Galtvortskolen følger bok/film seks og syv? (Diskusjon)

Alt som omhandler Galtvortskolen, og ikke hører hjemme i noen av de andre kategoriene. Du finner også informasjon fra rektor og administratorer her.

Re: GaltvortSkolen følger bok/film seks og syv? (Diskusjon)

Innlegg Ashley Yates » 26 Jul 2009 21:39

Telonius Parker skrev:Rektor, det er jo egentlig DEG generelt vi på GS har et eget forhold til, det er DU som gjør Humlesnurr spessiell, ikke karakteren. Jeg tror alle medlemmene hadde vært likeglade og Humlesnurr døde så lenge DU fortsatte. (Og kanskje for sikkerhets skyld et liten link på rektor Slur/rektor McSnurp sitt kontor med rektor Albus Humlesnurr sitt portrett også.)

Og igjen; Bare råd fra min side.


Vil si meg enig med Telonius. På GS er det lixm Anica/McSnurp, og ikke Humlesnurr som er "rektor". Hvis dere skjønner?
Virker sånn for meg ihvertfall..
Om han dævver så gjør lixm ikke det noe.. (aa) xD
Ashley Yates
 


Re: GaltvortSkolen følger bok/film seks og syv? (Diskusjon)

Innlegg Isabel Hunter » 27 Jul 2009 22:57

Lolwut kan'kke bare Humlesnurr bli? Han er et symbol på tillit, autoritet, og ren godhet, samtidig som han står for gode ting som fred og likestilling. Og han er søt og morsom og glad og søt.
Dumbly's here to stay, folk.
Bilde Bilde
Brukerens avatar
Isabel Hunter
Galtvortskolens beste medlem
 
Innlegg: 5648
Registrert: 15 Des 2008 17:46
Bosted: Kingston upon Thames, London, United Kingdom.


Re: GaltvortSkolen følger bok/film seks og syv? (Diskusjon)

Innlegg Enkoli Parslow » 28 Jul 2009 00:10

Hvis Humlesnurr dør, så må jo hele rekken av andre hendelser også følge med, og det blir bare feil og forvirrende. Det er ikke GS, liksom. Dessuten liker jeg å ha denne gamle, hyggelige mannen tassende rundt i ullsokkene sine her! :lol:
Enkoli Parslow
Galtvortskolens beste medlem
 
Innlegg: 5612
Registrert: 14 Des 2008 23:27
Bosted: Oslo


Re: GaltvortSkolen følger bok/film seks og syv? (Diskusjon)

Innlegg Isabel Hunter » 28 Jul 2009 00:43

Enkoli skrev:Hvis Humlesnurr dør, så må jo hele rekken av andre hendelser også følge med, og det blir bare feil og forvirrende. Det er ikke GS, liksom. Dessuten liker jeg å ha denne gamle, hyggelige mannen tassende rundt i ullsokkene sine her! :lol:

+2 badass ass lzm.
Bilde Bilde
Brukerens avatar
Isabel Hunter
Galtvortskolens beste medlem
 
Innlegg: 5648
Registrert: 15 Des 2008 17:46
Bosted: Kingston upon Thames, London, United Kingdom.


Re: GaltvortSkolen følger bok/film seks og syv? (Diskusjon)

Innlegg Pam Channing » 28 Jul 2009 13:26

Om vi skulle følge bok/film 6 og 7 så ville jo det bety at i det 7. året så ville hverken Harry, Ron eller Hermione være tilstedet på Galtvort. Det vil også være mange elever som blir tatt ut fra skolen, og om vi da fortsetter videre når det 7. "året" er ferdig vil de fleste HP karakterene vi kjenner til være ferdigutdannet og ikke lenger være tilstedet på skolen. Snart blir vel Minerva for gammel til å styre skolen også og tilslutt dø av alderdom, og det vil heller ikke være igjen noen av de elevene vi kjenner fra bøkene. Dette kommer til å redusere troverdigheten til GS sitt motto sterkt etter min mening i og med at det ikke er like mye av magien som blir til virkelighet enn det var da det startet. Jeg synes vi skal bremse litt opp ved det 6. året og beholde de gode minnene slik som de har vært i alle disse år. Når det gjelder FMSK læreren så kunne vi jo holde på tradisjonen med at det alltid var en ny person som ble lærer på sommerleiren bare at det er de samme 6 (Krengle, Gulmedal, Lupus, Bister og Slur) som roter for hvert år. Jeg ville med glede hatt gjensyn av hver og en, og det ville virkelig vært sørgelig om ikke GS fikk prøvd ut alle disse lærertypene på sommerleiren. Hver og en har noe eget å by på og vil gjøre sommerleirene langt mer spennendes for de som er med år etter år av elevene.
*´¨)
¸.•´¸.•*´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ Channing
Brukerens avatar
Pam Channing
Fjærpenn
 
Innlegg: 458
Registrert: 15 Des 2008 11:58


Re: GaltvortSkolen følger bok/film seks og syv? (Diskusjon)

