Re: Favoritt karakterer i HP- bøkene.

Her kan dere diskutere bøkene, spillene og filmene.

Re: Favorittkarakterer i HP bøkene.

Innlegg D.Umbridge » 29 Jan 2011 20:17

Marion Bother skrev:Poenget mitt var ikke "ÅH!!! HUMLA KOM! BORT MED STAVENE!" Sirius kom sammen med Humlesnurr om jeg ikke husker feil. Poenget mitt var at han døde ikke fordi han ville redde Harry. Han døde fordi både han og Bellatrix har hatt en familiefeide. Bellatrix ga seg heller ikke, selv om alle andre forsvant. Hun ville ta livet av Sirius og Sirius ville ta livet av henne. Så å påstå at det var en heltemodig død er feil.
Det var en jækla dumdristig død.

Som om Bellatrix hadde gitt seg? Skulle han bare latt seg drepe da mener du, for det er jo det som blir alternativet??
Ja han gikk i duell med Bellatrix fordi han hatet henne, men først og fremst dro han til Mysterieavdelingen fordi Harry var i fare. Han var lei av å sitte ufrivillig innesperret og han ville hjelpe Ordenen. Han døde i duell, i et forsøk på å skape en bedre verden.Hvordan kan dette være dumdristig ? Beklager men det er helt latterlig.
Han ofrer alt for en annen person, han sitter 12 år uskyldig i Azkaban uten å få hevn og rettferdighet over Pettigrew, han gjør alt han kan for å skape en bedre verden, og han duellerer mot det ondeste og mest samvittighetsløse mennesket som finnes utenom Voldemort med livet som innsats. Dette er i mine øyne en heltemodig død
‎"The mudblood is talking to Kreacher, Kreacher will pretend he cannot hear.."
D.Umbridge
Tredjeklasse trollmann/heks
 
Innlegg: 48
Registrert: 23 Jan 2011 01:44
Bosted: Trondheim


Re: Favorittkarakterer i HP bøkene.

Innlegg Moe Alice Rainfall » 29 Jan 2011 20:19

Det er på ingen måte verdig og dø på måten han døde. Som jeg selv sa, forhenge var kansje et super badass forheng, men han ble likevel drept av et forheng xD Her liker jeg faktisk film versjonen bedre, hvor han blir drept av avada kadavra.
(du får lov og kalle meg Mari)
Brukerens avatar
Moe Alice Rainfall
Psykoblokkhåndterer
 
Innlegg: 2310
Registrert: 08 Mai 2010 13:39


Re: Favorittkarakterer i HP bøkene.

Innlegg Moe Alice Rainfall » 29 Jan 2011 22:28

^ this.
(du får lov og kalle meg Mari)
Brukerens avatar
Moe Alice Rainfall
Psykoblokkhåndterer
 
Innlegg: 2310
Registrert: 08 Mai 2010 13:39


Re: Favorittkarakterer i HP bøkene.

Innlegg Inzeckt » 29 Jan 2011 22:37

D.Umbridge skrev:
Marion Bother skrev:Poenget mitt var ikke "ÅH!!! HUMLA KOM! BORT MED STAVENE!" Sirius kom sammen med Humlesnurr om jeg ikke husker feil. Poenget mitt var at han døde ikke fordi han ville redde Harry. Han døde fordi både han og Bellatrix har hatt en familiefeide. Bellatrix ga seg heller ikke, selv om alle andre forsvant. Hun ville ta livet av Sirius og Sirius ville ta livet av henne. Så å påstå at det var en heltemodig død er feil.
Det var en jækla dumdristig død.

Som om Bellatrix hadde gitt seg? Skulle han bare latt seg drepe da mener du, for det er jo det som blir alternativet??
Ja han gikk i duell med Bellatrix fordi han hatet henne, men først og fremst dro han til Mysterieavdelingen fordi Harry var i fare. Han var lei av å sitte ufrivillig innesperret og han ville hjelpe Ordenen. Han døde i duell, i et forsøk på å skape en bedre verden.Hvordan kan dette være dumdristig ? Beklager men det er helt latterlig.
Han ofrer alt for en annen person, han sitter 12 år uskyldig i Azkaban uten å få hevn og rettferdighet over Pettigrew, han gjør alt han kan for å skape en bedre verden, og han duellerer mot det ondeste og mest samvittighetsløse mennesket som finnes utenom Voldemort med livet som innsats. Dette er i mine øyne en heltemodig død



Kunne ikke sagt det bedre selv! Er så enig :D
Inzeckt
Andreklasse trollmann/heks
 
Innlegg: 32
Registrert: 27 Jan 2011 15:20


Re: Favorittkarakterer i HP bøkene.

Innlegg Moe Alice Rainfall » 29 Jan 2011 22:49

han døde ikke i duellen. Da hadde han dødd av en våde. Han døde, fordi en ukjent våde, fikk ham til og snubble inn i et forheng som kverka ham. Det er ingen nobel død, det er ingen heltmodig død.
Noldus, HAN døde på en nobel måte, når han beskytta vennene sine og fikk en kniv i bryste. Det er både nobelt og modig.

