Skoleregler ved britiske skoler

Her finner du informasjon, minnetråder og andre ting relatert tilde offisielle arrangementene til Galtvortskolen.

Re: Skoleregler ved britiske skoler

Innlegg susan pevensie » 05 Des 2010 21:50

synes de regleneer greie jeg de går jo lissom ikke rundt og måler heler og skjørtelengde så...
vi er alle solbarn av Ludde Lys, bli et solbarn i dag du og! Se her for nærmere info.

Rlblogg: http://thehogwartsgirl.wordpress.com/

huffies <3
susan pevensie
Ministerkandidat
 
Innlegg: 230
Registrert: 07 Mar 2010 17:33


Re: Skoleregler ved britiske skoler

Innlegg Ella Iselin Howells » 06 Jan 2011 09:53

susan pevensie skrev:synes de regleneer greie jeg de går jo lissom ikke rundt og måler heler og skjørtelengde så...


Det var jo grunner til at de gjorde det, da.
Bilde
Brukerens avatar
Ella Iselin Howells
Basilisken i Mysteriekammeret
 
Innlegg: 2760
Registrert: 21 Feb 2010 15:10
Bosted: Oslo, Norge


Re: Skoleregler ved britiske skoler

Innlegg Emma Merli » 05 Jul 2011 01:54

Jeg syntest det er bra at de har sånne regler.
Når jeg forelsket meg i Harry Potter, for å si det sånn da. Så var det i Galtvort også, og da også skolesystemet. Derfor syntest jeg det er bra at de følger disse reglene også.

Og i tillegg, så blir der muligens vanskeligere å spille rollen uten klesstilen, men jeg tror at den ofte blir spilt bedre hvis man ikke kan "gjemme" seg bak klærne
Emma Merli
Rumpeldunkkaptein
 
Innlegg: 337
Registrert: 05 Nov 2010 00:43


Re: Skoleregler ved britiske skoler

Innlegg Santareiel Howard » 06 Jul 2011 09:29

Jeg begynner på skole i Brighton til høsten, og der er det uniform. Men det er bare genseren og skjorten som må ha skoleeblem, så resten er mer kleskode enn uniform. Men det er som de sier; knelangt skjørt, lave sko, diskret sminke, en øredobb per øre og et halskjede eller en ring. Her kan jentene også gå med bukser, vel og merke. Og ingen designer-klær.
Santareiel Howard
Ministerkandidat
 
Innlegg: 238
Registrert: 02 Jan 2009 14:39


Re: Skoleregler ved britiske skoler

Innlegg Tidus Phoenix De Angeles » 09 Jul 2011 22:24

I filmene bruker de jo gjerne gompeklær. Veldig mye fra 3'ern og utover, tror jeg, men jeg mener da også å huske at de ikke har kutter når de prøver å finne De Vises Stein i 1'ern? Allikevel synes jeg man burde holde seg til uniform på leir, men folk har forskjellige behov, så jeg synes dessuten det ikke skal være påbudt med skjørt for jenter, så lenge de ikke stikker seg ut (bruk svart bukse, noe lignende det guttene bruker).
"Lykken er to puffer."
Tidus Phoenix De Angeles
Polyksir
 
Innlegg: 3734
Registrert: 01 Jan 2009 14:19
Bosted: Le Café Musain


Re: Skoleregler ved britiske skoler

Innlegg Lizzie McBrooke » 28 Jul 2011 20:04

Enig med Tidus, der. Nå har jeg vært på 2 sommerleirer på rad, og både jeg og flere har tenkt slik at "Vi får bare sjanse til å gå med disse noen få dager i året", og lar dem være på.

Men jeg er også enig i at jentene ikke skal trenge å gå i skjørt. Både fordi ikke alle finner typiske uniformskjørt, heller noe tyll lignende, og det ser jo ikke mye uniform troverdig ut, og pga personlige grunner eller rett og slett komfort.

Jeg skiftet til bukse en gang, og gikk med den halve dagen. Det var en svart bukse, så den så grei ut til uniformen. Fikk høre det av TT, men det var utrolig deilig å ikke måtte gå rundt å rette på skjørtet hele tiden.
Min blogg, masse skrift og ..ord.

I'm about to prove 'em wrong.
Brukerens avatar
Lizzie McBrooke
Gullsnopp
 
Innlegg: 487
Registrert: 26 Jul 2009 16:20
Bosted: Scotland



Gå til Galtvortskolens arrangementer

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester

cron