Innlegg Amina McGobbley » 28 Jul 2009 15:45

Pam Channing skrev:Om vi skulle følge bok/film 6 og 7 så ville jo det bety at i det 7. året så ville hverken Harry, Ron eller Hermione være tilstedet på Galtvort. Det vil også være mange elever som blir tatt ut fra skolen, og om vi da fortsetter videre når det 7. "året" er ferdig vil de fleste HP karakterene vi kjenner til være ferdigutdannet og ikke lenger være tilstedet på skolen. Snart blir vel Minerva for gammel til å styre skolen også og tilslutt dø av alderdom, og det vil heller ikke være igjen noen av de elevene vi kjenner fra bøkene. Dette kommer til å redusere troverdigheten til GS sitt motto sterkt etter min mening i og med at det ikke er like mye av magien som blir til virkelighet enn det var da det startet. Jeg synes vi skal bremse litt opp ved det 6. året og beholde de gode minnene slik som de har vært i alle disse år. Når det gjelder FMSK læreren så kunne vi jo holde på tradisjonen med at det alltid var en ny person som ble lærer på sommerleiren bare at det er de samme 6 (Krengle, Gulmedal, Lupus, Bister, Uffert og Slur) som roter for hvert år. Jeg ville med glede hatt gjensyn av hver og en, og det ville virkelig vært sørgelig om ikke GS fikk prøvd ut alle disse lærertypene på sommerleiren. Hver og en har noe eget å by på og vil gjøre sommerleirene langt mer spennendes for de som er med år etter år av elevene.


+1

Bra at du mener dette Pam! Om det blir slik hadde virkelig vært fint, vi trenger også Professor Snilehorn som kan være lærer i Eliksirer når Slur er borte.
Proud Hufflepuff for ever and ever! Yellow and black is fantastic and thats why it rocks!
Brukerens avatar
Amina McGobbley
Blæreball
 
Innlegg: 794
Registrert: 14 Des 2008 17:51
Bosted: Håsblås oppholdsrom, ellers Melrose i Skottland


Re: GaltvortSkolen følger bok/film seks og syv? (Diskusjon)

Innlegg Lysandra Tonks » 28 Jul 2009 19:45

Jeg er helt enig med Pam. For nye medlemmer som kanskje nettopp har oppdaget GS, vil det bare bli rart om Rektor ikke er her, og at vi bare følger den syvende boken. Man trenger elementer fra alle syv bøkene om GS skal fortsette å være like helhetlig som siden fremstår i dag.
Brukerens avatar
Lysandra Tonks
Psykoblokk
 
Innlegg: 1274
Registrert: 14 Des 2008 13:37
Bosted: Colorado, USA


Re: GaltvortSkolen følger bok/film seks og syv? (Diskusjon)

Innlegg Channe » 05 Aug 2009 12:08

Rektor Humlesnurr skrev:Dette er et tema jeg har tenkt lenge på, og jeg tror avgjørelsen stopper på at vi følger bok 6. Det vil si at vi vil gjøre enkelte forandringer som at Slur underviser i svarteforsvar og at Snilhorn underviser i eliksirer. Samtidig vil vi også gjøre noen egne friheter som å la Rektor Humlesnurr leve evig. Jeg kommer ikke til å kvitte meg med den rollefiguren, fordi alle her på GS har et spesielt forhold til han.

Forandringene vil mest sannsynelig skje i slutten av juli eller i august. Vi trenger mer bildemateriale og hendelsesforløp i fra siste HP film, før jeg kan avgjøre alle forandringene.
så ja, vi vil følge bok 6, til en viss grad


Da slutter jeg med eliksirer og jobber ekstra godt med svarteforsvar for Slurs skyld! :D
Brukerens avatar
Channe
Galtvortskolens beste medlem
 
Innlegg: 5601
Registrert: 14 Des 2008 14:11


Re: GaltvortSkolen følger bok/film seks og syv? (Diskusjon)

Innlegg Ashley Yates » 11 Aug 2009 20:49

Lulz, Channe xD

Okey, enig med dere folx, stryk min forrige ><"
For mange gode argumenter, og er vel egentlig ganske enig med Isa om hva Humlesnurr er og ikke er xD xP >.>
Ashley Yates
 


Re: GaltvortSkolen følger bok/film seks og syv? (Diskusjon)

Innlegg MAP » 27 Sep 2009 21:19

Rektor Humlesnurr skrev:Dette er et tema jeg har tenkt lenge på, og jeg tror avgjørelsen stopper på at vi følger bok 6. Det vil si at vi vil gjøre enkelte forandringer som at Slur underviser i svarteforsvar og at Snilhorn underviser i eliksirer. Samtidig vil vi også gjøre noen egne friheter som å la Rektor Humlesnurr leve evig. Jeg kommer ikke til å kvitte meg med den rollefiguren, fordi alle her på GS har et spesielt forhold til han.

Forandringene vil mest sannsynelig skje i slutten av juli eller i august. Vi trenger mer bildemateriale og hendelsesforløp i fra siste HP film, før jeg kan avgjøre alle forandringene.
så ja, vi vil følge bok 6, til en viss grad


JAAA! : D
Bilde
MAP
Prefekt
 
Innlegg: 183
Registrert: 28 Des 2008 14:17



Gå til Galtvortskolen

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

cron