye filmen?

Innlegg Enkoli Parslow » 28 Jul 2009 21:05

Chrystina DeSelentos skrev:Først vil jeg si at som film var den veldig god.
Men tro mot boka...... Ikke spesielt.
Og det var DULT som fant Harry som fant Harry på toget..... IKKE Lulla..... -.-
Hermine - Ronny - Lavendel- tingen..... var litt overvudert. Det var kjempemorsomt, ja.
Men Hermine har da aldri avslørt følelsene sine sånn, som jeg kan huske.
Wiltersen-huset brenner. WHAT?
Togstasjon-tingen i begynnelsen forvirra meg. Henta ikke Hunlesnurr Harry i Hekkveien, da?
En av mine favoritt-scener i boka, ihvertfall.
Hulen.... spennende..... Det var fint, og godt skuespill, men Harry blir trukkett under vann...? O_O
After all, jeg gikk hjem med en forholdsvis god følelse etter en lang film.

Helt enig. Jeg ble heeelt satt ut av at huset brenner, menmen. De har vel en slags... plan. :| Jeg blir alltid stressa når de endrer på så mye fra boka. >_>

Meeen jeg syns starten var veldig tøff. Filmen er bra laga. Tøff filming og bra effekter, men det har vel aldri vært noe problem for WB :P
Enkoli Parslow
Galtvortskolens beste medlem
 
Innlegg: 5612
Registrert: 14 Des 2008 23:27
Bosted: Oslo


Re: Hva synes du om den nye filmen?

Innlegg Tari Almina » 29 Jul 2009 13:34

Jeg syns den var dårlig, med stor D. Gidder ikke skrive noe sånn fancy utdypende greier, men det skjedde jo ingenting. Harry stod der og sendte ut et par våder i hytt og pine, og maste om at de skulle sende tilbake på ham, og når de først gjorde det, ble han paffa rett ned. Også hadde de ikke med noe bra fra boka, nesten. Hva skjedde med Rulle og Fleur? Også var det jo ingenting med Halvblodsprinsen i det hele tatt. Filmen hadde ikke noe ordentlig tema, engang. Slur bare sa at han var Halvblodsprinsen og det var det.
Kjærlighet var hovedtemaet, det har regissøren sagt selv. Det var kjedelig. De klarte liksom ikke å blande det. Først var det action, så kjærlighet, så drama, også action igjen. De klarte ikke få alt med samtidig, som kanskje kunne gjort filmen mer spennende. Også var det litt lol da Humlesnurr døde. Ærlig talt, de hadde klart å gjøre det tristere.
we set fire to our insides for fun.
Brukerens avatar
Tari Almina
Spøkelse
 
Innlegg: 1943
Registrert: 14 Des 2008 20:05


Re: Hva synes du om den nye filmen?

Innlegg Eàmané Wesenberg » 29 Jul 2009 14:03

Jeg syns heller ikke filmen var så bra, men det har ikke noe med boka å gjøre. Jeg bryr meg ikke om filmen ligner på boka, så lenge den funker som film.
Det gjorde ikke denne. Jeg syns den var rotete, handlinga var forvirrende (brenninga av Hiet passa ikke inn i handlinga overhodet, det var bare random) og den hadde omtrent ikke noen begynnelse eller slutt. Jeg syns filmen ble litt grøt.

Men jeg blir alltid like positivt overrasket over de nye skuespillerne de greier å få tak i. Snilehorn var perfekt i mine øyne, selv om han ikke ser helt ut som beskrivelsene i boka ser han ut som en snegle, og det holder i bøtter og spann for meg. Og Lavendel er kjempesøt, men helt gæærn. <3
Bilde

Hello, my name is Kami
Brukerens avatar
Eàmané Wesenberg
Trollmannsjakkmesteren
 
Innlegg: 4982
Registrert: 14 Des 2008 13:44
Bosted: Jamba


Re: Hva synes du om den nye filmen?

