Galtvortskolens forslagstråd V2

Alt som omhandler Galtvortskolen, og ikke hører hjemme i noen av de andre kategoriene. Du finner også informasjon fra rektor og administratorer her.

Re: Galtvortskolens forslagstråd V2

Innlegg Janey I Johnson » 09 Jun 2016 13:04

^kva lenkje meiner du?
Hennes navn det e Helle, hun kjører på vei og gater.
"We are all broken. We all depend upon each other for support and compassion."
Janey I Johnson
Master of forums
 
Innlegg: 2564
Registrert: 25 Des 2008 23:47


Re: Galtvortskolens forslagstråd V2

Innlegg Eàmané Wesenberg » 09 Jun 2016 19:50

bjornolsen skrev:Er det mulig å få linken?

Du mener kanskje http://www.galtvortskolen.net?
Bilde

Hello, my name is Kami
Brukerens avatar
Eàmané Wesenberg
Trollmannsjakkmesteren
 
Innlegg: 4982
Registrert: 14 Des 2008 13:44
Bosted: Jamba


Re: Galtvortskolens forslagstråd V2

Innlegg Erica F. DeNima » 04 Sep 2016 17:11

Nå er jo ikke jeg sikker på om 1, noen leser dette i det hele tatt, eller 2, om det har blitt foreslått før, men jeg synes at noe burde gjøres med det at man logges ut for inaktivitet etter en halvtime eller hva det nå er. Har tusenvis av ganger brukt laaang tid på å gjøre meg flid med enten en profil, en velskrevet ugle, et notat eller lignende. Så klikker jeg "send" eller "lagre", og POFF, BORTE! Du må være logget inn for å se denne siden! Ugle ikke sendt, notat ikke lagret, profil ikke oppdatert. Det hender jeg klarer å få det tilbake ved smart tilbake-klikking og andre faner og sånt, men det er likevel en av de funksjonene jeg liker minst ved siden. Å utvide fristen til en time er kanskje en løsning, men sånn det er nå er det bare urimelig. Man burde ikke behøve å klikke seg rundt for å anses som aktiv på en side som i stor grad baserer seg på skriving, ikke klikking. De fleste vil nok si seg enige i at det ikke er duellfunksjonen eller oppdrag som er det interessante med siden, men å skrive gode, spennende rollespill og lage detaljerte historier og bakhistorier. Det burde ikke være noen tidsfrist på gode historier.
Lyriel Cooper: metamorphmagus, Hufflepuff beater and prankster extraordinaire.
Brukerens avatar
Erica F. DeNima
Futt
 
Innlegg: 18
Registrert: 25 Aug 2012 07:20
Bosted: Østfold


Re: Galtvortskolens forslagstråd V2

Innlegg Lyion » 21 Sep 2016 21:31

Legg inn alle tryllestavene man kan få tildelt på pottermore i olivanders :D Finner ikke min egen, ikke engang en i rett størrelse.
Lyion
 
Innlegg: 1
Registrert: 21 Sep 2016 21:28


Re: Galtvortskolens forslagstråd V2

Innlegg Erica F. DeNima » 05 Okt 2016 19:32

Lyion skrev:Legg inn alle tryllestavene man kan få tildelt på pottermore i olivanders :D Finner ikke min egen, ikke engang en i rett størrelse.


Det finnes jo uendelig mange kombinasjoner på Pottermore, da, og det er umulig å få med alle, for ikke å snakke om ganske unødvendig. Bare kjøp en stav, og skriv på profilen at du har en helt annen stav. Hvis man måtte følge "eiendeler"-funksjonen slavisk, ville det blitt en ganske kjedelig side.
Lyriel Cooper: metamorphmagus, Hufflepuff beater and prankster extraordinaire.
Brukerens avatar
Erica F. DeNima
Futt
 
