Derfor er Slur skurk, eller ikke?

Her kan dere diskutere bøkene, spillene og filmene.

Re: Derfor er Slur skurk, eller ikke?

Innlegg Vila Nephilim » 24 Jan 2011 10:10

Hvis noen du blir kjent med ligner på en prikk på personen du hater mest av alle i hele verden, ville du ha likt den personen da? Det er vel forskjell fra person til person hvor mye en tåler, men jeg ville ha følt en liten trang til å mislike den personen også. Litt sånn som den Friends episoden, da Phoebe blir sammen med mannen som ble rundlurt av tvillingsøsteren hennes.
Vila Nephilim
 


Re: Derfor er Slur skurk, eller ikke?

Innlegg Moe Alice Rainfall » 24 Jan 2011 11:15

jeg skjønner godt at Slur hater Harry. For og si det sånn, hvis jeg hadde måttet undervise avkommet til dama jeg elsket og mannen jeg hatet, og avkommet ligna noe helt sykt på mannen jeg hata er det fult mulig jeg ville avkomemt og.
(du får lov og kalle meg Mari)
Brukerens avatar
Moe Alice Rainfall
Psykoblokkhåndterer
 
Innlegg: 2310
Registrert: 08 Mai 2010 13:39


Re: Derfor er Slur skurk, eller ikke?

Innlegg Marck Carhal » 24 Jan 2011 11:22

Poenget var at Slur ikke er den store helten som Umbridge framstiller det som.
Ka du syns om aksjekursan?
Marck Carhal
Klysekulemesteren
 
Innlegg: 5381
Registrert: 23 Des 2009 00:57
Bosted: Der Ingen Skulle Tru At Nokon Kunne Bu


Re: Derfor er Slur skurk, eller ikke?

Innlegg Channe » 24 Jan 2011 12:56

Han er en slags helt, kan man vel si, men han gjorde sin aller største feil; Nektet å komme seg videre i livet.
Brukerens avatar
Channe
Galtvortskolens beste medlem
 
Innlegg: 5601
Registrert: 14 Des 2008 14:11


Re: Derfor er Slur skurk, eller ikke?

Innlegg D.Umbridge » 24 Jan 2011 13:32

Marck Carhal skrev:Om jeg ikke tar helt feil, så er svartekunster er ondskapsfulle formler våder, og alt annet som er ondt.
Hvorfor kan ikke bare Slur get on with life? Det er ikke nødvendig å gå rundt å hate Lupus.
Ingen grunn til å hate Harry pga faren. Harry har faktisk ikke gjort noe mot han.

JKR sa at Slur ble dratt inn i svartekunstene, at han hadde en interesse for de, som en hobby, men han er aldri beskyldt for å bruke svart magi. Dette bekreftes i SWM når Lily sier til James" Hva er det han har gjort deg?" Så svarer James at han fins. Hvis Snape hadde utført svart magi mot noen ville det vært naturlig at James hadde svart dette.
Jeg ser ikke hva som er galt i å ha en interesse for svartekunster når man aldri bruker dette til sin fordel

Ville du likt å være kollega med noen som prøvde å drepe deg? En kollega som står i ledtog med en dømt morder og som vil ha hevn over Harry? Det var jo dette Snape trodde. Og jeg tror ikke Snape har så veldig mye imot Lupus i de andre bøkene. Et eksempel på dette er når Snape kaster ut Harry fra kontoret i 5boka etter han ser SWM, og Lupus sier "hvis noen skal snakke med Snape, blir det meg!" Dette viser at han har et OK forhold til Snape. De er kanskje ikke venner, men de hater ikke hverandre.

Kom igjen, hvorfor tror du Harry kalte opp ungen sin etter Severus? Fordi han mente Slur var feiging som ikke klarte å komme seg videre i livet? Tror ikke det, nei.
Og den store helten i bøkene er Harry ;)
‎"The mudblood is talking to Kreacher, Kreacher will pretend he cannot hear.."
D.Umbridge
Tredjeklasse trollmann/heks
 
Innlegg: 48
Registrert: 23 Jan 2011 01:44
Bosted: Trondheim


Re: Derfor er Slur skurk, eller ikke?

Innlegg Pynasta Kandarin » 24 Jan 2011 16:48

Umbridge, der fikk du jo fram alt, i et par poster. Og du har rett.
Du kan, du burde bare ikke.
Brukerens avatar
Pynasta Kandarin
Professor Slurs yndling
 
Innlegg: 1589
Registrert: 08 Feb 2010 14:56
Bosted: Trondheim


Re: Derfor er Slur skurk, eller ikke?

Innlegg Marck Carhal » 24 Jan 2011 22:08

Siden jeg ikke gidder å mønstre energi til å si deg i mot, så siterer jeg bare channe
Channe skrev:Han er en slags helt, kan man vel si, men han gjorde sin aller største feil; Nektet å komme seg videre i livet.

It's bloody 20 years after (or something), for christ sake. 1 år etter: ok. 5 år etter: skeptisk. 10 år etter: neh. 20 år: NEI.
Ka du syns om aksjekursan?
Marck Carhal
Klysekulemesteren
 
Innlegg: 5381
Registrert: 23 Des 2009 00:57
Bosted: Der Ingen Skulle Tru At Nokon Kunne Bu


Re: Derfor er Slur skurk, eller ikke?

Innlegg D.Umbridge » 24 Jan 2011 23:38

^ ja, hans største feil var å gå over til den gode siden og beskytte Harry. Bra konkludert. Jeg gir meg.
‎"The mudblood is talking to Kreacher, Kreacher will pretend he cannot hear.."
D.Umbridge
Tredjeklasse trollmann/heks
 
Innlegg: 48
Registrert: 23 Jan 2011 01:44
Bosted: Trondheim


Re: Derfor er Slur skurk, eller ikke?

Innlegg Channe » 25 Jan 2011 00:12

Jojo, but still.. om han hadde kommet seg videre i livet tidligere og hørt på Humlesnurr, hadde det kommet så mye mer ut av han.
Brukerens avatar
Channe
Galtvortskolens beste medlem
 
Innlegg: 5601
Registrert: 14 Des 2008 14:11


Re: Derfor er Slur skurk, eller ikke?

Innlegg Inzeckt » 27 Jan 2011 15:31

Jeg ser på Slur som en person som ikke er skurk. Han vil jo selvfølgelig aldri i mine øyne bli sett på som en like god fyr som de andre i føniksordnen ( med unntak av Mundungus ) :), Men det som virkelig gjør han til en good guy er hans arbeid for ordenen etter at han skeiet litt ut i sin barndom. Dette kan skyldes at han ikke fikk noe som helst omsorg i hjemmet sitt og var mye alene. Derfor synes jeg det er feil å sette han i skurk kategorien. Forgive and forget^^
Inzeckt
Andreklasse trollmann/heks
 
Innlegg: 32
Registrert: 27 Jan 2011 15:20



Gå til Harry Potter

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 17 gjester

cron