Re: Ditt første møte med Harry Potter

Her kan dere diskutere bøkene, spillene og filmene.

Re: Ditt første møte med Harry Potter

Innlegg Enkoli Parslow » 28 Sep 2009 19:14

Mitt første møte med Harry Potter var da pappa tvang meg med på kino for å se den første filmen. :P Jeg tror jeg var rundt åtte, elns. Jeg elsket den og så den et par ganger på kino til, tvang mamma med meg. Jeg husker den bare var så bra, og at hele dette Harry Potter-universet var helt fantastisk. Jeg husker jeg var helt i Harry Potter-land hele uka etter, tegna ting jeg huska fra filmen osv.

Også ønska jeg meg bøkene til jul og bursdag, og ble hekta på dem óg. Yeh. Takk, pappa, for at du dro meg med på kino!
Enkoli Parslow
Galtvortskolens beste medlem
 
Innlegg: 5612
Registrert: 14 Des 2008 23:27
Bosted: Oslo


Re: Ditt første møte med Harry Potter

Innlegg Amina McGobbley » 28 Sep 2009 21:32

Jeg oppdaget Harry Potter som elleve åring (i 2003) da jeg var på biblioteket og kikket på videoene der. Plutselig fikk jeg øye på Harry Potter og Mysteriekammeret og bestemte meg for å låne den, biblioteket hadde ikke Harry Potter og De vises stein inne (den var leid ut elns). Jeg ble sykt imponert da jeg så filmen og tenkte: "Wow, dette er virkelig det beste jeg har sett!" Jeg vendte tilbake til biblioteket og lånte Harry Potter og De vises stein og likte den også svært godt. Jeg var for å si det mildt begeistret :D . Etterhvert lånte jeg også bøkene, riktig nok på norsk, ettersom engelsken min på den tiden ikke var helt på topp.
Proud Hufflepuff for ever and ever! Yellow and black is fantastic and thats why it rocks!
Brukerens avatar
Amina McGobbley
Blæreball
 
Innlegg: 794
Registrert: 14 Des 2008 17:51
Bosted: Håsblås oppholdsrom, ellers Melrose i Skottland


Re: Ditt første møte med Harry Potter

Innlegg Melody Malfang » 30 Sep 2009 20:08

da jeg var fem så leste mamma de for meg, jeg så filmen som 6-åringen (så den tre ganger på rad) mamma leste mysterikammer og begynnte på nytt igjen så begynte jeg og lese selv og jeg ble hekta...
"Our loved ones never die. They stay with us forever. -Sirius Black
Melody Malfang
Skytsverge
 
Innlegg: 402
Registrert: 01 Feb 2009 16:43
Bosted: Litt overalt


Re: Ditt første møte med Harry Potter

Innlegg Millian Brooke » 01 Okt 2009 18:57

Tror jeg var seks år da jeg så Harry Potter og De vise stein på kino. Var selvfølgelig liten til å lese og begynte ikke å lese bøkene før etter Harry Potter og Ildbegeret. Så leste jeg hele serien en gang, så to ganger og så tre og nå er jeg helt hekta. Leser Harry Potter på engelsk nå, og jeg syntes Harry Potter universet er HELT fantastisk. Klarer meg nesten ikke uten en Harry Potter bok, og hvis ikke jeg hadde sett De vise stein på kino hadde jeg aldri vært sånn jeg er nå. Siden broren min hadde alle bøkene (ja unntatt seks og sju) leste jeg dem bare. Kjipt å måtte vente på de to siste men da vi fikk Halvblodsprinsen leste jeg den ut på to uker og så Dødstalismanene på fire uker. Hadde vært en helt annen person uten dem, hadde vært som bertene i klassen :P

Kommer til å elske Harry Potter 4-ever :D
Bilde
Dette er min signatur
Brukerens avatar
Millian Brooke
Sprengstjertskrutt
 
