GaltvortSkolen etter Galtvortskolen

Alt som omhandler Galtvortskolen, og ikke hører hjemme i noen av de andre kategoriene. Du finner også informasjon fra rektor og administratorer her.

GaltvortSkolen etter Galtvortskolen

Innlegg Telonius P. Parker » 23 Jun 2010 22:45

Jeg er selvsagt klar over at det for øyeblikket er uaktuelt. Jeg vet naturligvis at mange har forslått dette før meg, men jeg tenkte kanskje at jeg kunne gjøre det igjen, slik at jeg kanskje for en gangs skyld kunne starte en innteressant samtale.

GaltvortSkolen. Etter mitt syn den perfekte harry potter rollespillnettside.
Når du kommer inn får du fort følelsen av en slags tilhørlighet i Harry Potters magiske univers.
Alt dette kan vi selvsagt takke Anica, crewet og Simon for. Men helt hypotetisk, hva om det skjedde en utvidelse?
Vi gikk fra kun rollespille i chat til å ha rollespilltreff. (Sommerleir og Juleball.)
Men hva om det ble utvidet til "Hekserisamfunnet.net". Jeg vet det ville blitt for mye jobb, osv, men bare se det for dere!

når vi da går fra år fem til seks, vet alle at Voldemort er tilbake. Albus Humlesnurr er gjeninnsatt som grandkilikvensibus i det internarsjonale Hekseriforbund, gjeninsatt som Merlinordenen av 1. klasse, som overmagiarius i heksingating, og ikke minst som rektor på Galtvort etter at tidligere rektor Uffert fikk sparken.

Nå trår Dødseterne mer åpent fram, og det har spredd frykt og usikkerhet hos mange trollmenn.
Noe jeg syns hadde vært tøft, er om man starter med den vanlige GaltvortSkolen der man er elev ved Galtvort og må gå ut alle de syv årene med skoleutdannelse. Men hva skjer etterpå?

Min idé er at etter at man har tatt heksamen i 7. klasse kommer man automatisk til klasse: 0 og er "voksne." da har man tilgang til sider "mindreårige" ikke har. Et eksempel:

Vi kan ha det slik at man for eksempel kan velge hvor man vil "bo". Eks:

Gudriksdal
Søndre Syting
Wiltshire
London
Oxford
Spinnstubben
Ildering Sankt Veit
Dundre Dårlig
Lilleheng
Storeheng
Et rom på Den lekke heksekjel
Gompehotel

Disse stedene trenger ikke finnes. Det kan liksom bare stå på profilen at foreksempel:
Navn: Telonius Parker. Hus: Tidligere Smygard. Bor: Gudriksdal.
Så velger du liksom "Hus" på nytt. Det vil si at der det sto "Hus" før, vil det da stå "Jobb" og det må du søke om (velge jobb) i MD.
Og så redigerer man den gamle profilen fra GS.

Menyen kan være slik:

Deg:
# Uglepost: 0
# Vis din profil
# Oppdater din profil
# Dine eiendeler
# Dine brukte eiendeler
# Farge på navn
# Bytt passord
# Usynlighetskappe
# Ditt dyr
# Notater

I Magidepartementet:
# Kontoren (Snakk med ansatte. Et kontor der du forteller hvem du sender inn "magibrev" til, og du får svar fra ønsket individ, som f.eks herr Wiltersen, Bloeuf, Grimst, Uffert, osv. og se på kontorinfo der det står om avdelingenes jobber)
# Søk jobb
# Reglene (for nettsiden)

Utenfor Magidepartementet
# Aviser
# Flirgott hvelv 713
# Flirgott bank
# Diagonallmenningen. (Identisk med den elevene har, bare med en chat i tillegg.)
# Besøk Galtvort
# RL Chat

Jeg har merket meg at det er en stille og av og til småkjedelig stemning på GS, så det kunne vært en chat der det er Dødseterangrep under "Planlagte rollespill." i den chatten, siden Dødsetere da trår åpent fram.

Når man søker jobb, får man et nytt "hus". I stenden for "Hus" og Griffing, Ravnklo, Smygard eller Håsblås, kan det stå: "Jobb" og alternativene du velger som hus er:


Ansatt i: Avdelingen for magisk Justis
Ansatt i: Avdelingen for internasjonalt magisamarbeid
Ansatt i: Avdelingen for magisk transport
Ansatt i: Avdelingen for oppsyn og kontroll med magiske vesener
Avdelingen for magiske uhell og katastrofer
Ansatt i Mysterieavdelingen

og litt mer konkrete beksrivelser.