Innlegg: 18
Registrert: 25 Aug 2012 07:20
Bosted: Østfold


Re: Galtvortskolens forslagstråd V2

Innlegg Nymphe anemone » 07 Okt 2016 20:11

hei, dette er vel ganske unødvendig men jeg lurte på om dere kunne gjøre rpgchatten sitt vindu litt mingere det er plagsomt å må skrolle opp å ned når noen skriver noe nytt

jeg synes det burde gå an å slette kommentarer i gjestebøker eller på forsiden

ADMINEDIT: Satt saman til eitt inlegg. Unødvendig med dobbelpost med så kort tid mellom. - Helle
Nymphe anemone
 
Innlegg: 3
Registrert: 07 Okt 2016 18:36


Re: Galtvortskolens forslagstråd V2

Innlegg Erica F. DeNima » 13 Okt 2016 10:01

Jeg har lagt merke til at mange nye brukere ofte har brukernavn som ikke passer helt inn i "malen" for karakternavn på siden, og som derfor oppfattes som litt useriøse.

Eksempler på dette:
HarryPotter101 (Where to start? Tall i brukernavnet, for det første)
Anna (Bare fornavn)
frida olsen (Liten forbokstav)
NilsHansen (Uten mellomrom)
Hermine Wiltersen (Kombinasjon av to hovedperson-navn fra bøkene)
Hestejente03 (Ikke et GS-navn i det hele tatt)

Mange av disse er ikke spamprofiler, men karakterer som ikke visste hvordan man bygger opp et brukernavn på Galtvortskolen. Kanskje det kan være smart å inkludere et punkt i RPG-guiden som detaljerer litt mer nøye hvordan man kan bygge opp et karakternavn? Dvs. med fornavn+etternavn og stor forbokstav. I og med at man ikke kan se karakterene på siden før man har logget inn, så vet man ikke hva slags brukernavn folk flest har på siden før den første brukeren allerede har blitt laget. Å informere om dette på forhånd fører forhåpentligvis til at nye brukere blir integrert raskere. Dette er kanskje spesielt viktig i og med at navnebytte er en av funksjonene på siden som koster ekte penger.
Lyriel Cooper: metamorphmagus, Hufflepuff beater and prankster extraordinaire.
Brukerens avatar
Erica F. DeNima
Futt
 
Innlegg: 18
Registrert: 25 Aug 2012 07:20
Bosted: Østfold


Re: Galtvortskolens forslagstråd V2

Innlegg Nymphe anemone » 27 Nov 2016 14:02

Wednesday_Rivera skrev:Hei! Vet ikke om dette blir lest mer jeg, men jeg prøver!
Jeg har flere venner som er intressert i GS, men som sliter litt med det å skulle rolle som 11åringer... Jeg er veldig for heksamensløsningen, men hadde det vært en mulighet å ha den litt oftere? At man "gjør seg fortjent" til den på en slags måte, at når man har gjort så og så mange lekser og vært med i så og så mange timer kan man ta neste Heksamen? Skjønner om det blir for komplisert, syns bare det er kjedelig at enkelte ikke blir med grunnet dette...



enig :D
Nymphe anemone
 
Innlegg: 3
Registrert: 07 Okt 2016 18:36


Re: Galtvortskolens forslagstråd V2

Innlegg Eàmané Wesenberg » 29 Nov 2016 20:21

Ingen som administrerer GS leser dette forumet, jeg bare sier det.
Bilde

Hello, my name is Kami
Brukerens avatar
Eàmané Wesenberg
Trollmannsjakkmesteren
 
Innlegg: 4982
Registrert: 14 Des 2008 13:44
Bosted: Jamba


Re: Galtvortskolens forslagstråd V2

Innlegg Ivory Yovaile » 02 Mar 2017 11:05

Eàmané Wesenberg skrev:Ingen som administrerer GS leser dette forumet, jeg bare sier det.

#1 admin right here
bro you look so cute right now. dude you are so fucking adorable
Brukerens avatar
Ivory Yovaile
Ungarsk hornsvans
 
Innlegg: 8538
Registrert: 26 Mai 2010 17:53
Bosted: Royal bed.



Gå til Galtvortskolen

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester

cron