Sirius døde, fordi han ramla gjennom et tynt slør, som tok livet av ham c:

Og det står ingen steder at den våden var dødelig, eller at det var en lammevååde. Faktisk er det ikke en gang skrevet at det er en våde. Kan like gjerne være en helt uskyldig formel, selvom det er lite trolig. c:
(du får lov og kalle meg Mari)
Brukerens avatar
Moe Alice Rainfall
Psykoblokkhåndterer
 
Innlegg: 2310
Registrert: 08 Mai 2010 13:39


Re: Favorittkarakterer i HP bøkene.

Innlegg D.Umbridge » 30 Jan 2011 16:36

Nei, vi vet ikke hvilken formel Bellatrix brukte når hun drepte Sirius. Kanskje registrerte hun sløret bak Sirius, og fant ut at hun kunne sende en lammestråle på han og at han ville bli dratt gjennom sløret. Rett og slett en erstatning for Avada Kedavra, at det gikk for det samme. Det ville utvilsomt vært mer effektivt enn Avada Kedavra. Intensjonen hennes var uansett å drepe han. Men vi kan heller ikke utelukke at hun brukte Avada kedavra, selv om jeg tror det er lite sannsynlig, fordi vi ikke vet. Uansett forandrer det ikke synet mitt på at han døde for Bellatrixs hånd. Feks sier Snape til Bellatrix i HBP at det er hun som skal ha æren for dødsstøtet. Harry hater Bellatrix fordi hun drepte Sirius.
Jeg skjønner ikke hvordan å falle gjennom et slør kan være patetisk og teit. Dere snakker som det skulle vært et tilfeldig slør, ikke et slør som er full av mektig magi som befinner seg i dødskammeret. Det er sånne ting som dette sløret som gjør Harry Potter verdenen slik som det er. Uforutsigbart, mektig og unikt
‎"The mudblood is talking to Kreacher, Kreacher will pretend he cannot hear.."
D.Umbridge
Tredjeklasse trollmann/heks
 
Innlegg: 48
Registrert: 23 Jan 2011 01:44
Bosted: Trondheim


Re: Favorittkarakterer i HP bøkene.

Innlegg Channe » 31 Jan 2011 00:39

Oh jeez.. xDXD

1. Dette er IKKE hva tråden handler om.

2. Jeg syns ikke han døde på en teit måte, men heller ikke en heltemodig måte heller. Og grunnen er den samme som er sagt lengre oppi her. At det var kamp mellom familiemedlemmer som prøvde å kverke hverandre, ikke for å redde noen andre.

3. Umbridge: Jeg er sikker på at alle i akkurat denne diskusjonen har lest boka og vet hva de snakker om, ellers ville diskusjonen aldri vært så utfyllende med argumentasjoner og sitater fra bøkene som dette. Just sayin.
Brukerens avatar
Channe
Galtvortskolens beste medlem
 
Innlegg: 5601
Registrert: 14 Des 2008 14:11


Re: Favorittkarakterer i HP bøkene.

Innlegg Inzeckt » 31 Jan 2011 10:28

Channe skrev:Oh jeez.. xDXD

1. Dette er IKKE hva tråden handler om.

2. Jeg syns ikke han døde på en teit måte, men heller ikke en heltemodig måte heller. Og grunnen er den samme som er sagt lengre oppi her. At det var kamp mellom familiemedlemmer som prøvde å kverke hverandre, ikke for å redde noen andre.

3. Umbridge: Jeg er sikker på at alle i akkurat denne diskusjonen har lest boka og vet hva de snakker om, ellers ville diskusjonen aldri vært så utfyllende med argumentasjoner og sitater fra bøkene som dette. Just sayin.



Bra noen sier ifra:D Er definitivt ikke dette tråden handler om ^^
Inzeckt
Andreklasse trollmann/heks
 
Innlegg: 32
Registrert: 27 Jan 2011 15:20


Re: Favorittkarakterer i HP bøkene.

Innlegg Pynasta Kandarin » 31 Jan 2011 18:25

Me like Lulla Lunekjær, hun minner meg om.. meg.
Du kan, du burde bare ikke.
Brukerens avatar
Pynasta Kandarin
Professor Slurs yndling
 
Innlegg: 1589
Registrert: 08 Feb 2010 14:56
Bosted: Trondheim


Re: Favorittkarakterer i HP bøkene.

Innlegg Simone Mason » 08 Feb 2011 19:50

Liker Dult veldig godt jeg :D Også Ronny, Harry, Hermine, Nilus, Laffen Styx, Galøye og mamge, mange flere...

Men bøkene hadde ikke vært det samme uten noen av dem...
Mvh. Simone
Simone Mason
Futt
 
Innlegg: 11
Registrert: 04 Jan 2011 19:44



Gå til Harry Potter

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron