Dødsdom for Harry Potter filmene

Her kan dere diskutere bøkene, spillene og filmene.

Dødsdom for Harry Potter filmene

Innlegg Amina McGobbley » 29 Des 2008 15:54

Finanskrisen truer fantasyfilmene. Ikke engang gigantsuksessen Harry Potter er helt trygg. Selv Harry Potter, den mest lønnsomme franchisen i filmhistorien, er ikke trygg. Manusforfatter Steve Kloves har uttalt at Warner Bros er bekymret for utsiktene for de tre siste filmene i Harry Potter-serien, fordi forfatteren J.K. Rowling ikke lenger skaper interesse rundt Harry Potter-fenomenet ved å gi ut bøker. Den siste ordinære Harry Potter boka kom ut 2007. Den sjette filmen i rekken, «Harry Potter og halvblodsprinsen», kommer ut sommeren 2009.

Til nå har Harry Potter-filmene spilt inn over 31 milliarder kroner, og på tross av bekymringene vil antagelig Warner Bros henge med til siste Harry Potter-bok er filmatisert.

Les hele artikkelen på: http://www.abcnyheter.no/node/80365

Får virkelig håpe at Harry Potter filmene klarer seg! Nå har vi tross alt ventet lenge på Harry Potter og Halvblodsprinsen :x .
Proud Hufflepuff for ever and ever! Yellow and black is fantastic and thats why it rocks!
Brukerens avatar
Amina McGobbley
Blæreball
 
Innlegg: 794
Registrert: 14 Des 2008 17:51
Bosted: Håsblås oppholdsrom, ellers Melrose i Skottland


Re: Dødsdom for Harry Potter filmene

Innlegg Amina McGobbley » 29 Des 2008 17:05

Vi får i hvertfall krysse fingrene for at de kommer, jeg mener ellers så kommer jo mange fans til å protestere og det er vel ikke akkurat noe WB ønsker?
Proud Hufflepuff for ever and ever! Yellow and black is fantastic and thats why it rocks!
Brukerens avatar
Amina McGobbley
Blæreball
 
Innlegg: 794
Registrert: 14 Des 2008 17:51
Bosted: Håsblås oppholdsrom, ellers Melrose i Skottland


Re: Dødsdom for Harry Potter filmene

Innlegg Cine C Cheermy » 03 Jan 2009 02:59

Så lenge jeg har bøkene er jeg fornøyd.
Om feks. den siste filmen ikke kommer er det ingen krise.
Ikke missforstå meg, jeg vil selvsagt ha alle filmene.
Men bøkene er viktigst.
Klikk!
Bilde
Brukerens avatar
Cine C Cheermy
Femteklasse trollmann/heks
 
Innlegg: 68
Registrert: 14 Des 2008 22:48


Re: Dødsdom for Harry Potter filmene

Innlegg Djervell » 06 Jan 2009 03:40

Jeg vedder på at visst WB går konkurs så er det mange rike HPfans som stepper inn og vil filmatisere filmen. Det er nok ikke umulig skal du se.
Men tviler på at WB går konkurs. Tjent 31 milliarder. De må jo ha de pengene et eller annet sted? Koster ikke 31 milliarder for å lage en film. Så jeg tror det skal gå fint.


Alle HPfans vet vel hva som skjer i bok/film 7 uansett. De har jo lest boken ellers skjønner jeg ikke hvorfor de er her liksom.
Djervell
Futt
 
Innlegg: 11
Registrert: 26 Des 2008 05:13
Bosted: Smygards guttesovesal. Ellers er det overalt.


Re: Dødsdom for Harry Potter filmene

Innlegg Melody Lee Silver » 06 Jan 2009 18:15

Djervell skrev:Jeg vedder på at visst WB går konkurs så er det mange rike HPfans som stepper inn og vil filmatisere filmen.