Ansatt som Svartspaner
Ansatt i Magipolitiet
Ansatt som forbannelsesknekker
Ansatt som Dragepasser
Lærer (Da på en annen magiskole enn Galtvort)
Rektor (Da på en annen magiskole enn Galtvort)

Det hadde også vært gøy om utgåtte elever kunne besøke slektninger, venner og gamle lærere.
Men at det var mye mer begrenset enn før. Du kan bruke:

"Storsalen"
"Rollespill" (Helst hvis det skal være fest/feiring og ikke skoletime)
"Kontorene"
"Oppslagstavle."

Men man har ikke lenger tilgang på Oppholdsrom eller bibliotek, eller klasserom lenger.

Og om man kunne velge en framtid som "Dødseter" så er det bare noe man sier i fra om til en administrator, så vil det i rollespillchat stå eks. "Telonius Parker (Dødseter)" hvis man da har en rollespillchat som man deler mellom "Galtvort" og "verden utenfor" eller om de har en hver.

Andre muligheter i chatten kan være de vi alt har, og:

Departementsansatt
Svartspaner

Diskuter hva dere syns om ideen her:
PS: Dette er selvsagt bare en diskusjon vi tar for hyggens skyld, om noen da liker tanken.
Sist endret av Telonius P. Parker den 23 Jun 2010 23:06, endret 2 ganger.
Telonius P. Parker
Prefekt
 
Innlegg: 168
Registrert: 19 Mar 2009 13:17


Re: GaltvortSkolen

Innlegg Isabel Hunter » 23 Jun 2010 22:53

Vet du, Parker, dette var faktisk en rimelig god idé.
Jeg tror problemet er at dette vil være altfor mye jobb for teamet vi har nå, ettersom det vil kreve så immenst mye planlegging, at det nesten måtte samles et nytt team som kunne jobbe eksklusivt på denne delen av siden.
Idéene om karrierer er flott, men det måtte vært litt fler valgmuligheter enn det som er skrevet ned i forslaget (selv om jeg antar dette bare er eksempler).
Enda et mulig problem ville vært hvordan man skulle flettet denne grenen av GS inn i skole-GS.

Alt i alt synes jeg dette er et flott forslag, men jeg tviler på at GS-teamet har ressurser, tid og mennesker nok til å utføre det.
Bilde Bilde
Brukerens avatar
Isabel Hunter
Galtvortskolens beste medlem
 
Innlegg: 5648
Registrert: 15 Des 2008 17:46
Bosted: Kingston upon Thames, London, United Kingdom.


Re: GaltvortSkolen

Innlegg Telonius P. Parker » 23 Jun 2010 22:59

Isabel Hunter skrev:Vet du, Parker, dette var faktisk en rimelig god idé.

Jeg har mine stunder. :P


Du har sikkert rett. Både i dette med folk og resusser og at det bare var eksempler.

Men hvis vi ser bort i fra kodingen osv, som Simon måtte ha slitt med, kunne Anica samlet et team med ordentlig gamle, erfarene medlemmer til å hjelpe til å holde styr der. Det kan eksempelvis være: Deg, meg, Pikey LaPuma, Anchalott Asimka, Skake Lotus, Allabaro, osv. Om de hadde vært innteressert.

Personlig tror jeg ikke det ville vært så mye jobb som det kan se ut til, siden "Jobb" og "Hus" er ting som man selv automatisk la til på profilen. Og da var jo det meste jeg skrev så mye om gjort. x)

PS: Siden jeg ikke er i rolle her, syns jeg av en eller annen bisarr, uforklarlig grunn at det ville vært hyggeligere om du kaller meg "Simen" eller "Telo", fordi det appelerer sterkere til "Telonius bak Telonius." liksm. xD
Telonius P. Parker
Prefekt
 
Innlegg: 168
Registrert: 19 Mar 2009 13:17


Re: GaltvortSkolen

Innlegg Sine Metu » 23 Jun 2010 23:07

Hirr hirr, dette er et prakteksempel på en våt drøm hos meg. (Ja, jeg har sære sånne drømmer. HAR DU NOE IMOT DET?!?! D:)

Selvfølgelig hadde dette tatt for stor plass og overbelastet systemet og ikke minst vært dyrt, men herreguud. xD
Ikke trykk her. Jeg advarte deg, altså.
Sine Metu
Rektor Humlesnurrs yndlingselev
 
Innlegg: 4804
Registrert: 16 Des 2008 19:35


Re: GaltvortSkolen etter Galtvortskolen

Innlegg Telonius P. Parker » 23 Jun 2010 23:14

Vært dyrt? Hvorfor det? En venn av meg koder nettsiden til en støtteforening for funksjonshemmede, det er riktignok ikke en like populær side som denne, men der koder webmasteren siden gratis, akkurat som Simon gjør, og det koster ikke mer for nettsdien enn det beløpet du betaler i mnd for domenet eller hva du nå skal betale for. Kodene lager du selv, ved egen hjelp, så hvorfor skulle det koste penger?

