Hva man ikke likte med filmene.

Her kan dere diskutere bøkene, spillene og filmene.

Hva man ikke likte med filmene.

Innlegg Lucien Z. Scabior Wrath » 17 Nov 2011 23:16

Ja. Jeg tenkte på det her isted. Hva ble dårlig med filmen? Hva gikk ikke bra? Hva tok de bort som skulle vært med?
Vell, ingen av Harry Potter filmene var generelt dårlige. Men i den siste filmen gikk det nedover. Det jeg merket i alle bøkene var jo den største feilen i hele boka. Lily Potter hadde grønne øyne, så hvorfor hadde Harry blå, og fortsatt sa de at han hadde Lilys øyne? Joda, såklart kan det jo hende at man skifter farge på øynene til Lily også, men jeg merket det ikke iallefall. Også i bok 5 ble Draco, Pancy, Hermione og Ron prefekter. Hvorfor kunne de ikke vært det i filmen også? Det hadde vært mye morsommere etter min mening. Også noe som fikk meg til å få den skuffelsen på kinoen på premieren. Hvorfor viste de ikke Fred Weasleys død? Skuffelsen slo meg med en gang. Kanskje det var like greit, jeg hadde kommet til å oversvømme salen av tårer, (som om jeg ikke gjorde det fra før) men likevell. Det var jo noe viktig. Så jeg spør bare dere:
Hva likte dere ikke med filmene?
Bilde
- Lucien Z. Scabior Wrath
- Aderyn Grady
Brukerens avatar
Lucien Z. Scabior Wrath
Tanketank
 
Innlegg: 529
Registrert: 06 Jan 2011 16:17
Bosted: The beard of Albus Doumbledore.


Re: Hva man ikke likte med filmene.

Innlegg Lucien Z. Scabior Wrath » 18 Nov 2011 03:24

Vel. Det med Fred vet jeg. Men jeg snakker om selve dødsscenen liksom. Når veggen eksploderer og det ^^ Også du har et poeng der, det med å kaste Harry i lufta.
Bilde
- Lucien Z. Scabior Wrath
- Aderyn Grady
Brukerens avatar
Lucien Z. Scabior Wrath
Tanketank
 
Innlegg: 529
Registrert: 06 Jan 2011 16:17
Bosted: The beard of Albus Doumbledore.


Re: Hva man ikke likte med filmene.

Innlegg Channe » 18 Nov 2011 16:41

Jeg liker ikke at de hele tiden glemmer at Harry faktisk har et arr i panna.. :> Altfor mange tilfeller der han ikke har det.
Brukerens avatar
Channe
Galtvortskolens beste medlem
 
Innlegg: 5601
Registrert: 14 Des 2008 14:11


Re: Hva man ikke likte med filmene.

Innlegg Angelina » 19 Nov 2011 19:00

Godt mulig at noen har nevnt det før, men jeg liker ikke at det bare er Harry og Voldemort der når Voldemort dør. Jeg synes også at det er synd at Harry ikke får sagt alt det han sier i boka så Voldemort innser at han har tapt før han dør. Og man kan ikke glemme at Harry brekker Oldstaven uten å reparere sin egen i filmen. Hvilken stav har han resten av livet da, liskom?
Jeg er litt usikker på hva jeg vil skrive her.
Brukerens avatar
Angelina
Fjerdeklasse trollmann/heks
 
Innlegg: 56
Registrert: 08 Jan 2011 18:34


Re: Hva man ikke likte med filmene.

