HP Oppskrifter

Her kan dere diskutere bøkene, spillene og filmene.

HP Oppskrifter

Innlegg Vila Nephilim » 07 Nov 2010 20:07

Har noen av dere prøvd å lage eller finne på oppskriften til noe av det de spiser og drikker i HP bøkene? Jeg har prøvd å lage smørterøl, for jeg var ikke på hele juleball-weekenden i fjor. Det var altfor søtt...

Skal kanskje lage pumpkin pasties/kraniekaker neste helg, skal fortelle dere hvordan det var. Det er nok likt pumpkin pie, når det er de samme ingrediensene. Men pumpkin pie er jo knallgodt! Fant oppskriften på Mugglenet. Ja, også skal jeg bruke resten av boksen til å lage pumpkin juice/gresskarsaft. Det blir gøy å prøve! ^^

For de som bor i nærheten av Oslo, kan man få kjøpt gresskar på boks. På Vika Mat på Nationaltheatret importerer de amerikanske varer, deriblant Libby's gresskar på boks ;) men de selger det ikke hele året. Det er nå de har det, rundt Thanksgiving. Vika Mat ligger like rundt hjørnet når du har gått forbi Burger King, på Nationaltheatret.

Har du prøvd å lage noe fra mugglenet, eller funnet på en egen oppskrift til det de drikker og spiser i Harry Potter bøkene?
Vila Nephilim
 


Re: HP Oppskrifter

Innlegg Ella Iselin Howells » 08 Nov 2010 09:08

aftenprofeten.blogg.no tror jeg har akkurat de samme oppskriftene, bare med norske greier elns. ¨
To av veninnene mine prøvde å lage smørterøl av den oppskriften, de sa de likte det. XD
Bilde
Brukerens avatar
Ella Iselin Howells
Basilisken i Mysteriekammeret
 
Innlegg: 2760
Registrert: 21 Feb 2010 15:10
Bosted: Oslo, Norge


Re: HP Oppskrifter

Innlegg Desmond Zielkov » 08 Nov 2010 09:19

Åhh, jeg har så utrolig lyst til å smake gresskarsaft. Har fått det for meg at det virker ganske så godt, heh. Så jeg tror jeg vil prøve å lage det. 8D ..når jeg finner en oppskrift.
Big money. Big women. Big fun.
Brukerens avatar
Desmond Zielkov
Stønne Stinas spøkeobjekt
 
Innlegg: 1734
Registrert: 14 Jun 2009 21:25


Re: HP Oppskrifter

Innlegg Vila Nephilim » 08 Nov 2010 11:30

http://aftenprofeten.blogg.no/1287773590_22okt2010.html

- Gresskarsaft og gresskarpai ^^

Takk, Ella ;)
Vila Nephilim
 


Re: HP Oppskrifter

Innlegg kenneth9karsten » 06 Sep 2016 10:16

Min favorit Madame Rosmerta's oppskrift MELONHJERNE
Du trenger :
- En hel melon

Slik skal det gjøres :
1. skrell av det grønne skallet ( det hvite skal være igjen )
2. Ta en kniv eller tann pirker eller noe skarpt og skjær streker og sånt rundt på melonen
3. skjær av litt av undersiden på melonen ( dette må gjøres for at den skal stå stille og ikke trille rundt )
4. putt hjernen på en tallerken, og ettervert som noen skal ha en bit av hjernen, skjærer du bare opp ett stykke med en kvin (;
( helt ærlig så ser det litt ekkelt ut, fordi det ligner sånn på en hjerne .. )
Brukerens avatar
kenneth9karsten
 
Innlegg: 1
Registrert: 06 Sep 2016 09:46
Bosted: Tjodalyng, oppr. Danmark



Gå til Harry Potter

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Bing [Bot] og 13 gjester