Men du har rett, for at dette skulle vært mulig, hadde vi behøvd en bedre server.
Telonius P. Parker
Prefekt
 
Innlegg: 168
Registrert: 19 Mar 2009 13:17


Re: GaltvortSkolen

Innlegg Isabel Hunter » 23 Jun 2010 23:42

Telonius P. Parker skrev:
Isabel Hunter skrev:Vet du, Parker, dette var faktisk en rimelig god idé.

Men hvis vi ser bort i fra kodingen osv, som Simon måtte ha slitt med, kunne Anica samlet et team med ordentlig gamle, erfarene medlemmer til å hjelpe til å holde styr der. Det kan eksempelvis være: Deg, meg, Pikey LaPuma, Anchalott Asimka, Skake Lotus, Allabaro, osv. Om de hadde vært innteressert.

Personlig tror jeg ikke det ville vært så mye jobb som det kan se ut til, siden "Jobb" og "Hus" er ting som man selv automatisk la til på profilen. Og da var jo det meste jeg skrev så mye om gjort. x)

Det med å samle et team med erfarne medlemmer (med peiling på enten administrering, rollespilling, eller helst begge delene) er en god idé, og det kunne vært gjennomførbart på det viset.
Problemet er kodingen og serveren, som dere påpeker. Øhhhh ja. pow pow.
Bilde Bilde
Brukerens avatar
Isabel Hunter
Galtvortskolens beste medlem
 
Innlegg: 5648
Registrert: 15 Des 2008 17:46
Bosted: Kingston upon Thames, London, United Kingdom.


Re: GaltvortSkolen etter Galtvortskolen

Innlegg Telonius P. Parker » 24 Jun 2010 09:32

I know. Uheldigvis serveren... Men det er jo moro og diskutere dette alikevel da. ;)

Jeg vil nødig kritisere teamet, men det å endelig gå ut av 7. klasse og måtte begynne fra bånn av virker litt... Unnskyld om dere syns jeg er altfor frekk nå, virker liksom veldig ensformig, tenker jeg.

PS: Sorry, jeg mente Snake Lotus. ^^'
Telonius P. Parker
Prefekt
 
Innlegg: 168
Registrert: 19 Mar 2009 13:17


Re: GaltvortSkolen etter Galtvortskolen

Innlegg Ella Iselin Howells » 24 Jun 2010 11:54

Jeg likte planen. Selv om vi trenger flere medlemmer for å få det gjennomført ;)
Altså. Serveren og blabalba. Probleeem.
Men også at det er så mye å velge.
Du kan velge deg inn i magidepartementet hvor du videre må velge avdeling osv.
For at det skal bli gøy må vi få flere medlemmer.
Men jeg likte det da! :D
Bilde
Brukerens avatar
Ella Iselin Howells
Basilisken i Mysteriekammeret
 
Innlegg: 2760
Registrert: 21 Feb 2010 15:10
Bosted: Oslo, Norge


Re: GaltvortSkolen etter Galtvortskolen

Innlegg Telonius P. Parker » 24 Jun 2010 12:07

Du jobber ikke ordentlig i departementet. Du velger "Bor" og navnet på stedet, og "Jobb" for eksempel "Avdelingen for magiske uhell og skader." og det vil dukke opp på profilen, akkurat som vi har: Navn, Hus, Klasse, osv nå.
Telonius P. Parker
Prefekt
 
Innlegg: 168
Registrert: 19 Mar 2009 13:17


Re: GaltvortSkolen etter Galtvortskolen

Innlegg Ella Iselin Howells » 24 Jun 2010 12:11

Telonius P. Parker skrev:Du jobber ikke ordentlig i departementet. Du velger "Bor" og navnet på stedet, og "Jobb" for eksempel "Avdelingen for magiske uhell og skader." og det vil dukke opp på profilen, akkurat som vi har: Navn, Hus, Klasse, osv nå.


Jajo. Men du skrev noe om at det kommer ny chat ogsånn .. 0o
Storsalen forsvinner ellernoe
Bilde
Brukerens avatar
Ella Iselin Howells
Basilisken i Mysteriekammeret
 
Innlegg: 2760
Registrert: 21 Feb 2010 15:10
Bosted: Oslo, Norge



Gå til Galtvortskolen

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 44 gjester

cron