Regelen om å spille eget kjønn.

Her finner du informasjon, minnetråder og andre ting relatert tilde offisielle arrangementene til Galtvortskolen.

Re: Regelen om å spille eget kjønn.

Innlegg Isabel Hunter » 04 Aug 2010 20:36

Sarphire de Zimri skrev:Mange sider å lese igjennom, og beklager virkelig om dette har blitt spurt/svart på før, noe det sikkert har blitt, og jeg beklager for det. Men jeg må bare spørre, er det "forbudt" her på GS å spille det motsatte kjønn? Eller må jeg sende en eller annen slags form for melding, skrive hvorfor jeg vil dette, etc. for å kunne spille denne personen som har blitt lagt?

Blir man utestengt/kommer ikke med på leirene?

Beklager nok en gang om dette er blitt spurt mange ganger, men vil gjerne vite om jeg skal la karakteren min sulte til døde for så å lage en ny karakter senere.

Det er ikke forbudt å bare spille en karakter av motsatt kjønn, dét bryr ingen seg om, det er bare det at man ikke kan spille en karakter av motsatt kjønn PÅ LEIR.
Man kan fremdeles søke seg inn, og heller lage ny karakter av samme kjønn, eller bare gjøre karakteren sin om til samme kjønn under sommerleiren.
Bilde Bilde
Brukerens avatar
Isabel Hunter
Galtvortskolens beste medlem
 
Innlegg: 5648
Registrert: 15 Des 2008 17:46
Bosted: Kingston upon Thames, London, United Kingdom.


Re: Regelen om å spille eget kjønn.

Innlegg Sarphire de Zimri » 04 Aug 2010 20:38

Isabel Hunter skrev:
Sarphire de Zimri skrev:Mange sider å lese igjennom, og beklager virkelig om dette har blitt spurt/svart på før, noe det sikkert har blitt, og jeg beklager for det. Men jeg må bare spørre, er det "forbudt" her på GS å spille det motsatte kjønn? Eller må jeg sende en eller annen slags form for melding, skrive hvorfor jeg vil dette, etc. for å kunne spille denne personen som har blitt lagt?

Blir man utestengt/kommer ikke med på leirene?

Beklager nok en gang om dette er blitt spurt mange ganger, men vil gjerne vite om jeg skal la karakteren min sulte til døde for så å lage en ny karakter senere.

Det er ikke forbudt å bare spille en karakter av motsatt kjønn, dét bryr ingen seg om, det er bare det at man ikke kan spille en karakter av motsatt kjønn PÅ LEIR.
Man kan fremdeles søke seg inn, og heller lage ny karakter av samme kjønn, eller bare gjøre karakteren sin om til samme kjønn under sommerleiren.


Hmm ok. Får la vær å gå på leiren da... *sukk*
" 'Giving up' is what kills people. It's only when a person refuses to give up no matter what that they earn the right to walk down humanity's noble pathway." ~ Alucard
Brukerens avatar
Sarphire de Zimri
Fjerdeklasse trollmann/heks
 
Innlegg: 57
Registrert: 04 Aug 2010 06:23
Bosted: Arendal.


Re: Regelen om å spille eget kjønn.

Innlegg Isabel Hunter » 04 Aug 2010 20:54

Du trenger jo ikke la være, du kan jo bare lage en jente-/guttekarakter du bare spiller på leiren, og så ikke bruker lengre?
Den kan være akkurat lik den orginale karakteren din, bare at den har samme kjønn som deg.
Og daaaa kan du leire. (:
Bilde Bilde
Brukerens avatar
Isabel Hunter
Galtvortskolens beste medlem
 
Innlegg: 5648
Registrert: 15 Des 2008 17:46
Bosted: Kingston upon Thames, London, United Kingdom.


Re: Regelen om å spille eget kjønn.

