Derfor er Slur skurk, eller ikke?

Her kan dere diskutere bøkene, spillene og filmene.

Re: Derfor er Slur skurk, eller ikke?

Innlegg Pynasta Kandarin » 07 Nov 2010 17:13

Jaja, skuespilleren er uansett ikke veldig slurete uten masse fiksing, men da er han perfekt.
Du kan, du burde bare ikke.
Brukerens avatar
Pynasta Kandarin
Professor Slurs yndling
 
Innlegg: 1589
Registrert: 08 Feb 2010 14:56
Bosted: Trondheim


Re: Derfor er Slur skurk, eller ikke?

Innlegg Channe » 08 Nov 2010 11:56

meh.. jeg liker ikke de som sminker han nå.. fram til film 4 var han Slur for meg. xD
Brukerens avatar
Channe
Galtvortskolens beste medlem
 
Innlegg: 5601
Registrert: 14 Des 2008 14:11


Re: Derfor er Slur skurk, eller ikke?

Innlegg Leah Kiowa Laurence » 17 Nov 2010 17:10

Stephanie W Larcita skrev:Ups, så ikke den teksten du skrev med liten skrift... Trodde det var noe helt annet :s
Bilde
Dette du mener? *måtte google for å finne ut* Hm, det ligner jo litt på rødt hår da.... :?
Trodde han hadde brunt hår før jeg, det jeg har sett på tidligere bilder av ham. Eller dette ligner jo litt på rød/brun da...

Han har nesten Griffingslips jo.

Slur er en kul person, men vet ikke om han er bad.
EKTE KULHET SERVERT PÅ SØLVFAT
Brukerens avatar
Leah Kiowa Laurence
Basilisken i Mysteriekammeret
 
Innlegg: 2766
Registrert: 07 Jul 2010 10:40


Re: Derfor er Slur skurk, eller ikke?

Innlegg D.Umbridge » 23 Jan 2011 02:15

Eàmané Wesenberg skrev:Personlig mener jeg at Slur er en sutrete emokid som holder grudges og ikke klarer å komme seg videre i livet. Tragisk, ja. Men skurk? Nei.

Mener du at han ikke klarer å komme seg videre i livet pga Lily?
Snape er en helt, og at noen leser bøkene og ikke forstår det er helt utrolig
‎"The mudblood is talking to Kreacher, Kreacher will pretend he cannot hear.."
D.Umbridge
Tredjeklasse trollmann/heks
 
Innlegg: 48
Registrert: 23 Jan 2011 01:44
Bosted: Trondheim


Re: Derfor er Slur skurk, eller ikke?

Innlegg Annabelle Thorn » 23 Jan 2011 03:58

D.Umbridge skrev:
Eàmané Wesenberg skrev:Personlig mener jeg at Slur er en sutrete emokid som holder grudges og ikke klarer å komme seg videre i livet. Tragisk, ja. Men skurk? Nei.

Mener du at han ikke klarer å komme seg videre i livet pga Lily?
Snape er en helt, og at noen leser bøkene og ikke forstår det er helt utrolig

^ This.
Smaker som fargestifter etter klokken to på ettermiddagen.
Brukerens avatar
Annabelle Thorn
Trollmannshatt
 
Innlegg: 142
Registrert: 22 Aug 2010 13:59
Bosted: Narnia


Re: Derfor er Slur skurk, eller ikke?

Innlegg Channe » 23 Jan 2011 14:19

Vel.. han har veldig store problemer med å komme seg videre i livet, men det er ikke så rart heller. XD
Brukerens avatar
Channe
Galtvortskolens beste medlem
 
Innlegg: 5601
Registrert: 14 Des 2008 14:11


Re: Derfor er Slur skurk, eller ikke?

Innlegg D.Umbridge » 24 Jan 2011 00:03

Jeg skjønner ikke hvordan noen kan lese bøkene og se på Slur som noe annet enn en helt. Han har uttalige ganger beskyttet folk han hatet, uten at de vet det, og han har aldri fått noen takk for det. Bare fordi han hadde en ubehagelig personlighet, gjør det han ikke til en person som ikke fortjener takk når han redder livet til noen. Severus er utrolig modig. Da han gikk for å advare DD om spådommen ropte han noe sånn som ”Ikke drep meg”, åpenbart forventer han å bli drept. Han er villig til å dø for Lily, og dette synes jeg sier noe om hans personlighet (og på den tiden hadde aurors lov til å bruke avada kedavra og de andre utilgivelige). Fra det øyeblikket gikk Snape unna alt det han tidligere trodde på, han forrådte sine venner som var de eneste som noensinne hadde akseptert han, og han måtte leve med sin sorg og livs største anger. Han er ikke egoistisk i det hele tatt, det er ikke egoisme når han gjør alt for en kvinne (tidligere bestevenn, evig ekte kjærlighet). Han ofrer alt uten noe håp om å få noe igjen for det.

Det at han er modig kommer til uttrykk i alle bøkene, dog hvis man leser litt gjennom linjene. I DH må han leve med at alle tenker at han er en forræder, og en feig kaldblodig morder. Før han dør tenker han at han vil for evig bli hatet av alle, han tror at Harry må dø, og at han dermed har sviktet Lily. Han virker redd når han snakker med LV i SS før han dør, og han ser ut til å forutse det. Han kan ikke trosse LV fordi han vil bli drept på stedet som en forræder, og hans siste sjanse til å gi Harry minnene vil forsvinne. Det måtte også vært tortur for han at alle som var med i ordenen hatet han. Når McGonagall kritiserer han og begynner å duellere, må han flykte som en feiging fordi han vet at han ikke kan forsvare seg uten å skade henne. Det måtte også vært forferdelig å late som han var venner med dødseterne, for eksempel Malfoys virket som ekte venner, og forråde dem.

