For lite mobbing på GS?

Alt som omhandler Galtvortskolen, og ikke hører hjemme i noen av de andre kategoriene. Du finner også informasjon fra rektor og administratorer her.

Re: For lite mobbing på GS?

Innlegg Eàmané Wesenberg » 24 Jun 2011 10:49

Det farlige er ikke å slenge med leppa, men å prøve å få tak i den etterpå.
Bilde

Hello, my name is Kami
Brukerens avatar
Eàmané Wesenberg
Trollmannsjakkmesteren
 
Innlegg: 4982
Registrert: 14 Des 2008 13:44
Bosted: Jamba


Re: For lite mobbing på GS?

Innlegg Donarcia » 26 Jun 2011 23:29

Ordentlig mobbing som i form av den Olweus og disse forskerne har kommet fram til er neppe noe bra for miljøet, men litt erting og kvalme kan være med på å skape en mer nyansert forskjell mellom husene, og det mener jeg bare er positivt for å skape et realistisk rollespillsmiljø. En Smygarding skal ikke gi en kopp med varm honning til en Håsblås-elev, han skal helle det utover bordet, if you get the drill. ;)
- For rett skal være rett
Brukerens avatar
Donarcia
Førsteklasse trollmann/heks
 
Innlegg: 26
Registrert: 14 Des 2008 21:53


Re: For lite mobbing på GS?

Innlegg Sine Metu » 30 Jun 2011 16:16

Donarcia skrev: En Smygarding skal ikke gi en kopp med varm honning til en Håsblås-elev, han skal helle det utover bordet, if you get the drill. ;)


Eventuelt over ham.

Det er lov til å tenke selv, da. Hva virker fornuftig i ditt eget hode?
Ikke trykk her. Jeg advarte deg, altså.
Sine Metu
Rektor Humlesnurrs yndlingselev
 
Innlegg: 4804
Registrert: 16 Des 2008 19:35


Re: For lite mobbing på GS?

Innlegg Moe Alice Rainfall » 01 Jul 2011 10:50

Alle store onde herskere var smygardinger, men ikke alle smygardinger er store onde herskere. Eller noe slikt
(du får lov og kalle meg Mari)
Brukerens avatar
Moe Alice Rainfall
Psykoblokkhåndterer
 
Innlegg: 2310
Registrert: 08 Mai 2010 13:39


Re: For lite mobbing på GS?

Innlegg Joke Luminou » 10 Jul 2011 17:11

Marion Bother skrev:Noe i den duren, ja. Men altså. Vi har jo eksempler på griffinger som har blitt onde også. Pittelpytt, f.eks.


Her brukes ordet 'ond' litt løst, da. I min oppfatning så var ikke han 'ond', han bare tok noen jævlige valg. Den eneste 'onde' personen var Voldemort. Null hemninger whatsoever.
“There are two tragedies in life. One is to lose your heart's desire. The other is to gain it.”
Brukerens avatar
Joke Luminou
Legende
 
Innlegg: 5940
Registrert: 26 Des 2009 23:21
Bosted: Rogaland


Re: For lite mobbing på GS?

Innlegg Sarphire de Zimri » 18 Jul 2011 16:41

Må bare først og fremst si at jeg ikke fikk lest alle sidene på denne tråden (kom til 10-11 før jeg hoppet til 21 eller noe sånt) , men jeg "tar til meg" det som ble sagt i de første sidene, om at Smygardingene ikke oppførte seg så veldig... Smygard-aktig lengre.

Jeg prøvde å være aktiv her for... Litt over et halvt år siden tror jeg, og så klarte jeg å "glemme" hele siden. Var ikke før i går kveld at jeg tilfeldig kom på det igjen. Siden jeg da ikke hadde vært innom GS på såpass lenge, så hadde profilen min blitt sletta. Jeg var en Smygarding, husker såpass, og har tenkt å bli Smygarding igjen. Jeg fikk ikke skrevet så veldig mye eller fått skikkelig start på min karakter.
Nå som jeg begynner på nytt igjen, etter å ha lest igjennom de forskjellige innleggende på forumet, skal jeg prøve å la karakteren min bli mer slik en Smygarding kanskje ville vært. Ikke sånn at det blir mot grensen til å bli Mary Sue, men i hvertfall mer Smygarding enn det han var første gangen jeg "lagde" han.

Så for min del har det vel vært en fordel at jeg begynner på nytt igjen, nå som jeg vet hva folket tenker om diverse ting slik som oppførsel og sånt til karakteren. :)

Har ikke så ekstremt mye erfaring med rollespill fra før av, men jeg har "vokst" en del fra første gangen jeg rollespilte for å si det sånn. :)
" 'Giving up' is what kills people. It's only when a person refuses to give up no matter what that they earn the right to walk down humanity's noble pathway." ~ Alucard
Brukerens avatar
Sarphire de Zimri
Fjerdeklasse trollmann/heks
 
Innlegg: 57
Registrert: 04 Aug 2010 06:23
Bosted: Arendal.


Re: For lite mobbing på GS?

Innlegg Aeria Cassandra Mint » 01 Sep 2011 19:04

Virker som det er mange "trender" ute og går på Galtvort for tiden. Som at en god del plutselig er innlagt på St.Mungos..
I believe in Nargles and Crumple-horned snorkacks.
Brukerens avatar
Aeria Cassandra Mint
Tredjeklasse trollmann/heks
 
Innlegg: 43
Registrert: 31 Mar 2011 14:33


Re: For lite mobbing på GS?

Innlegg Eàmané Wesenberg » 01 Sep 2011 21:52

ja, og fiolvann. xD
Bilde

Hello, my name is Kami
Brukerens avatar
Eàmané Wesenberg
Trollmannsjakkmesteren
 
Innlegg: 4982
Registrert: 14 Des 2008 13:44
Bosted: Jamba


Re: For lite mobbing på GS?

Innlegg Tari Almina » 01 Sep 2011 23:04

Før var det gresskarsaft. Det var tider.
we set fire to our insides for fun.
Brukerens avatar
Tari Almina
Spøkelse
 
Innlegg: 1943
Registrert: 14 Des 2008 20:05


Re: For lite mobbing på GS?

Innlegg Eàmané Wesenberg » 01 Sep 2011 23:19

HVA SØREN ER FIOLVANN UANSETT, ER DET VANN MED BLOMSTERSMAK
Bilde

Hello, my name is Kami
Brukerens avatar
Eàmané Wesenberg
Trollmannsjakkmesteren
 
Innlegg: 4982
Registrert: 14 Des 2008 13:44
Bosted: Jamba



Gå til Galtvortskolen

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester

cron