Innlegg Sarphire de Zimri » 04 Aug 2010 21:03

Isabel Hunter skrev:Du trenger jo ikke la være, du kan jo bare lage en jente-/guttekarakter du bare spiller på leiren, og så ikke bruker lengre?
Den kan være akkurat lik den orginale karakteren din, bare at den har samme kjønn som deg.
Og daaaa kan du leire. (:


*sigh* Problemet er jo da at man ikke vil være det kjønnet man er. Høres dypt ut, kanskje ikke hva alle vil høre, etc. but oh well. Kommer vel til bare å spille denne karakteren her, uten å gå på leir. :)
" 'Giving up' is what kills people. It's only when a person refuses to give up no matter what that they earn the right to walk down humanity's noble pathway." ~ Alucard
Brukerens avatar
Sarphire de Zimri
Fjerdeklasse trollmann/heks
 
Innlegg: 57
Registrert: 04 Aug 2010 06:23
Bosted: Arendal.


Re: Regelen om å spille eget kjønn.

Innlegg Ella Iselin Howells » 15 Sep 2010 19:56

Marion Bother skrev:Altså. For å ta et utgangspunkt. Vi har Ramoyo Weasley. Hun er en meget guttete jente. Hun er det som person RL. De kan jo ikke akkurat presse henne inn i et skjørt. Men likevel har hun en karakter som er jente.


Så til uniformen bruker hun ... bukse?
Bilde
Brukerens avatar
Ella Iselin Howells
Basilisken i Mysteriekammeret
 
Innlegg: 2760
Registrert: 21 Feb 2010 15:10
Bosted: Oslo, Norge


Re: Regelen om å spille eget kjønn.

Innlegg Twiggy Watcliff » 16 Sep 2010 08:52

Marion Bother skrev:^Jepp.


Det står i den brosjyren jeg fikk i posten at med mindre det var spesielle tilfeller, skal jenter ha skjørt.
Livet er som en eske konfekt, som Forest Gump sier. Ikke fordi du ikke vet hva du får, men fordi 80 % av det smaker dritt.
Brukerens avatar
Twiggy Watcliff
Heksebrygg
 
Innlegg: 2828
Registrert: 14 Des 2008 22:57


Re: Regelen om å spille eget kjønn.

Innlegg Eàmané Wesenberg » 16 Sep 2010 13:15

Altså med mindre mellomnavnet ditt er Fred.
Bilde

Hello, my name is Kami
Brukerens avatar
Eàmané Wesenberg
Trollmannsjakkmesteren
 
Innlegg: 4982
Registrert: 14 Des 2008 13:44
Bosted: Jamba


Re: Regelen om å spille eget kjønn.

Innlegg Isabel Hunter » 18 Sep 2010 19:09

Funker Leofred, eller må jeg være i Griffing da?
Bilde Bilde
Brukerens avatar
Isabel Hunter
Galtvortskolens beste medlem
 
Innlegg: 5648
Registrert: 15 Des 2008 17:46
Bosted: Kingston upon Thames, London, United Kingdom.


Re: Regelen om å spille eget kjønn.

Innlegg Thomas J. Doom » 19 Sep 2010 21:06

ja.
for hvem har vel vår sjarm?
Brukerens avatar
Thomas J. Doom
Zonko morobutikk
 
Innlegg: 1022
Registrert: 25 Nov 2009 16:39


Re: Regelen om å spille eget kjønn.

Innlegg Aiden Fillyx » 24 Okt 2011 02:02

Jeg sier meg enig i alt du har nevnt. Det er frustrerende at det ikke er lov til å spille det motsatte kjønn om du klarer å vise at du faktisk er jente/gutt i spillet. Som allerede nevnt kan jenter fint skjule at de har pupper om de er kreative, men for oss få som har DD/E kan det bli noe vanskeligere, men jeg har faktisk fått det til. Med sminke og parykk går det også fint an å få frem de maskuline trekkene. Og for guttene som velger å spille jenter kan de lett se mer ut som jenter om de barberer skjegg og bart og har innlegg i bh'en.
Det eneste argumentet jeg har hørt imot at man kan spille motsatt kjønn er at det blir problematisk når det gjelder romdeling. Det er jo bare å la jentene som spiller gutter dele rom med jenter og gutter som spiller jenter dele rom med gutter så lenge romkameraten vet at dere er av samme kjønn.
Aiden Fillyx
 



Gå til Galtvortskolens arrangementer

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester

cron