Feil i bøkene

Her kan dere diskutere bøkene, spillene og filmene.

Feil i bøkene

Innlegg Inzeckt » 29 Jan 2011 00:58

Jeg vil nødig kritisere J.K Rowling for det hun har gjort med Harry Potter serien, men det er endel ting som hun skriver som ikke gir mening, så jeg bare lurer på om det er noen flere enn meg som har funnet noen feil i boken. Post post!
Inzeckt
Andreklasse trollmann/heks
 
Innlegg: 32
Registrert: 27 Jan 2011 15:20


Re: Feil i bøkene

Innlegg Inzeckt » 29 Jan 2011 01:01

jeg starter med en STOR feil i bøkene.

Det handler om rumpeldunk^^

I bøkene legger J.K veldig vekt på denne sporten på skolen, men det er noe som ikke gir mening i det hele tatt. Når Griffing spiller kamper mot andre huslag, er HELE skolen der å ser på( med unntak av noen elever da naturligvis ), men når griffing ikke er med i det hele tatt i kampen, så er kampene bare nevnt i en bisetning her og der. Man skulle jo gjerne tro at hele skolen ville se på feks. Ravnklo vs Håsblås også? men neida, det er det visst ingen som er interesert i :D
Inzeckt
Andreklasse trollmann/heks
 
Innlegg: 32
Registrert: 27 Jan 2011 15:20


Re: Feil i bøkene

Innlegg D.Umbridge » 29 Jan 2011 01:30

Det har jeg også tenkt på, men det er vel sikkert bare fordi det ville vært kjedelig for leseren når Harry ikke er med, og det viktigste er jo resultatet som bare trenger å nevnes.

Det er flere ting som jeg ikke skjønner helt i bøkene (ikke at det trenger å være JKR sin feil) men kommer ikke på noe nå... Utenom, hvordan vet egentlig Sirius at Harry ikke har lov til å være i Galtvang i Poa? Han sender jo med underskrift i brevet i slutten av boka.
‎"The mudblood is talking to Kreacher, Kreacher will pretend he cannot hear.."
D.Umbridge
Tredjeklasse trollmann/heks
 
Innlegg: 48
Registrert: 23 Jan 2011 01:44
Bosted: Trondheim


Re: Feil i bøkene

Innlegg Inzeckt » 29 Jan 2011 01:35

Sant det .

Noe annet jeg tenkte på var dette her :

I bok nummer fire er Angelina Jhonson 17 år gammer FØR jul. Dette nevnes ved anledningen Ilbegeret. Det vil si at hum MÅ gå i 7. klasse, ellers ville hun fylt 17 etter jul. Men i bok nummer 5 er hun jaggu tilbake på Galtvort som kaptein på Griffings huslag i rumpeldunk :o Jeg må si jeg stusser litt på den der :D
Inzeckt
Andreklasse trollmann/heks
 
Innlegg: 32
Registrert: 27 Jan 2011 15:20


Re: Feil i bøkene

Innlegg D.Umbridge » 29 Jan 2011 01:48

Jeg tror de har litt annet system enn i Norge på det der... Feks er jo Hermine født i 1979, så hun er et år eldre enn Harry og Ronny. Jeg søkte opp Angelica og hun er født i 1977, Fred og frank i 1978.
Snedig system...
‎"The mudblood is talking to Kreacher, Kreacher will pretend he cannot hear.."
D.Umbridge
Tredjeklasse trollmann/heks
 
Innlegg: 48
Registrert: 23 Jan 2011 01:44
Bosted: Trondheim


Re: Feil i bøkene

Innlegg Evelyn Moreau » 29 Jan 2011 08:57

Hihi, det kan jeg huske vi diskuterte i RL chaten en gang. Men det som er er at man være 11 år for å starte på Galtvort, men Angelin og Hermine er født etter den 1. september.Noe som fører til at de to da er litt elrde en klassekameratene.

Bare motargumenter meg vis jeg tar feil nå :3
You're just as sane as I am. -Luna Lovegood
Brukerens avatar
Evelyn Moreau
Ministerkandidat
 
Innlegg: 257
Registrert: 25 Apr 2010 09:46


Re: Feil i bøkene

Innlegg Moe Alice Rainfall » 29 Jan 2011 20:23

^ jeg har tenkt det samme c: Tror jeg var med på den diskusjonen xD

Anyway, at i første boka er Humlesnurr helt lydløs når han eksiverer (damnit, det er det det heter, right? helt hjernteppe her xD) mens siden lager alle et høyt krakk elns. når de gjør det. Alle, til og med Humlesnur u__u
(du får lov og kalle meg Mari)
Brukerens avatar
Moe Alice Rainfall
Psykoblokkhåndterer
 
Innlegg: 2310
Registrert: 08 Mai 2010 13:39


Re: Feil i bøkene

Innlegg D.Umbridge » 29 Jan 2011 20:25

^ ja det er sånn det må henge sammen. Her i Norge er man født i samme årskull, slik at man enten er 5 eller 6 når man begynner,men på Galtvort MÅ man være 11, ingen kan være 10. Så alle er ikke i samme årskull.
‎"The mudblood is talking to Kreacher, Kreacher will pretend he cannot hear.."
D.Umbridge
Tredjeklasse trollmann/heks
 
Innlegg: 48
Registrert: 23 Jan 2011 01:44
Bosted: Trondheim


Re: Feil i bøkene

Innlegg Meehan Sarward » 31 Jan 2011 09:40

D.Umbridge skrev:^ ja det er sånn det må henge sammen. Her i Norge er man født i samme årskull, slik at man enten er 5 eller 6 når man begynner,men på Galtvort MÅ man være 11, ingen kan være 10. Så alle er ikke i samme årskull.


Det er jo sånn hele det engelske systemet er, da. Hadde jeg vært født en uke senere, hadde jeg begynt ett år senere, og jeg er født i august. Det er ingen feil, det er bare JKR som følger systemet hun skriver fra.
Bilde
Brukerens avatar
Meehan Sarward
Professor Slurs yndling
 
Innlegg: 1397
Registrert: 23 Jan 2010 15:12
Bosted: Candy Mountain.


Re: Feil i bøkene

Innlegg Inzeckt » 31 Jan 2011 10:40

Bah, shit:/ Jeg faila, er ingen feil nei. Leste også på J.K Rowling sin hjemmeside om det nå nettopp^^
Inzeckt
Andreklasse trollmann/heks
 
Innlegg: 32
Registrert: 27 Jan 2011 15:20



Gå til Harry Potter

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 16 gjester

cron