Regelen om å spille eget kjønn.

Her finner du informasjon, minnetråder og andre ting relatert tilde offisielle arrangementene til Galtvortskolen.

Regelen om å spille eget kjønn.

Innlegg Sine Metu » 28 Des 2009 23:55

Jeg kan _godt forstå den regelen, men jeg liker fremdeles ikke at du må spille ditt eget kjønn på leiren/ballet.

Jeg kan se de praktiske grunnene til denne regelen, slik at rollespillet blir mer realistisk og at du slipper at 60% av de som er med er homofile, og at bekledningen er greiere, men jeg liker det fremdeles ikke.

Dette er grunnene mine.

1. Når du skaper deg en karakter og legger tid og sjelen din i det knytter du gjerne et ganske så spesielt bånd til karakteren din. Ta meg for eksempel. Etter å ha rollespillt såpass mange dager med Sine klarer jeg å gjenspeile reaksjonene hans, jeg vet hva han tenker, hvordan han reagerer ogsåvidere. Siden jeg må lage en _ny karakter på gs fordi jeg er jente og anatomien til Sine ikke helt stemmer på den biten blir det feil for meg. Det blir ikke samme stemningen eller den samme kjemien, nettopp fordi det er en jente jeg må lage fordi jeg ikke kan være en gutt, og det blir en håpløs ersatningssak.

Det er liksom som om jeg skulle hatt en guttebaby og fikk beskjed om at jeg ikke kan ta med en guttebaby inn på hotellet og blir nødt til å bytte den ut med en jentebaby, hvis folk forstår hva jeg mener.

2. Bekledningen er ikke et problem, for jenter løser plastfolie det meste, og guttene kan alltids stappe papir oppi en bh slik som alle andre fjortisjenter gjør for å forbedre mangelen sin.

3. Hvis det blir et problem kan du begrense antallet som får gå som det motsatte kjønn for å hindre at konflikter oppstår. Det er tross alt bare å forklare rolig til en person at det ikke går på grunn av ulike situasjoner. Imed at alle leir/balldeltakere skal være 13 år eller eldre.

4. Rollespillet vil bli bedre.

Imed at personer får spille karakteren de er mest vant til, som de kjenner best og takler vil rollespillet forbedre seg imed at de ikke må _tenke etter hva deres nye karakter ville tenkt. Det går automatisk hvis du som rollespiller er erfaren nok. Uansett er det enklere å spille en karakter du er kjent med enn en karakter som er ukjent for deg. Dette vil også få ned antall multibrukere imed at de fleste har en karakter av motsatt kjønn som hovedkarakter, og da i tillegg skaper en til bruker for å få med karakteren av sitt eget kjønn.


Denne diskusjonen har nok vært mange ganger, men hvis vi klarer å holde oss saklige ser jeg ingen grunn til at dette ikke kan være et emne opp til diskusjon. Og jeg vil forfølge eventuelle avsporere.

Den siste og beste grunnen kommer nå;

5. Skader det å prøve?
Ikke trykk her. Jeg advarte deg, altså.
Sine Metu
Rektor Humlesnurrs yndlingselev
 
Innlegg: 4804
Registrert: 16 Des 2008 19:35


Re: Regelen om å spille eget kjønn.

Innlegg Isabel Hunter » 29 Des 2009 00:03

Enig! Jeg hadde elsket å rollespille en gutt, og det hadde også vært mer utfordrende for rollespillingen, ettersom man ikke kunne vært.. bare seg selv. Jeg ble veldig skuffet da jeg fant ut om regelen, og for å være ærlig, forstår jeg aldeles ikke vitsen med den. Daín har masse gode grunner. (:
Bilde Bilde
Brukerens avatar
Isabel Hunter
Galtvortskolens beste medlem
 
Innlegg: 5648
Registrert: 15 Des 2008 17:46
Bosted: Kingston upon Thames, London, United Kingdom.


Re: Regelen om å spille eget kjønn.

Innlegg Marth Akamatsu » 29 Des 2009 03:52

Amen, sier jeg bare.
Brukerens avatar
Marth Akamatsu
Professor
 
Innlegg: 6890
Registrert: 26 Des 2008 00:10


Re: Regelen om å spille eget kjønn.

Innlegg Melody Mills » 29 Des 2009 13:22

+2
Melody Mills
 


Re: Regelen om å spille eget kjønn.