Innlegg Sine Metu » 29 Jul 2009 17:52

Jeg hatet starten. Den Harry-en der ville vært en død Harry i det virkelige liv. OG WTF LIKSOM. Er det bare meg eller tenker alle med kjønnsorganene sine i den filmen? Filmen er rotete, det var for lite forklaring av hendelser og utydelige deler og ja.


Jeg var mer interessert i å se på Ronny enn i resten av filmen, for det var de eneste scenene som var BRA. Og hvooorfor er det så dyyystert hele tiden? Det er ingenting positivt der, jo. JEG SAVNER DE GLADE SCENENE, MED GLADE FARGER.

Og Lavendel er genial. xD
Ikke trykk her. Jeg advarte deg, altså.
Sine Metu
Rektor Humlesnurrs yndlingselev
 
Innlegg: 4804
Registrert: 16 Des 2008 19:35


Re: Hva synes du om den nye filmen?

Innlegg Veendey » 31 Jul 2009 15:37

Skal se den i dag :D
Bilde
Brukerens avatar
Veendey
Prefekt
 
Innlegg: 171
Registrert: 21 Apr 2009 22:43


Re: Hva synes du om den nye filmen?

Innlegg Faye » 03 Aug 2009 17:52

HP6 var en av de beste filmene hittil syntes jeg. Den slår selvsagt ikke (!) nummer tre, som var strålende, men jeg likte HBP veldig godt. Det tok litt tid før jeg fikk ordentlig tak på filmen, i starten føltes den litt rar og jeg fikk ikke helt stemningen, men etterhvert! ah (: OG denne filmen hadde mye mer plass til Draco, endelig! Fine Tom Felton.

Jeg er enig i at blant annet Snapes rolle i filmen, som DADA-lærer og også mysteriet Hvem er Halvblodsprinsen kunne vært lagt større vekt på, som i boken, men de kunstneriske frihetene regissøren har tatt syntes jeg var gode. Som for eksempel at Tonks og Lupin plutselig er et par uten noen introduksjon eller forklaring - keine problem. Det er kun en liten detalje i slutten av boken, og ikke videre relevant for handlingen. Jeg er litt redd for at deres død i film 7 del 2 vil bli enda mindre viktig enn Rowling framstilte den, og det er leit for de er så herlige, men man får vel ikke plass til alt. Og hele historien til Voldemorts familie/moren/ringen/alt det er ganske infløkt, og med litt tøying og bøying av detaljene og hendelsene kan den godt passe inn med letingen etter Horcruxene, men enklere for et kinopublikum, som ikke nødvendigvis kjenner til Harry Potter-historien utenom nettopp filmene, å forstå og følge med på. Noen scener var tøyet litt ut for actionens skyld (som scenen på badet med Draco, og angrepet på the Burrow), men ikke sant. Film og bok er ikke det samme uansett, og til tross for snarveier og endringer syntes jeg fremdeles at filmen var Harry Potter. Jeg føler meg relativt trygg når jeg vet at de to siste filmene ligger i hendene på David Yates, de og.

(en PS, Daniel Radcliffe var forferdelig på håret, hvorfor beholdt de ikke hårklippen fra OotP? Der så han riktig så bra ut. Og endelig er vi kvitt Michael Gambon! Fæle fæle Humlesnurr som han var)
where I go, when I go there
no more memory anymore
only men on distant ships, the women with them
swimming with them to shore
Brukerens avatar
Faye
Futt
 
Innlegg: 17
Registrert: 11 Jan 2009 17:45


Re: Hva synes du om den nye filmen?