JKR sier han ble dratt inn i svartekunstene, men han er aldri blitt beskyldt for å ha gjort noe ondt mot noen. Hadde han gjort det, ville garantert Sirius eller James ha nevnt det i SWM. I SWM ser vi også at Lily sier til Severus ”jeg har funnet på unnskyldninger for deg i årevis”. Unnskyldninger for hva? Unnskyldninger for at han er et godt menneske til tross for at han ble plassert i Slytherin, unnskyldninger for at han er dårlig sosial sett, og at han har gode kvaliteter under overflaten, unnskyldninger for å ha en interesse for svartekunsten? Unnskyldninger for å være et godt menneske til tross for at han er sammen med de eneste som noensinne har akseptert han utenom Lily? Lily mente det var greit at hun hadde venner som avskydde Severus, men det var ikke greit at Severus hadde venner som avskydde henne. Hennes hobbyer var ok, men det var ikke ok at Severus sin hobby var svartekunster. Det var fryktelig av Severus å henge med de eneste som ikke gjorde narr av han og som aksepterer han. Snakk om urettferdig krav.

Når Severus kaller henne Mudblood ville en hver ekte og anstendig venn ha skjønt at det bare var fordi han var flau over at han trengte hjelp, at han sa det i raseri og ydmykelse og at det ikke var noe han mente.

Å si at Snape er en sutrete emokid som ikke klarer å komme seg videre i livet beviser bare én ting, og det er at man ikke har skjønt stort av sammenhengen i bøkene. Situasjonen med Lily/snape/James er selve kjernen i serien og helt avgjørende i DH.
‎"The mudblood is talking to Kreacher, Kreacher will pretend he cannot hear.."
D.Umbridge
Tredjeklasse trollmann/heks
 
Innlegg: 48
Registrert: 23 Jan 2011 01:44
Bosted: Trondheim


Re: Derfor er Slur skurk, eller ikke?

Innlegg Marck Carhal » 24 Jan 2011 01:05

1. Slur liker svartekunster, ikke forsvar mot svartekunster. Big difference.
2. Slur prøver å ta Lupus og Sirius i treern selv om at Lupus aldri har gjort noe mot han.
3. Slur hater Harry selv om han ikke har gjort noe mot Slur. Sjekk psykoblokktimene og eliksir-timene i femmeren.
Ka du syns om aksjekursan?
Marck Carhal
Klysekulemesteren
 
Innlegg: 5381
Registrert: 23 Des 2009 00:57
Bosted: Der Ingen Skulle Tru At Nokon Kunne Bu


Re: Derfor er Slur skurk, eller ikke?

Innlegg D.Umbridge » 24 Jan 2011 01:26

1. Hæ? Skrev jeg forsvar mot svartekunster noen plass? Skjønner ikke helt hva du mener her
2.Lupus har ikke gjort Snape noe før, men Snape trodde han var med på spøken til Sirius. I PoA går han med fare for sitt eget liv i Shrieking Shack for å redde Harry. Det var plassen han nesten ble myrdet i en alder av 16 år av Lupus, som et resultat av spøken til Sirius. Snape trodde hele tiden at Lupus var med på spøken, at han var medskyldig for drapsforsøk og at han ville søke hevn over Harry. Er det rart han prøvde å hindre at Lupus fikk jobben i svarteforsvar? Er det rart han ikke ville jobbe med en person som han i alle år hadde trodd ønsket å drepe han? Han må ha vært nervøs når han nok en gang gikk til Shreiking Shack, hvor han visste at historien kunne gjenta seg og denne gangen fullføres.
3. Snape misliker Harry fordi Harry minner han sånn om James. James ødela livet til Snape, han plagde han uten grunn i mange år og han giftet seg med Lily. Selv om han ikke har noen spesiell grunn til å hate Harry, ser han så mye av James i han og det ville vært umulig å dekke over dette. Han ser det han forventer å se. Selv om Snape ikke liker Harry er det han som beskytter han gjennom alle bøkene. Uten noengang å få takk. Og det at Harry kaller opp ungen sin etter han og omtaler han som "the bravest man I ever met" sier kanskje noe om at han forstod hvorfor Snape oppførte seg slik han gjorde, og at han tilga han.
‎"The mudblood is talking to Kreacher, Kreacher will pretend he cannot hear.."
D.Umbridge
Tredjeklasse trollmann/heks
 
Innlegg: 48
Registrert: 23 Jan 2011 01:44
Bosted: Trondheim


Re: Derfor er Slur skurk, eller ikke?

Innlegg Marck Carhal » 24 Jan 2011 10:01

Om jeg ikke tar helt feil, så er svartekunster er ondskapsfulle formler våder, og alt annet som er ondt.
Hvorfor kan ikke bare Slur get on with life? Det er ikke nødvendig å gå rundt å hate Lupus.
Ingen grunn til å hate Harry pga faren. Harry har faktisk ikke gjort noe mot han.
Ka du syns om aksjekursan?
Marck Carhal
Klysekulemesteren
 
Innlegg: 5381
Registrert: 23 Des 2009 00:57
Bosted: Der Ingen Skulle Tru At Nokon Kunne Bu



Gå til Harry Potter

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 22 gjester

cron