Hvordan virker sporingen?

Her kan dere diskutere bøkene, spillene og filmene.

Hvordan virker sporingen?

Innlegg drammensboy » 29 Sep 2011 07:57

I HP kan onde hekser og trollmen under 17år bli sporet, men hvordan virker sporingen?


Rettet av admin.
Brukerens avatar
drammensboy
 
Innlegg: 2
Registrert: 11 Jul 2011 13:35


Re: HVORDAN HVILKER SORER

Innlegg Moe Alice Rainfall » 29 Sep 2011 12:20

jeg regner emd at de bare skrur på sporingen igjen på de man emner burde ha sporing. altså, amn ble jo ikke akkurat født med sporing tidligere, det var sansyneligvis noe som kom sammen med beslutningen om og skjule trollmansverden med resten av verden, og man da begynte og sette sporing på umindyge trollemenn for og passe på at de ikke utøvde magi utenfor skolen (mitt eget resonemang, ve tikke om det stemmer XD). Så dermed burde det jo ikke være så veldig vansklig for dødseterne når de tok over departamange, og sørge for at denne sporingen ikke ble kuttet på feks. Harry.
(du får lov og kalle meg Mari)
Brukerens avatar
Moe Alice Rainfall
Psykoblokkhåndterer
 
Innlegg: 2310
Registrert: 08 Mai 2010 13:39


Re: Hvordan virker sporingen?

Innlegg Inzeckt » 21 Sep 2012 10:24

Sporen ble først begynt brukt i 1875 så vidt jeg forstår, da loven mot mindreårig magiutøvelse ble vedtatt. Vet ikke om den virker slik at du kan sette den av og på som du vil, tror heller det er en heksing som er kastet over hele storbritannia, som sporer opp alle mindreårige og som viser om de bruker magi eller ikke ( som et overvåkningssystem om du vil. ). Mitt grunnlag for å tro at de ikke kan aktivere sporen som de vil, er at da ville de faktisk gjort det på Harry, når dødseterne tok over magidepartementet, og magidepartementet ville jo såklart ha aktivert den på samtlige mistenkte dødsetere og voldemort selv. Tror det med at trollmannsloven er et ultimatum som sier at heksingen slutter å spor deg når du blir myndig!
Inzeckt
Andreklasse trollmann/heks
 
Innlegg: 32
Registrert: 27 Jan 2011 15:20



Gå til Harry Potter

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 15 gjester

cron