Innlegg Carrie M Vella » 19 Nov 2011 20:45

Angelina skrev:Godt mulig at noen har nevnt det før, men jeg liker ikke at det bare er Harry og Voldemort der når Voldemort dør. Jeg synes også at det er synd at Harry ikke får sagt alt det han sier i boka så Voldemort innser at han har tapt før han dør. Og man kan ikke glemme at Harry brekker Oldstaven uten å reparere sin egen i filmen. Hvilken stav har han resten av livet da, liskom?


likte ikke scenene da Bellatrix og Voldemort dør. Litt av den "stemningen" jeg fikk da jeg leste boka ver at (spessielt Vodemort) var like mye dødelig menneske som alle de andre da han først var død. Synes at egentlig det samme om da Bella døde, ble for mye spessial effects. Konklusjon; boka var bedre!
"My very first job,when I arrived on Earth fresh-faced and dewy-eyed,was nicking a fertility statue from the love goddess's sanctuary in Ur. Morally speaking,this pretty mutch set the tone for my next two thousand years" - Bartimaeus the djinni
Brukerens avatar
Carrie M Vella
Syvendeklasse trollmann/heks
 
Innlegg: 95
Registrert: 28 Sep 2011 21:32
Bosted: UNDER SENGA DI!


Re: Hva man ikke likte med filmene.

Innlegg Wilhelmine M Jones » 20 Nov 2011 21:20

Noe av det som er dumt at de bytter ut Krabbe og Angelika. Det var også litt dumt at det liksom mellom 2 og 4 ser det ut som de plutselig har blitt 15 år gammle.
Wilhelmine M Jones
Førsteklasse trollmann/heks
 
Innlegg: 22
Registrert: 21 Aug 2011 15:40


Re: Hva man ikke likte med filmene.

Innlegg Moe Alice Rainfall » 20 Nov 2011 21:35

Wilhelmine M Jones skrev:Noe av det som er dumt at de bytter ut Krabbe


Hvis du mener i siste filmen, så blir han byttet ut med en annen rolle i filme, Zabini, fordi han ble tatt for bruk av narkotika.
(du får lov og kalle meg Mari)
Brukerens avatar
Moe Alice Rainfall
Psykoblokkhåndterer
 
Innlegg: 2310
Registrert: 08 Mai 2010 13:39


Re: Hva man ikke likte med filmene.

Innlegg Lucien Z. Scabior Wrath » 30 Nov 2011 15:21

Marion Bother skrev:At dette;
BildeBilde
er tatt ut.

Seriøst. Draco hadde gått over til foreldrene sine, så offrer han ALT og løper tilbake og kaster Harrys stav til ham!

God. Det ville jeg ha hatt med i filmen. Jeg likte ikke at de hadde med det der 19 år senere saken heller, det ble liksom. Ok jeg har jo argumenter for og imot, men det ble litt dumt. Med en gang jeg trodde alt var ferdig på den tomme slutten med Hermine, Harry og Ron på sluttem, så var det liksom sånn blandede følelser, så kommer den tingen og tar på en måte alle følelsene vekk. På en måte.
Bilde
- Lucien Z. Scabior Wrath
- Aderyn Grady
Brukerens avatar
Lucien Z. Scabior Wrath
Tanketank
 
Innlegg: 529
Registrert: 06 Jan 2011 16:17
Bosted: The beard of Albus Doumbledore.


Re: Hva man ikke likte med filmene.

Innlegg Channe » 30 Nov 2011 16:21

Jeg likte epilpgen, jeg. Det var den som fikk følelsene mine til å gjøre et siste hopp, for min del, for jeg begynner å grine av den hver gang.
Brukerens avatar
Channe
Galtvortskolens beste medlem
 
Innlegg: 5601
Registrert: 14 Des 2008 14:11


Re: Hva man ikke likte med filmene.

Innlegg Lucien Z. Scabior Wrath » 30 Nov 2011 17:06

Jommen arhg. Det skulle liksom være mystisk åssen fremtiden gikk liksom:c
Bilde
- Lucien Z. Scabior Wrath
- Aderyn Grady
Brukerens avatar
Lucien Z. Scabior Wrath
Tanketank
 
Innlegg: 529
Registrert: 06 Jan 2011 16:17
Bosted: The beard of Albus Doumbledore.



Gå til Harry Potter

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 17 gjester

cron