Innlegg Faye » 04 Aug 2009 01:14

Asteria Enchanted skrev:Ellers vil jeg nevne at humoren kanskje var litt tørr noen steder, og litt feil... f.eks når Humlesnurr sier "de fleste spyr den første gangen" eller noe sånt, og Harry bare "I wonder why." Det var dårlig. Det hadde kanskje blitt litt morsommere om Daniel hadde spilt litt mer, han barre snakke liksom


Enig! Den der, og den andre, der Humlesnurr spør om ikke Harry lurer på hvorfor han tok ham med seg, og Harry svarer at han er vant til det og bare bli med, den var også litt sånn what. De gangene jeg syntes Daniel faktisk var veldig god i filmen, var de gangene han spilte med kroppsspråk og bare ansiktet. I den scenen med Felix Felicisen han liksom gav til Ron, for eksempel! ah. Da var resten tilgitt
where I go, when I go there
no more memory anymore
only men on distant ships, the women with them
swimming with them to shore
Brukerens avatar
Faye
Futt
 
Innlegg: 17
Registrert: 11 Jan 2009 17:45


Re: Hva synes du om den nye filmen?

Innlegg Melody Lee Silver » 04 Aug 2009 12:28

Jeg har litt blandede følelser.
På den positive siden var den faktisk ikke så ille som jeg trodde. Jeg har allerede fått en slags "føre var"- følelse for bøkene, og selv om jeg gledet meg kjempemye til å se den var jeg litt tilbakeholdene og begrenset meg til etter jeg hadde sett filmen. Jeg likte at den var spekket med humor, og noen av enkeltscenene var virkelig bra. Blant annet i Wiltersens Wærste, rumpeldunken og scenene med Malfang. Men det stopper liksom med disse enkeltscenene. For sammenhengen ville seg ikke helt i mitt hode. Jeg synes de manglet den røde essensielle tråden som boka har, og selv om alderen de er inne i betyr kjærlighet ble det kanskje litt vel overfylt til tider. Da dødseterne kom til Hiet ble jeg litt overrasket, i boka hadde de jo beskrevet om alle heksingene som var gjort og alt Wiltersene var igjennom for Harrys sikkerhet. Likevel pirret det litt av nysgjerrighet når det skjedde noe jeg ikke forventet. Et øyeblikk trodde jeg kanskje at Vargar ville bite Lupus i denne scenen, men det skjedde ikke. Jeg savnet også mer av bakgrunnen til Voldemort, og det som skjer etter Humlesnurrs død. Selv om filmen varte i 2 og en halv time, synes jeg tiden gikk fort, og det er absolutt positivt.

Filmen var med andre ord verken direkte dårlig eller oppslukende bra. Foreløpig er faktisk mysteriekammeret min favoritt, tett etterfulgt av fangen fra azkaban. Gir den 4.
Mel.
Melody Lee Silver
Gullsnopp
 
Innlegg: 480
Registrert: 01 Jan 2009 17:43
Bosted: Ravnklos oppholdsrom


Re: Hva synes du om den nye filmen?

Innlegg Maeghan MacGregor » 07 Aug 2009 15:30

Jeg synes filmen er relativt bra i seg selv, den fungerer liksom, men jo mer jeg tenker over handlingen i forhold til boka så blir det feil. Det var enkelte ting som gikk for fort, som grotte-scenen, og andre ting som burde vært mer utdypet.
Enkelte ting som ble kuttet tror jeg nok kommer til å delvis dukke opp i de neste filmene, men det gjorde at HBP virker mye som kun ett mellomledd til det som kommer til å skje. Selvfølgelig må sånt være med også, men det var noen rimelig merkelige kutt som ble gjort. Hva med begravelsen til Humlesnurr? Den er jo såpass symbolsk. Men jeg må si at jeg elsket scenen der alle professorene og elevene retter tryllestavene sine mot himmelen. Nydelig. Hadde det ikke vært for at jeg var helt lammet av sorg, mer eller mindre, så hadde jeg gjort det samme der jeg satt i publikum.

Alt i alt, så har jeg egentlig gitt opp at filmene skal bli som bøkene, det blir bare ikke gjort, dessverre.
//come hunt ghosts with me.
Brukerens avatar
Maeghan MacGregor
Blæreball
 
Innlegg: 791
Registrert: 05 Aug 2009 15:33
Bosted: Riding her bike like a fugitive of critical mass



Gå til Harry Potter

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 20 gjester

cron