Innlegg: 777
Registrert: 26 Sep 2009 16:47


Re: Ditt første møte med Harry Potter

Innlegg Tari Almina » 09 Okt 2009 23:46

Det var da jeg så den andre filmen før den første, så jeg skjønte ingenting. ^^
we set fire to our insides for fun.
Brukerens avatar
Tari Almina
Spøkelse
 
Innlegg: 1943
Registrert: 14 Des 2008 20:05


Re: Ditt første møte med Harry Potter

Innlegg John McVinkel » 10 Okt 2009 17:08

Vel for å si det sånn, jeg ble kjent med Harry Potter gjennom den første boka som kom i 1997-1998. Da leste pappa den for meg og jeg var 3-4 år. Det var stort og jeg digget boka
I've changed.
John McVinkel
Fabeldyr
 
Innlegg: 579
Registrert: 12 Sep 2009 19:38


Re: Ditt første møte med Harry Potter

Innlegg Hally Felder » 14 Okt 2009 14:16

Jeg hadde aldri hørt om Harry Potter fenomenet før jeg fikk dvd'en på bursdagen min da jeg fylte 6 år, i 2001. Jeg så på filmen og ble helt hekta, så omtrent ikke på andre filmer. Så på den samme dvd'en om igjen og om igjen. Ble aldri lei.
Så så jeg de andre filmene, og var fortsatt helt hekta.
Det var først når jeg gikk i 3. klasse at jeg fant ut at det også fantes Harry Potter bøker, og leste dem hele samlingen. En etter en, igjen og igjen.

Da desverre var det ingen som var så veldig into HP filmene og bøkene så da jeg var mindre var det liksom ingen som ville leke det, fordi de ikke ante hva Harry Potter var. Det var kjedelig :cry:

Men har alltid siden den gang vært BESATT av HP filmene og bøkene :D
Miss Felder
Brukerens avatar
Hally Felder
Ministerkandidat
 
Innlegg: 232
Registrert: 22 Jul 2009 22:55


Re: Ditt første møte med Harry Potter

Innlegg Lizzie McBrooke » 19 Okt 2009 22:55

Pappa kjøpte den første filmen til meg.
Husker jeg synes den var så veeeldig skummel.
Ha,ha, jeg gikk vel i barnehagen tror jeg. 5 år!

Nå er jeg 12 og megafan (:

Takk for at jeg fikk den filmen, pappa! :)
Min blogg, masse skrift og ..ord.

I'm about to prove 'em wrong.
Brukerens avatar
Lizzie McBrooke
Gullsnopp
 
Innlegg: 487
Registrert: 26 Jul 2009 16:20
Bosted: Scotland


Re: Ditt første møte med Harry Potter

Innlegg Marth Akamatsu » 15 Nov 2009 01:01

Jeg husker egentlig ikke nøyaktig dagen/hendelsen.. det virker som om jeg alltid har likt HP. Jeg tror mamma leste HP1 ganske snart etter at den kom ut, da jeg var tre. Også tror jeg hun kjøpte den på norsk så snart jeg lærte meg å lese, to år senere. Tror jeg leste den som mellom fem- og sjuårsalderen, også bare ballet det på seg. :3
Brukerens avatar
Marth Akamatsu
Professor
 
Innlegg: 6890
Registrert: 26 Des 2008 00:10


Re: Ditt første møte med Harry Potter

Innlegg Janey I Johnson » 20 Nov 2009 18:15

Eksen min fortalde meg om det. Eg har vage minner om å spele rumpeldunk på skuleplassen. Så eg las første boka, og såg første filmen på kino ikkje lenge etter det.
Hennes navn det e Helle, hun kjører på vei og gater.
"We are all broken. We all depend upon each other for support and compassion."
Janey I Johnson
Master of forums
 
Innlegg: 2564
Registrert: 25 Des 2008 23:47



Gå til Harry Potter

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 11 gjester

cron