Skal rike HP fans komme inn og filmatisere? Det tviler jeg på blir noen suksess, de får ikke med de riktige skuespillerne da.
Jeg tror ikke finanskrisen vil påvirke filmene noe særlig, men jeg kan jo aldri si noe sikkert når det gjelder den kloden her...
Mel.
Melody Lee Silver
Gullsnopp
 
Innlegg: 480
Registrert: 01 Jan 2009 17:43
Bosted: Ravnklos oppholdsrom


Re: Dødsdom for Harry Potter filmene

Innlegg Marth Akamatsu » 14 Jul 2009 17:59

Melody Lee Silver skrev: Skal rike HP fans komme inn og filmatisere? Det tviler jeg på blir noen suksess, de får ikke med de riktige skuespillerne da..


De trenger jo ikke nye skuespillere, hvis alle rike HP-fans - eller mange generelt - gir litt til WB, kan da de fortsette med filmene? Så lenge de får penger, går det vel bra.
Brukerens avatar
Marth Akamatsu
Professor
 
Innlegg: 6890
Registrert: 26 Des 2008 00:10


Re: Dødsdom for Harry Potter filmene

Innlegg Ashley Yates » 30 Aug 2009 17:50

Annie Lacome skrev:Hadde folk lest bøkene derimot, så hadde jo kansje omtren hele verden vært Harry Potter fan.


Nettop, Lacome.
OMTRENT er ordet.
Folk i klassen hater og kan bare ikke FORDRA fantasy bøker og sånt. Men hva de mener og ikke mener gir jeg katten i og dessuten tror jeg ikke det er lurt å nevne på et HP forum hva de anti-HP-folka jeg går i klasse med mener om bøkene ...
Filmene er OK da, mener de, men nevner man bøkene... *SPY!* Tho.. De liker ikke akkurat filmene heller..
Ashley Yates
 


Re: Dødsdom for Harry Potter filmene

Innlegg Pam Channing » 07 Des 2009 00:48

Ashley Yates skrev:
Annie Lacome skrev:Hadde folk lest bøkene derimot, så hadde jo kansje omtren hele verden vært Harry Potter fan.


Nettop, Lacome.
OMTRENT er ordet.
Folk i klassen hater og kan bare ikke FORDRA fantasy bøker og sånt. Men hva de mener og ikke mener gir jeg katten i og dessuten tror jeg ikke det er lurt å nevne på et HP forum hva de anti-HP-folka jeg går i klasse med mener om bøkene ...
Filmene er OK da, mener de, men nevner man bøkene... *SPY!* Tho.. De liker ikke akkurat filmene heller..


Kan dere se for dere en hel verden med superstore HP nerder?
*´¨)
¸.•´¸.•*´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ Channing
Brukerens avatar
Pam Channing
Fjærpenn
 
Innlegg: 458
Registrert: 15 Des 2008 11:58


Re: Dødsdom for Harry Potter filmene

Innlegg Hally Felder » 01 Jan 2010 21:28

Håper da inderlig at de ikke slutter med å lage filmer av HP, de må jo lage de siste. Ellers ville jeg blitt FULLSTENDIG knust!
Bøkene er også utrolig viktig, men filmen + bøker er liksom full pott. Du ser det, og du leser det og får vite enda mer når du leser bøkene. Håper virkelig ikke de kutter ut!
Miss Felder
Brukerens avatar
Hally Felder
Ministerkandidat
 
Innlegg: 232
Registrert: 22 Jul 2009 22:55


Re: Dødsdom for Harry Potter filmene

Innlegg Marck Carhal » 06 Jan 2010 16:51

Jeg får mer ut av bøkene av å se filmen. Jeg liker egentlig ikke filmene så godt, men man får liksom et intrykk av hvordan det bøkene er fordet.
Ka du syns om aksjekursan?
Marck Carhal
Klysekulemesteren
 
Innlegg: 5381
Registrert: 23 Des 2009 00:57
Bosted: Der Ingen Skulle Tru At Nokon Kunne Bu



Gå til Harry Potter

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 13 gjester

cron