Den nye genrasjonen:

Alt som omhandler Galtvortskolen, og ikke hører hjemme i noen av de andre kategoriene. Du finner også informasjon fra rektor og administratorer her.

Den nye genrasjonen:

Innlegg Telonius P. Parker » 09 Mar 2011 16:44

Jeg tenkte... Jeg har vært Telonius Parker fryktelig lenge. Helt siden jeg kom sent i 2005 eller tidlig i 2006. Og for de av dere som har rollespillt med "Herr Telonius Parker" og syns det er urealistisk at han plutselig er voksen, i full jobb og familie, så er sannheten at jeg er litt lei av ham. Det jeg tenkte var at Telonius som voksen er et "skalkeskjul."
Telonius skal byttes ut med sønnen Didrik Parker etter leiren, eller kanskje når den nye siden er klar? Jeg ser nå at det var en tåpelig idé. Men uansett;
Hadde det ikke vært moro med en RPG der barna til GS medlemmer dukket opp og diskuterte Galtvort som et nytt og spennende sted, og foreldrene. Didrik Parker, som er elev i huset Griffing, i kontrast til Smygard faren sin, har vokst opp med en kjærlig familie i et god miljø og familie og venner som bryr seg om ham. Jeg tipper han ville blitt temmelig irrtert hvis noen fortalte ham hvilken snobbete drittsekk faren var da han gikk på Galtvort som elev. Den neste genrasjonen hadde kanskje vært et alternativt forsøk på å få tilbake litt av den magien som forsvant tidligere? Bare forslag. Eksempel:

Telonius Parker:
Telonius Parker er en fullblods trollmann som er eneste sønn av Patrick og Leonora Parker, og jobber nå i Avdelingen for magisk justis i Magidepartementet, som svartspaner. Han er høy og tynn som Humlesnurr, men atskillig mer bredskuldret og har bølgende mørkt hår, som er på lengde med Gyldeprinz Gulmedals. Med mørke øyne, som en gang utrykket en slags kald, beregnende spottelse, men nå stråler av varme. Han en vennligsinnet mann, og kan alltid se noe godt i andre, skjønt at etter opplæringsperioden på svartspanerakademiet, har mentoren hans Alastor Bister overført litt av sin egen intensitet over til ham, så det er ikke fritt for at Telonius kan være overbeskyttende ovenfor dem han bryr seg om. Men slik var det ikke alltid. Innen den tid Telonius Parker først ankom Galtvort høyere skole for hekseri og trolldom, var valghatten knapt nær hodet hans, før han ble plassert i Smygard. Han var en aristokratisk, snørrhoven blære som så ned på mange andre elever, og til og med lærere ved skolen. Som Aristokratsønn hadde han mottatt privatundervisning i feriene i kunsten vi i dag kjenner som trollmannsduellering, og det er ikke fritt for at hans overlegne duellferdighet var en sentral faktor i at han var så arrogant som han var, og da han i løpet av skoledagene vant flere priser for sitt sterkeste, opphøvde talent, hjalp det ikke noe større på arrogansen. Tvert i mot, det ble verre. Han hadde høye tanker om de såkalte "fullblodsverdiene" og fant svart magi ytterst facinerende. De siste årene på skolen kunne man ofte høre ham skryte om hvordan Voldemort (Mørkets herre) så ting fra riktig sted. At han gladelig ville gå innenfor Voldemorts krets av Dødsetere uten å nøle. Men en dag skjedde det noe. På avgangsåret på skolen lærte han hva det vil si å være offer for innflytelse og påvirkning av svartekunstene, (noe som vil vise deg på sommerleiren 2011, hvor dette blir min siste tur.) Og dette forandrer ham fullstendig.

Didrik Parker:
Didrik Parker er en halvblods trollmann og er eldste sønn av Telonius og Marie Parker. Med en trollmannsfar og en gompemor, bor de i et trivelig hus i Gudriksdal, som for øyeblikket er sterkt beskyttet, slik at ikke noen av fiendene til faren, som er svartspaner, skal kunne komme nær dem. Telonius hadde latt vær å nevne for Didrik at magi eksisterte, selv når herr Parker så tegn til at sønnen var i besittelse av magiske evner. Didrik fikk ikke vite at han var en trollmann før en regnfull natt, hvor tordnet rullet, og regnet hamret på ruta. Og han reiste prøvde og reise seg opp fra senga, men klarte ikke, han var som limt til sengetøyet som fanget ham som en tvangstrøye, og når han hadde prøvd og hoppe ut av sengen, og skulle til og ta sats, falt han igjennom senga og gulvet under som om det var luft, og landet skrekkslagen og redd på gulvet i stua, og det var ikke før faren våknet av de hikstende, redde skrikene hans og gikk ned og så sønnens redde ansikt, at han fortalte sønnen om den store hemmeligheten, og tokk seg fri fra jobb og tokk ham med til Diagonallmeningen. Der de kjøpte Didriks første tryllestav, en haug med morosaker til Didrik, og ikke minst: ISKREM. Didrik er en eventyrlysten gutt, som liker og være sammen med venner, når han ikke er sammen med foreldrene på på friperiodene til faren hans i feriene. Han har arvet trekk fra begge foreldre. Han er ikke særlig høy for alderen, men er noe kraftigere i overkroppen enn det som er vanlig å se på en elleve år gammel gutt, mørkt hår og klare, blå øyne. Han liker ikke at noen snakker stygt om foreldrene hans. Han har en mindre bror på ti som heter Sigvart (Siggen) og en lillesøster på fem som heter Dorothea (Do-hetta for ert, og Doro som kallenavn).
Gudfaren hans er Pikey LaPuma.
Sist endret av Telonius P. Parker den 25 Nov 2011 15:01, endret 1 gang
Telonius P. Parker
Prefekt
 