Innlegg Sine Metu » 29 Des 2009 17:07

Vel, jeg synes argumentene mine er saklige og gode, men det hadde kanskje vært litt fint om folk bidro til debatt istedet for å bare hjerte meg? Come on, people.
Ikke trykk her. Jeg advarte deg, altså.
Sine Metu
Rektor Humlesnurrs yndlingselev
 
Innlegg: 4804
Registrert: 16 Des 2008 19:35


Re: Regelen om å spille eget kjønn.

Innlegg Isabel Hunter » 29 Des 2009 18:46

Okey, da sier jeg det jeg sa til deg, Daín, på msn.
Oppløsningen av denne regelen ville også vært med å hjelpe til å utjevne forskjellen mellom gutter å jenter. Nå er det omtrent en gutt per 15 jenter, på leirene, men om regelen med å spille sitt eget kjønn blir oppløst, ville det mest sannsynlig vært flest jenter som ville spilt gutter, og da ville det kanskje blitt jevnere.
.. For jeg går bare (kanskje feiltagende) ut fra at dette gjelder hovedsaklig jenter som vil spille gutter. Ser ikke akkurat for meg at guttene har lyst å gå rundt med BH og skjørt. (:
Bilde Bilde
Brukerens avatar
Isabel Hunter
Galtvortskolens beste medlem
 
Innlegg: 5648
Registrert: 15 Des 2008 17:46
Bosted: Kingston upon Thames, London, United Kingdom.


Re: Regelen om å spille eget kjønn.

Innlegg Eàmané Wesenberg » 29 Des 2009 18:47

Isabel Hunter skrev:Okey, da sier jeg det jeg sa til deg, Daín, på msn.
Oppløsningen av denne regelen ville også vært med å hjelpe til å utjevne forskjellen mellom gutter å jenter. Nå er det omtrent en gutt per 15 jenter, på leirene, men om regelen med å spille sitt eget kjønn blir oppløst, ville det mest sannsynlig vært flest jenter som ville spilt gutter, og da ville det kanskje blitt jevnere.
.. For jeg går bare (kanskje feiltagende) ut fra at dette gjelder hovedsaklig jenter som vil spille gutter. Ser ikke akkurat for meg at guttene har lyst å gå rundt med BH og skjørt. (:

Av en eller annen grunn tenkte jeg på Amoro... lurer på hvorfor... :lol:
Bilde

Hello, my name is Kami
Brukerens avatar
Eàmané Wesenberg
Trollmannsjakkmesteren
 
Innlegg: 4982
Registrert: 14 Des 2008 13:44
Bosted: Jamba


Re: Regelen om å spille eget kjønn.

Innlegg Isabel Hunter » 29 Des 2009 18:48

Eàmané Wesenberg skrev:Av en eller annen grunn tenkte jeg på Amoro... lurer på hvorfor... :lol:

Åhhhh det hadde vært hysterisk. <3333333333
Bilde Bilde
Brukerens avatar
Isabel Hunter
Galtvortskolens beste medlem
 
Innlegg: 5648
Registrert: 15 Des 2008 17:46
Bosted: Kingston upon Thames, London, United Kingdom.


Re: Regelen om å spille eget kjønn.

Innlegg Ainareiel Francesca » 30 Des 2009 02:06

Rei + Sine-rollespill jatakk x 10000 =DD

Åhhh, det hadde vært så gøy. :D
Brukerens avatar
Ainareiel Francesca
Fnattbussen
 
Innlegg: 2971
Registrert: 15 Des 2008 23:25
Bosted: Under senga di.


Re: Regelen om å spille eget kjønn.

Innlegg Robyn Ayabie » 30 Des 2009 15:58

Supports!
Vi må kjempe for vår rett til å være karakterene vi gjør til oss selv. Om det gir mening.
Dessuten er det nesten ingen gode nok argumenter for at man må ha en jentekarakter for å komme på leir dersom man er jente med guttebruker, om det så bare blir lettere å organisere.
Sist endret av Robyn Ayabie den 30 Des 2009 19:05, endret 1 gang
You go to the dentist and they're like «you need your leg amputated»!
Brukerens avatar
Robyn Ayabie
Spøkelse
 
Innlegg: 1994
Registrert: 24 Jun 2009 02:48
Bosted: Nord-trøndelag



Gå til Galtvortskolens arrangementer

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester

cron