Maureen Trecker » 11 Mar 2012 18:00
Først må jeg si at jeg beundrer din tålmodighet til tegningen. Har blitt inspirert av deg til å tegne noe eget, men blir bare trist når det ikke blir pent i det hele tatt.
Så var det denne konkurransen, da. Jeg tror jeg hadde spist opp hatten min om du tegnet Maureen for meg. Ikke ta det bokstavelig, men jeg har en hatt, og hadde blitt overlykkelig om du hadde tegnet. Anyway. Maureen er jenta som ikke helt skjønner greia med å gre håret. Konstant bustete er det. Men innslag av både krøller og floker, kan det lett forveksles med et kråkerede. Fargen stemmer også med kråkereder. Brunt, med rødlisge innslag innmellom. Altså, brun som i en sjokoladeplate fra freia. 200 g, 304 kCal, så vidt jeg kan huske. Rekker henne til litt under de såvidteksisterende brystene. Gidder ikke klippe det, noe slm resulterer i at det er nokså slitt. Håret er bare en av bidragsyterne til at jenta er fint lite attraktiv. Øynene er forholdsvis normale, da. Litt hazel-ish farge, med brun i bunnen. De er egentlig litt store i det lille ansiktet, ja, litt for store for hele henne. Hun har en liten, oppstoppernese, gjerne sammeligne den med hoppbakken i Holmenkollen. Munnen også, liten som bare det. Er litt der at hun hadde ikke fått en spiseskje inn i munnen, for å si det slik. Det vesle fjeset er så godt som rundt, med ovale tendenser.
Kroppen er liten, som alt annet. 15-16åringen er rundt 162 centimeter høy, og ser for meg at hun veier rundt 44 kg. Spising er nemlig ikke det beste hun vet. Har et par komplekser for kroppen sin, lever i troen på at hun er litt tung. Man kan forresten heller ikke si at hun er velutviklet. Sammenligne henne gjerne med en strek. Dårlig med former. Puppene er der, men det er bare så vidt. Relativt korte og tynne bein, det samme med armene. Det sier seg jo også selv, at hun ikke er spesielt tykk med sine kiloer.
Sånn klesmessig er hun oftest å se i skoleuniformen. Perfeksjonist som hun er, skal i allefall klærne være pene. Egentlig litt selvmotstridende, men det er nå så. Ravnkloslipset er alltid knytt med double winsdor, så godt som plettfritt. Skoene er blanke, og så videre. You name it. Men, om hun faktisk ikke går med skoleuniformen, kan hun dra på seg mye rart. Stripete knestrømper, sorte skjørt, digre halskjeder, eller rett og slett bare en blå kjole. Med stropper, så den ikke faller ned. Det skal legges til at det man ser av huden hennes, er blekt.
Selv synes jeg Maureen er teit, men jeg er glad i henne. Forresten, jeg antar du synes det er lettere å tegne en person du vet noe om personligheten til også, så vi kan ta den i korte trekk. Spydig. Sarkastisk. Hevede bryn. Innbilskhet. Maureen har egentlig dårlig selvtillit, men hun fremstår som noe litt annet. Mot elever hun vet ikke kan røre henne, er hun rappkjeftet som bare det, og kommenterer gjerne alle feil hun kan finne. For, jenta er smart, skarp og intelligent, dermed fullstendig klar over at hun lett overgår en del mennesker. Hun er utrolig dårlig i transfigurasjon, da.
Også, for kreativitetens skyld;
-Maureen klarer absolutt ikke å gå i høye heler.
- Har en forferdelig håndskrift.
-Fire føflekker på rad, like over venstre ankel.
-Redd for Hagrid.
Så lurer du kanskje, hvorfor skulle jeg gidde å tegne denne absurde karakteren? Vel, hun er rar, ja, men kanskje det kan være en spennende utfordring, det å tegne en mindre pen person.. Hva vet jeg.
Krysser armer og bein, jeg.
-Eline.
How come Ravenclaw is so much better than all of the other houses? This question is actually rhetorical, I just wanted to draw attention to the fact.