Innlegg: 168
Registrert: 19 Mar 2009 13:17


Re: Den nye genrasjonen:

Innlegg Eàmané Wesenberg » 10 Mar 2011 01:44

Jeg liker greia, men jeg kommer antagelig ikke til å la noen etterkommere havne på Galtvort fordi jeg egentlig er litt lei historien generelt. Om vi lager en forum-rpg om det er en annen sak. Jeg savner litt da folk gjorde det. Jeg har jo fortsatt lyst til å gjøre noe mer med Dwareniel og en tenårings-Texas, men .... ikke på hovedsiden. De passer ikke der.
Bilde

Hello, my name is Kami
Brukerens avatar
Eàmané Wesenberg
Trollmannsjakkmesteren
 
Innlegg: 4982
Registrert: 14 Des 2008 13:44
Bosted: Jamba


Re: Den nye genrasjonen:

Innlegg Channe » 10 Mar 2011 17:42

Jeg har en god plan for ungen til Channe, jeg. ^^
Brukerens avatar
Channe
Galtvortskolens beste medlem
 
Innlegg: 5601
Registrert: 14 Des 2008 14:11


Re: Den nye genrasjonen:

Innlegg Telonius P. Parker » 10 Mar 2011 19:04

Litt lei historien generelt? Hvordan da?
Telonius P. Parker
Prefekt
 
Innlegg: 168
Registrert: 19 Mar 2009 13:17


Re: Den nye genrasjonen:

Innlegg Eàmané Wesenberg » 11 Mar 2011 00:56

Telonius P. Parker skrev:Litt lei historien generelt? Hvordan da?

Historien om Dwareniel, Eàmané og familien deres. Jeg har spunnet på den siden 2004, liksom.
Bilde

Hello, my name is Kami
Brukerens avatar
Eàmané Wesenberg
Trollmannsjakkmesteren
 
Innlegg: 4982
Registrert: 14 Des 2008 13:44
Bosted: Jamba


Re: Den nye genrasjonen:

Innlegg Sine Metu » 11 Mar 2011 13:51

Eàmané Wesenberg skrev:Jeg liker greia, men jeg kommer antagelig ikke til å la noen etterkommere havne på Galtvort fordi jeg egentlig er litt lei historien generelt. Om vi lager en forum-rpg om det er en annen sak. Jeg savner litt da folk gjorde det. Jeg har jo fortsatt lyst til å gjøre noe mer med Dwareniel og en tenårings-Texas, men .... ikke på hovedsiden. De passer ikke der.


Samme her. Har en hel friggins historie om ungen til Cæss, men den egner seg ikke noe særlig på hovedsiden. Jeg er for en forumrpg, though.
Ikke trykk her. Jeg advarte deg, altså.
Sine Metu
Rektor Humlesnurrs yndlingselev
 
Innlegg: 4804
Registrert: 16 Des 2008 19:35


Re: Den nye genrasjonen:

Innlegg Twiggy Watcliff » 12 Mar 2011 17:25

Jeg husker da vi forumRPG-et som gærninger. HERREGUD, HUSKER DU THE TRIP, MANE?! <3
Livet er som en eske konfekt, som Forest Gump sier. Ikke fordi du ikke vet hva du får, men fordi 80 % av det smaker dritt.
Brukerens avatar
Twiggy Watcliff
Heksebrygg
 
Innlegg: 2828
Registrert: 14 Des 2008 22:57


Re: Den nye genrasjonen:

Innlegg Eàmané Wesenberg » 12 Mar 2011 23:52

Twiggy Watcliff skrev:Jeg husker da vi forumRPG-et som gærninger. HERREGUD, HUSKER DU THE TRIP, MANE?! <3

Jeg gjør, men det var jo ikke på dette forumet en gang ^^'
Bilde

Hello, my name is Kami
Brukerens avatar
Eàmané Wesenberg
Trollmannsjakkmesteren
 
Innlegg: 4982
Registrert: 14 Des 2008 13:44
Bosted: Jamba


Re: Den nye genrasjonen:

Innlegg Telonius P. Parker » 15 Mar 2011 09:52

Ok... Men jeg likte ideen. ^^'
Telonius P. Parker
Prefekt
 
Innlegg: 168
Registrert: 19 Mar 2009 13:17


Re: Den nye genrasjonen:

Innlegg Eàmané Wesenberg » 16 Mar 2011 19:06

Men kan vi ikke lage noe på forumet, da?
Bilde

Hello, my name is Kami
Brukerens avatar
Eàmané Wesenberg
Trollmannsjakkmesteren
 
Innlegg: 4982
Registrert: 14 Des 2008 13:44
Bosted: Jamba



Gå til Galtvortskolen

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester

cron